Ajax Transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kökçü uitte vorig jaar rond deze tijd ook zijn zorgen over de selectie. Niet onlogisch toch voor een aanvoerder?
Alleen ging Kokcu wel gewoon trainen en Tadic niet, dat is het verschil. Ik vind het heel raar dat een aanvoerder aan werkweigering doet omdat hij ontevreden is over zaken waar hij niet over gaat. Maar misschien ligt dat aan mij.
 

Abubakari

Well-known member
Ik hoop dat ze achter de schermen met van alles bezig zijn (en dat verwacht ik ook) maar dat eerst wat verkocht moet worden. Timber is zo goed als weg, maar schijnbaar is het geld nog niet binnen.
Tadic moet zich eerst maar eens zorgen maken over zijn eigen spel, hij geeft nog steeds veel assists maar geeft ook best vaak niet thuis.
Ik heb trouwens het gevoel dat de Ajax dip nog wel 1 of 2 jaar duurt.
Steijn na een half jaar ontslagen, Tadic in de winterstop of eerder al naar Turkije, weer een hoop aankopen die niet veel toevoegen en Mislintat die het binnen een jaar alweer voor gezien houdt. Kortom, zoals het altijd gaat bij Ajax na wat vette jaren.
 

Abubakari

Well-known member
Gezien de huidige gang van zaken in Amsterdam lijkt de aanvoerder een vertrek niet uit te sluiten.
Tot zover Tadic die Ajax de mooiste club vd wereld vindt en zich een echte Ajacied voelt? Staat allemaal wel in de Telegraaf, daar heb ik niet zo’n hoge pet van op, maar zo je club bij de eerste tegenwind in de steek laten doet een echte Ajacied niet.
 

Batigoal

Well-known member
Steijn na een half jaar ontslagen, Tadic in de winterstop of eerder al naar Turkije, weer een hoop aankopen die niet veel toevoegen en Mislintat die het binnen een jaar alweer voor gezien houdt. Kortom, zoals het altijd gaat bij Ajax na wat vette jaren.
En dan noem je mij soms negatief. :D

We zullen waarschijnlijk gewoon geduld moeten hebben, want er zal nog wel wat bijkomen. Maar er is op dit moment inderdaad weinig perspectief op een goed seizoen van Ajax. En daarover heeft Tadic wel gelijk, maar vervolgens maakt hij zijn zaak niet sterker door niet te gaan trainen. Dat riekt naar het forceren van een transfer helaas. Valt me tegen van hem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alleen ging Kokcu wel gewoon trainen en Tadic niet, dat is het verschil. Ik vind het heel raar dat een aanvoerder aan werkweigering doet omdat hij ontevreden is over zaken waar hij niet over gaat. Maar misschien ligt dat aan mij.

Ik had het zo gelezen dat het gesprek na de training plaats heeft gevonden en niet zozeer dat een training had geskipt. Een training skippen is uiteraard totaal aanvoerder onwaardig. Maar goed, heel erg verbazen dat dit in Tadic zit doe ik ook weer niet.

Veel van die ik word na zoveel jaar na mijn carrière trainer bij de club afspraken gaan voor mijn gevoel vaker niet door als wel door. Dat ligt niet echt specifiek aan Tadic.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik had het zo gelezen dat het gesprek na de training plaats heeft gevonden en niet zozeer dat een training had geskipt. Een training skippen is uiteraard totaal aanvoerder onwaardig. Maar goed, heel erg verbazen dat dit in Tadic zit doe ik ook weer niet.
Hij werd begin deze week al op het trainingsveld verwacht, maar was er toen niet vanwege 'privéomstandigheden'.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij werd begin deze week al op het trainingsveld verwacht, maar was er toen niet vanwege 'privéomstandigheden'.

Ik had het verder niet gevolgd en Ajax watchers De Wolf en ALenstra hadden ook niks gemeld. Schijnbaar stond het ook niet op Teletekst, want anders hadden Batigoal, Eef de Kip of Abubakari het wel gemeld. Een beetje een definitiekwestie of een verrot karakter een privéomstandigheid is. Ajax heeft er iig wel last van. Uiteindelijk zal hij wel naar Turkije, Rusland of Saudi Arabië vertrekken. Zou wel eens net zo goed voor Ajax kunnen uitpakken als het vertrek van Berghius bij ons.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik hoop dat ze achter de schermen met van alles bezig zijn (en dat verwacht ik ook) maar dat eerst wat verkocht moet worden. Timber is zo goed als weg, maar schijnbaar is het geld nog niet binnen.
Tadic moet zich eerst maar eens zorgen maken over zijn eigen spel, hij geeft nog steeds veel assists maar geeft ook best vaak niet thuis.
Ik heb trouwens het gevoel dat de Ajax dip nog wel 1 of 2 jaar duurt.
Steijn na een half jaar ontslagen, Tadic in de winterstop of eerder al naar Turkije, weer een hoop aankopen die niet veel toevoegen en Mislintat die het binnen een jaar alweer voor gezien houdt. Kortom, zoals het altijd gaat bij Ajax na wat vette jaren.
Ik zat hier nog even over na te denken, maar eigenlijk vind ik deze insteek best heel bijzonder. Kan toch niet zo zijn dat Ajax de opgebouwde gigantische voorsprong op de concurrentie met één minder jaar helemaal weggooit? Volgens mij staat er nog best een behoorlijk elftal vol met internationals en zijn de salarissen die Ajax kan betalen nog steeds vele malen hoger dan bijvoorbeeld bij Feyenoord. Tuurlijk is een rebuild noodzakelijk, maar Feyenoord heeft bewezen dat je met goed scouten en een duidelijke visie een kampioenselftal bij elkaar kan kopen. Laat staan wat Ajax kan, met hun grotere budget.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt op zich gelijk, maar een negatief sentiment, een mindere trainer en wat minder optimale aankopen kan je zomaar weer omlaag halen.

@Jamel: Jij ben je aan het verdiepen zie ik oo Twitter?
 

gevegt

Well-known member
Het lijkt er op dat Ajax de macht van Tadic en zijn zaakwaarnemer aan het breken zijn.
Dat vind ik toch best wel jammer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Ik hoop dat ze achter de schermen met van alles bezig zijn (en dat verwacht ik ook) maar dat eerst wat verkocht moet worden.
AJax heeft toch geld zat op de bank? En je weet als Ajax zijnde toch dat je nog klappers gaat maken deze zomer, dus dan kan je toch alvast investeren?
 

Batigoal

Well-known member
Ik zat hier nog even over na te denken, maar eigenlijk vind ik deze insteek best heel bijzonder. Kan toch niet zo zijn dat Ajax de opgebouwde gigantische voorsprong op de concurrentie met één minder jaar helemaal weggooit? Volgens mij staat er nog best een behoorlijk elftal vol met internationals en zijn de salarissen die Ajax kan betalen nog steeds vele malen hoger dan bijvoorbeeld bij Feyenoord. Tuurlijk is een rebuild noodzakelijk, maar Feyenoord heeft bewezen dat je met goed scouten en een duidelijke visie een kampioenselftal bij elkaar kan kopen. Laat staan wat Ajax kan, met hun grotere budget.
Dure jongens als Bergwijn en Brobbey en in mindere mate Berghuis en Kudus die vorig seizoen zeer regelmatig niet thuis gaven. Op papier nog steeds topkwaliteit voor de Eredivisie, maar het leek vooral een mentaliteitsdingetje te zijn en daarvan is het wel de vraag in hoeverre je dat weer verbeterd. Maar dat is wel al bijna je halve basisteam en zoals gezegd die lopen niet gratis rond. Daarnaast heb je de dramatische aankopen die je moet zien te lozen of hopen dat ze beter worden, Klaassen en Tadic die duidelijk een dagje ouder worden en ik geef het Steijn en Mislintat te doen om daarmee aan de slag te gaan.

Tel daarbij de (op zich logische) afwachtende houding op de transfermarkt op en je wordt er als fan niet bijster positief over. Kan over 3 weken zomaar weer anders zijn hoor, maar op dit moment lijkt de klus om een goed functionerende selectie op tijd op poten te hebben niet even in 1 zomer gepiept.
 

Abubakari

Well-known member
En dan noem je mij soms negatief. :D
Je vat het in de post hierboven aardig samen. Weinig teden tot optimisme voorlopig.

@Jamel, het kan hard gaan he, zie de neergang nadat Ajax is n 95 en 96 de CL finale haalde. Paar jaar later warende slechtste seizoenen die ik als Ajax fan mee heb gemaakt. Zou best kunnen dat het allemaal mee gaat vallen, maar ik heb er weinig fiducie in.
 

ALenstra

Well-known member
AJax heeft toch geld zat op de bank? En je weet als Ajax zijnde toch dat je nog klappers gaat maken deze zomer, dus dan kan je toch alvast investeren?
Veel van dat geld schijnt verdampt te zijn door het missen van groepsfase CL.
 
Bovenaan