Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja financieel kun je meestal in Manchester nog meer vangen. Ik keek wel op van de verhalen dat Timber bij Ajax al 4 miljoen bruto zou verdienen en bij de laatste contractverlenging ook 7 miljoen tekengeld heeft ontvangen.
 

Abubakari

Well-known member
Timber is echt overschat, gaat het nooit redden bij Arsenal
Er zijn twee Jurriën Timbers, die van afgelopen seizoen heeft niks in de PL te zoeken, maar de seizoenen daarvoor vond ik hem wel echt goed. Heel rustig en comfortabel aan de bal, nooit in paniek. En verdedigend voor zo’n jonge gast ook dik voldoende. Maar toen had ie wel Lisandro Martinez naast zich en draaide Ajax goed. Kregen ze ook niet voor niks voor de winterstop extreem weinig goals tegen, stuk of 5 in 17 wedstrijden. Maar afgelopen seizoen deelde Timber ook nadrukkelijk in de misère.
 

Batigoal

Well-known member
Youri Baas wordt komend seizoen gestald bij NEC. Het zou me niets verbazen als we die niet meer terugzien bij Ajax, want ik vind het geen bijzonder talent.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar wel dik 100M voor Bellingham pakken. Prima hoor maar dan weet je dat je in de knip moet als je zelf wat wil kopen, daar weten wij zelf ook alles van nu.
Chelsea wilde vorig jaar naar verluidt 50 plus betalen dus dat lijkt me een mooie richtprijs.
Komt straks wel een leuke PL club die van zijn geld af moet.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Benfica koopt al jaren relatief laag in en verkoopt dik, dus het is niet per se een standaard wet. Het is ook niet dat iedereen Feyenoord minder vraagt, omdat wij slecht verkopen.

Dat men 50 miljoen voor Alvarez veel vindt dat snap ik wel. Dat een PL team in nood het op 29 augustus wel wil betalen heb je ook wel gelijk in. Sangaré vind ik veel wonderbaarlijker dat een PL club daar straks 35 miljoen euro voor gaat lappen.

Ik ben overigens ook wel benieuwd of de Saudi clubs nog een eredivisiespeler gaan oppikken of dat ze slechts de PL leegroven. Wel prachtig om te zien dat Neville en Carragher het minder leuk vinden dat Saudi clubs de PL beroven met oliegeld dan dat PL clubs de rest van de wereld leegroven met deels oliegeld.

Over PL en Saudi gesproken: Ziyech is niet door de medische keuring. Dus jullie kunnen hem mooi in de deal met Alvarez betrekken. 47 miljoen euro plus Ziyech.
 

Batigoal

Well-known member
Moeten we Ziyech alleen nog even omturnen tot verdedigende middenvelder die af en toe als slot op de deur centraal achterin kan spelen, maar dat komt vast helemaal goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Waarschijnlijk niet de meest betrouwbare Spaanse bron, maar toch te leuk om niet te melden. Volgens El Nacional wil Real Madrid Brian Brobbey halen als vervanger voor Benzema, omdat Mbappé te duur is. 🥳
 
Bovenaan