Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
3eee1827-1d90-4c0a-a051-a7666b932ba4_2020_01_10_13_15_2020-01-10%20Ajax%20presentatie%20spelers%20_5785.jpg


BABEL!

Kwam mede naar Ajax om zijn plekje in de EK selectie veilig te stellen, tot nu toe gaat het hem zijn plek eerder kosten, valt me vies tegen wat Babel tot nu toe laat zien.
 

Batigoal

Well-known member
Zelfs de Braziliaanse voetbalbond bemoeit zich met de transfer van Giovanni naar Ajax en blokkeert de transfer. Zijn club Santos vindt dat Giovanni een profcontract heeft, de speler zegt zelf dat hij dat niet heeft ondertekend. Daarop stapt Ajax nu naar de FIFA om te helpen deze transfer af te ronden.
 

Pascallovic

Well-known member
Ridicuul om zo'n hoge transfersom neer te leggen voor een jeugdspeler, terwijl je als club jezelf op de borst klopt dat je de beste jeugdopleiding ter wereld hebt.
 

noordooster

Well-known member
Ridicuul om zo'n hoge transfersom neer te leggen voor een jeugdspeler, terwijl je als club jezelf op de borst klopt dat je de beste jeugdopleiding ter wereld hebt.

En wat doorgaat als "eigen jeugd " uit de Ajax -jeugdopleiding komt ook maar wat vaak van andere verenigingen.
Verder koopt Ajax flink wat niet-jeugdspelers van andere verenigingen waarvan je denkt dat ze zulke spelers zelf wel moeten kunnen opleiden.
 

ALenstra

Well-known member
Het is algemeen bekend dat Ajax zowel Myron Boadu als Calvin Stengs wil halen. Maar ik denk dat AZ een dusdanig bedrag vraagt dat het zelfs Marc te gortig wordt.
 

Atreides

Well-known member
Stel dat je nu even in het pakje van Marc Overmars kruipt. Welke transfers zou je dan sowieso willen doen komende zomer om weer terug te keren aan de top, ook met het oog op de naderende leegloop? 50 miljoen voor Boadu + Stengs? Misschien nog meer AZ'ers? Ihattaren losweken uit Eindhoven, misschien vanuit die Bayern-gedachte ook wel hengelen naar Berghuis? Oude glorie zoals Vertonghen en Klaassen? Nederlandse internationals in het buitenland, categorie Pröpper? Een snelle centrale verdediger lijkt geen overbodige luxe gezien de laatste duels, maar wie dan? Alles op Zuid-Amerikanen zetten, in de wetenschap dat die volgens Valentijn geen warmte voelen van Ten Hag? Of dan ook Ten Hag maar vervangen? Lastig zat, maar oh zo interessant!

Laat hier uw licht schijnen over het Ajax van 2020/21 en laat die portemonnee maar eens flink rammelen.

Ik denk dat je de aankopen vooral zal moeten laten afhangen van de verkopen. Hakim zal vertrekken.

Verder verwacht ik dat Nico, van de Beek en Neres zullen vertrekken. Terwijl ook Onana en Dest waarschijnlijk zullen vertrekken.

Voor Nico vind ik Wijndal een hele interessante speler. Terwijl Stengs de ideale vervanger lijkt van Hakim. Boadu lijkt me ook een versterking al zou dat ten koste kunnen gaan van Tadic.

Achterin is de keuze veel lastiger. Blind, Martinez en Vertonghen lijkt me wat veel voor drie posities. Maar een paar zuid-Amerikaanse pareltjes lijkt me zeker interessant. Volgens Valentijn heeft EtH ook schuld aan alles dus die nemen we maar even niet serieus.

Ihattaren zou zeer interessant zijn maar acht ik bijna niet haalbaar. In mindere mate geldt ook voor Berghuis.
 

Batigoal

Well-known member
Je positie wordt lastiger als AZ kampioen wordt en Ajax geen 2e. Dan is er eigenlijk geen reden voor Stengs en Boadu om Ajax ter verkiezen boven het buitenland of blijven bij AZ en CL spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Noem mij een AZ 'er die bij Ajax een groot succes is geweest. Verder is het allemaal maar wat raden en dan ook nog eens met dezelfde cliché namen die je hier ook altijd leest als er een trainer ontslagen is.
 
Bovenaan