Ajax Transfertopic

Maasveld

Well-known member
Of hij heeft juist wel recht van spreken als ervaringsdeskundige met de wetenschap dat hij een dergelijke fout zelf gemaakt heeft. Of mag je nooit meer ergens een mening over hebben of herzien als jezelf ooit het tegenovergestelde gedaan hebt van je herziene mening?

Dan mag hij toch wel een iets andere toon aanslaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan mag hij toch wel een iets andere toon aanslaan.

Dit dus, hij mag van mij vooral roepen wat hij wil maar met het voorbeeld van Sulejmani in je achterhoofd had hij het iets genuanceerder kunnen brengen. Ik vind het ook een hoop geld maar als er in je jeugdopleiding even niets naar boven komt drijven voor die positie dan ontkom je er niet aan dat je de knip moet trekken.
 

Pascallovic

Well-known member
Dan mag hij toch wel een iets andere toon aanslaan.
Welk woord dat hij uitsprak maakt precies dat de toon zo erg is? Als deze toon niet kan voortaan maar lekker alle uitgesproken analisten van televisie halen zodat we naar de nietszeggende teksten van Arnold Bruggink en Hedwiges Maduro kunnen luisteren.
 

gevegt

Well-known member
Welk woord dat hij uitsprak maakt precies dat de toon zo erg is? Als deze toon niet kan voortaan maar lekker alle uitgesproken analisten van televisie halen zodat we naar de nietszeggende teksten van Arnold Bruggink en Hedwiges Maduro kunnen luisteren.

Mee eens. Wel jammer dat niemand hem naar zijn aankoop heeft gevraagd.
 

Abubakari

Well-known member
Ik neem toch aan dat zo'n Braziliaan voor de verkoop wordt gehaald. Jaartje Ajax, en dan voor 50+ miljoen naar een echte topclub. Kan de jeugdspeler die Ziyech eigenlijk moet opvolgen nog een jaartje naar Oss en Dordrecht.
Dat ie als opvolger van Ziyech gehaald is is geen feit.
Met Promes, Neres, Tadic fit zal Ziyech geen rechtsbuiten spelen en Antony schijnt een buitenspeler te zijn, dus zal eerder inspelen zijn op een verwacht vertrek van Neres. Tenminste dat is wat ik er over las.
 

Maasveld

Well-known member
Welk woord dat hij uitsprak maakt precies dat de toon zo erg is? Als deze toon niet kan voortaan maar lekker alle uitgesproken analisten van televisie halen zodat we naar de nietszeggende teksten van Arnold Bruggink en Hedwiges Maduro kunnen luisteren.

Niet specifiek 1 woord. Hij heeft het over een grote mond en borstkloppen voor de jeugdopleiding en noemt het ridicuul dat ze hem halen. Als hij deze mening heeft omdat het in het verleden bij hem flink is tegengevallen, dan lijkt me dat direct een uitstekend argument om zijn mening kracht bij te zetten. Waarom benoemt hij dat dan niet?

Buiten dat, zeggen dat je een geweldige jeugdopleiding hebt (wat zeker terecht is), betekent niet dat er elk jaar topspelers doorkomen. Ajax heeft de afgelopen jaren enorm gecasht, dan kun je best een gok nemen met een naar verluidt groot talent. Wat dat betreft is het risico dat PSV heeft genomen met Bruma relatief gezien een stuk groter dan Ajax nu met Anthony neemt.
 

Pascallovic

Well-known member
Niet specifiek 1 woord. Hij heeft het over een grote mond en borstkloppen voor de jeugdopleiding en noemt het ridicuul dat ze hem halen. Als hij deze mening heeft omdat het in het verleden bij hem flink is tegengevallen, dan lijkt me dat direct een uitstekend argument om zijn mening kracht bij te zetten. Waarom benoemt hij dat dan niet?

Buiten dat, zeggen dat je een geweldige jeugdopleiding hebt (wat zeker terecht is), betekent niet dat er elk jaar topspelers doorkomen. Ajax heeft de afgelopen jaren enorm gecasht, dan kun je best een gok nemen met een naar verluidt groot talent. Wat dat betreft is het risico dat PSV heeft genomen met Bruma relatief gezien een stuk groter dan Ajax nu met Anthony neemt.
Dus als je begint over een grote mond, borstkloppen over de jeugdopleiding moet je een andere toon aanslaan? Duidelijk.
 

Batigoal

Well-known member
Er zit ook nog wel een groot verschil tussen een willekeurige back of middenvelder vervangen met eigen jeugd of je beste speler(s). Ook voor de opvolger van Ziyech zal er een flink betaald worden en dat lijkt me niet meer dan logisch.

Verder goed dat er vlot duidelijkheid is over uitgaande transfers (Dest, Ziyech, Van de Beek wellicht binnenkort). Het wordt een gigantische uittocht komende zomer, maar beter dat je van een aantal nu al de zekerheid hebt dat ze vertrekken dan dat onderhandelingen tot in augustus duren.
 

Abubakari

Well-known member
Het wordt een gigantische uittocht komende zomer.
Alweer? Vorige zomer ook al. :p

Maar ik denk ook wel dat het zich komende zomer meer doet voelen dan vorige zomer, toen raakte je eigenlijk maar twee heel belangrijke spelers kwijt, met alle respect voor Schöne. Maar op zich mooi dat de uittocht zich over verschillende zomers spreidt. En dat hou je toch bij Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Alweer? Vorige zomer ook al. :p

Maar ik denk ook wel dat het zich komende zomer meer doet voelen dan vorige zomer, toen raakte je eigenlijk maar twee heel belangrijke spelers kwijt, met alle respect voor Schöne. Maar op zich mooi dat de uittocht zich over verschillende zomers spreidt. En dat hou je toch bij Ajax.

Denk dat het geen gekke gedachte is. Ziyech, Dest en Van de Beek zijn al zo goed als weg, Tagliafico zal gezien zijn leeftijd ook wel willen, voor Neres en Onana kan ik me ook wel een transfer voorstellen. Natuurlijk kan er een meevaller tussen zitten, maar ik ga er vanuit dat er meer basisspelers vertrekken dan vorige zomer.
 

SanMark.

Well-known member
Volgens mij hebben ze Nico, Onana en Neres een toezegging gedaan bij het verlengen van het contract dat ze bij interesse van een club niet het hoogste zouden vragen.

Van de Beek kunnen ze ook niet houden, dan ben je er dus al minimaal 5 (6 als je Dest meerekend) kwijt.
 

Pascallovic

Well-known member
Er valt niet zo veel over te zeggen. Een Neres is toch al een tijdje afwezig en heeft in de periode dat hij er dit seizoen wel was niet bijzonder gepresteerd. Hoeveel interesse zou daar voor zijn? Een Onana is afhankelijk van de keepersmarkt. Chelsea heeft serieuze interesse, maar die kunnen ook zo maar naast CL-voetbal grijpen gezien het resultaat van gisteravond en de vorm de laatste weken. Voor de rest blijft het stil rond Onana. Van de Beek wordt vooralsnog aan Real Madrid gelinkt, maar daar blijft ook altijd de naam van Pogba hangen. Rond Nico is het opvallend stil, terwijl die wat mij betreft bij elke club van meerwaarde kan zijn en ik lang niet alle topclubs voorzien vindt van een goede back voor de komende 5 jaar.
 

Pascallovic

Well-known member
Iets ridicuul vinden zonder fatsoenlijk argument heeft niet zo heel veel met inhoud te maken.
Jij vond het geen goed argument dat het ridicuul is om 25 miljoen voor een speler van onder de 20 te halen, terwijl de club Ajax de eigen opleiding zo ophemelt. Dat is een inhoudelijk oordeel van jouw kant over het argument en heeft niks met de toon te maken. Maar het woord 'ridicuul' is voor jou dus dat van Basten een andere toon had moeten aanslaan. Erg grof inderdaad om zo'n toon aan te slaan, misschien moet FOX hem er nu maar definitief uitgooien.
 

Maasveld

Well-known member
Jij vond het geen goed argument dat het ridicuul is om 25 miljoen voor een speler van onder de 20 te halen, terwijl de club Ajax de eigen opleiding zo ophemelt. Dat is een inhoudelijk oordeel van jouw kant over het argument en heeft niks met de toon te maken. Maar het woord 'ridicuul' is voor jou dus dat van Basten een andere toon had moeten aanslaan. Erg grof inderdaad om zo'n toon aan te slaan, misschien moet FOX hem er nu maar definitief uitgooien.

Ik zeg nergens dat ie een grove toon bezigt, maar goed laten we dit topic maar niet meer verder verkloten.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Maar je hebt dus nog niet echt vervangers op het oog of op je lijstje?

Ik kan een Football Manager-achtig lijstje geven, hoor. ;)

Voor op de flanken naast Antony graag ook Adam Hlozek (Sparta Praag), als nieuwe spits Jonathan David (AA Gent) of Juan José Macias (Chivas in Mexico), als nieuwe 10 iemand uit het rijtje Calvin Stengs/Jorge Carrascal/Quintero (beiden River Plate). Dan nog Dominik Livakovic (Dinamo Zagreb) mocht Onana vertrekken en doen we als toetje voor op linksback Owen Wijndal of wat verder van huis Marc Cucurella (Getafe). Rechtsback geven we Van Gelderen de kans in de traditie van zelfopgeleide rechtsbacks. Overige posities heb ik wel vertrouwen in dat de bestaande mensen het oppakken of er niemand vertrekt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat Overmars wel af en toe een Nederlandse aankoop wilt halen en dan kom je buiten de AZ-talenten al gauw in de grote competities terecht. Ik vraag me af of de door jouw genoemde spelers, met toevoeging misschien van Hateboer, Van Drongelen, Guus Til enz. qua prijs/kwaliteit-verhouding de moeite waard zijn. Pröpper wordt vaker genoemd en is een heel goede aanwinst, alleen gaat hij je zowel qua transfersom als salaris veel kosten en dat voor iemand met beperkte restwaarde.
 
Bovenaan