Ajax Transfertopic

Pascallovic

Well-known member
Stel dat je nu even in het pakje van Marc Overmars kruipt. Welke transfers zou je dan sowieso willen doen komende zomer om weer terug te keren aan de top, ook met het oog op de naderende leegloop? 50 miljoen voor Boadu + Stengs? Misschien nog meer AZ'ers? Ihattaren losweken uit Eindhoven, misschien vanuit die Bayern-gedachte ook wel hengelen naar Berghuis? Oude glorie zoals Vertonghen en Klaassen? Nederlandse internationals in het buitenland, categorie Pröpper? Een snelle centrale verdediger lijkt geen overbodige luxe gezien de laatste duels, maar wie dan? Alles op Zuid-Amerikanen zetten, in de wetenschap dat die volgens Valentijn geen warmte voelen van Ten Hag? Of dan ook Ten Hag maar vervangen? Lastig zat, maar oh zo interessant!

Laat hier uw licht schijnen over het Ajax van 2020/21 en laat die portemonnee maar eens flink rammelen.
Boadu en Stengs lijken al snel indrukwekkend als ze zoveel ruimte hebben als afgelopen zondag. In de kleine ruimte heb je er een stuk minder aan, zo bleek wel in de wedstrijden voor zondag. Waarom zou je als Ajax dan in totaal meer dan 50 miljoen voor beiden neertellen?
 

Atreides

Well-known member
https://www.vi.nl/nieuws/streep-door-ajax-rekening-antony-lang-afwezig-in-voorbereiding

Hier was ik al bang voor toen ze Antony kochten. Die gaat de gehele voorbereiding op het seizoen en de seizoensstart missen vanwege deelname aan de Olympische spelen. Dat gaat dus wel even duren voordat ie gewend is aan Nederland en zijn nieuwe teamgenoten.

Ja, dat krijg je een beetje als je dit soort spelers koopt. Niet echt gunstig. Al leert hij ongetwijfeld weer een hoop bij de OS.
 

Batigoal

Well-known member
Volgens Ajax-watcher Marco Timmer van VI ziet FC Bayern München voorlopig af van Sergiño Dest.

Over een transfer van Tagliafico naar FC Barcelona wordt wel gesproken. De interesse van Barça in Onana wordt ook concreter nu Neto daar weg mag.
 

Abubakari

Well-known member

Batigoal

Well-known member
https://www.ajaxshowtime.com/articl...-geen-enkele-club-meldde-zich-voor-tagliafico

Geen enkele club meldde zich voor Tagliafico.

Onana moet maar eens met Cillissen gaan bellen.

Onana geeft in ieder interview aan dat hij graag voor Barcelona zou willen spelen. Logisch ook natuurlijk nadat hij er jaren is opgeleid. Al hoop ik dat hij blijft totdat hij ergens bij een topclub eerste keeper gaat worden, maar een transfer naar Barça als tweede doelman kan ik me in zijn geval best voorstellen.
 

Abubakari

Well-known member
Onana geeft in ieder interview aan dat hij graag voor Barcelona zou willen spelen.

Weet ik, maar hij wil spelen en niet bankzitten. En de kans op bankzitten is bij Barcelona toch vrij groot. Lijkt me niet goed voor Onana om alleen wat tweederangs bekerwedstrijden te keepen.
 

Atreides

Well-known member
484387-1570429045.jpg


Hij heet Longstaff en speelt voor Newcastle United. Maar heeft niet echt een Ajax-hoofd, zou je zo zeggen.

Lijkt me een prima aanwinst voor ons G-team.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik heb daar al zoveel onzin over voorbij zien komen, vooral deze scoorde hoog op mijn onzinlijstje. Tagliafico gaat ook naar 4 clubs en vd Beek gaat morgen tekenen bij MU.
 
Bovenaan