Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Om dit subforum over Neerlands mooiste club nog een beetje in leven te houden; volgens Engelse en Argentijnse media is er een akkoord tussen Ajax en Chelsea over een transfer van Tagliafico naar Londen.
 

Batigoal

Well-known member
Na de twee coups van PSV kon Ajax natuurlijk niet achterblijven! En dus haalt Ajax ook een Oranje-international terug:

EaUOJmAXsAArpOC
 

Abubakari

Well-known member
Zodat Kotarski, waar ze veel vertrouwen in hebben, uitgeleend kan worden een veel speeltijd kan krijgen. Lijkt me wel wat voor Heerenveen.
Varela is al terug naar Benfica. Hebben we Onana, Stekelenburg en Scherpen nog over.
 

Batigoal

Well-known member
EbYD7qRX0AExeRI


Al jaren fan van Ajax; Eskild Dall is een 17-jarige buitenspeler van het Deense Silkeborg die in de voetsporen treed van zijn idool Dolberg.

cid73178_2020-06-25%20Contract%20Eskild%20Dall%20020.JPG
 

Batigoal

Well-known member
Sven Botman gaat hoogstwaarschijnlijk voor 8 miljoen euro naar Lille. Veel geld voor iemand die nog maar 1 seizoen op het hoogste niveau speelt, maar ik had hem graag eens in Ajax 1 gezien.

Benjamin van Leer stond hier ook nog onder contract en gaat naar Sparta.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik begreep van vrienden in Friesland dat die Botman wel erg goed is. Dus hier gaat Ajax ondanks de mooie transfersom wellicht spijt van krijgen.
 

Abubakari

Well-known member
Het goed doen bij Heerenveen is wat anders dan het goed doen bij Ajax, ik vind 8 miljoen heel veel voor Botman, maar de toekomst zal het uitwijzen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar Ajax legt extern natuurlijk ook best wel transfersommen neer voor spelers die zich ook nog moeten bewijzen. We zullen het wel zien.
 

Abubakari

Well-known member
Nou ja, ze hebben op dit moment wel een ruime keus aan centrale verdedigers en zullen bij een bod van 8 miljoen wel gauw de la met strikken open hebben gedaan omdat ze meer vertrouwen hebben in de andere opties.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dan Malle Jan er maar weer in.

Leuk is wel dat deze transfer van Botman nog een zakcentje gaat opleveren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Magallan. Of is die inmiddels echt verkocht?

Botman heeft op mij vanaf minuut 1 een geweldige indruk gemaakt. Eerste jaar op het hoogste niveau en was echt al een leiderfiguur.

Geweldige tackle, heel goed in de lucht, ook regelmatig inschuivend en ook aanvallend heel gevaarlijk.

Zal voetballend nog wel een stap moeten maken voor Ajax, maar deze jongen heeft een enorme potentie.
 

Abubakari

Well-known member
Oh, die. Die is nog niet weg, maar met de nadruk op nog.

Schuurs, Alvarez, Martinez en Timber hebben ze ook nog, hadden ze misschien beter Schuurs voor flink wat miljoenen kunnen slijten en Botman kunnen houden. Maar goed, blijft koffiedik kijken.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, ik was ook vrij sceptisch over het huren van een speler van (Jong) Ajax, maar hij kwam erin en is nooit weggeweest. Hier en daar een foutje dat je bij Heerenveen wel mag maken en bij Ajax niet, dus wat dat betreft een leerjaar lijkt me.
 
Bovenaan