Ajax Transfertopic

Maasveld

Well-known member
Oh, die. Die is nog niet weg, maar met de nadruk op nog.

Schuurs, Alvarez, Martinez en Timber hebben ze ook nog, hadden ze misschien beter Schuurs voor flink wat miljoenen kunnen slijten en Botman kunnen houden. Maar goed, blijft koffiedik kijken.
Schuurs is momenteel 20 miljoem waard las ik.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax is geïnteresseerd in middenvelder Pierre-Emile Hojbjerg (24) van Southampton. Niet alleen oud-ploeggenoot van Tadic, maar Erik ten Hag heeft nog met hem gewerkt bij het tweede van FC Bayern. Zou wel een mooie aanwinst zijn als het lukt. Heeft ondanks zijn jonge leeftijd al veel Premier League-wedstrijden in de benen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Spurs wil 'm ook. Is wel een, voor Ajax begrippen, erg defensieve speler. Zelden assists of goals bijv.
 

Makanaky

Well-known member
Dit seizoen lijkt nog bezig te zijn. Vandaar mijn verwarring. Blijft staan dat 'ie niet transfervrij is.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax zou concreet zijn voor Ghanees international Mohammed Kudus (19) van talentenfabriek FC Nordsjaelland uit Denemarken. Dat is een aanvallende middenvelder (speelt soms als spits) met scorend vermogen en een goede dribbel. We moeten alleen wel de concurrentiestrijd winnen van o.a. Gladbach. Klinkt als een interessante speler.

Ondertussen gaat Veltman mogelijk naar Olympique Marseille en probeert Ajax Onana te verleiden met verbeterd contract.
 

Maasveld

Well-known member
Ajax zou concreet zijn voor Ghanees international Mohammed Kudus (19) van talentenfabriek FC Nordsjaelland uit Denemarken. Dat is een aanvallende middenvelder (speelt soms als spits) met scorend vermogen en een goede dribbel. We moeten alleen wel de concurrentiestrijd winnen van o.a. Gladbach. Klinkt als een interessante speler.
Familie van Merhawi?
 

Atreides

Well-known member
Kuddos voor onze TD. Kudos is binnen.

Leuk artikel: https://www.vi.nl/pro/analyse/ajax-strikt-met-mohammed-kudus-dribbelkoning-zonder-overzicht

Soort van samenvatting van bovenstaand artikel.
Denk je dat hij stap aankan?
'Dat denk ik wel. Ik denk dat hij een typische Ajax-speler is, die bij Ajax ook weer veel kan leren, ook van het directe spel. Want hij is best wel een jongen die de bal lang bij zich houdt. Met het oog op het versnellen van het spel kan hij bij Ajax daardoor nog beter kunnen worden.'

Ajax koopt met Mohammed Kudus dus een absolute dribbelkoning, maar óók een speler die nog moet groeien om een dragende kracht te worden. Hij heeft potentie, maar manifesteert zich op dit moment nog erg als een typische straatvoetballer die vaak acties maakt zonder rendement. Onder Erik ten Hag zal Kudus daarin bij Ajax stappen moeten gaan zetten om een basisplaats af te dwingen
 

Batigoal

Well-known member
Mooi zo! Toch goed om wat extra vers bloed in de selectie te krijgen. Ik kijk er naar uit om onze nieuwe dribbelkoning aan het werk te zien.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Ajax 4 miljoen aan staatssteun heeft aangevraagd en ontvangen om de salarissen te kunnen betalen, terwijl ze een paar dagen later 9 miljoen uit eigen portemonnee betalen voor een nieuwe speler?
 

Fregge

Well-known member
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Ajax 4 miljoen aan staatssteun heeft aangevraagd en ontvangen om de salarissen te kunnen betalen, terwijl ze een paar dagen later 9 miljoen uit eigen portemonnee betalen voor een nieuwe speler?
Als je me uit kan leggen hoe de Jumbo de NOW heeft gevraagd voor steun aangezien supermarktketens waarschijnlijk de ketens zijn die niet zo veel omzetverlies hebben.
 
Bovenaan