Ajax Transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Jammer, ik vind het verdedigend een hele beperkte speler. Daar hebben we er nu al genoeg van in de selectie zitten die we in de toekomst verwachten, maar die nog niet in de buurt van een basisplaats zitten.

Toch een mooie achterhoede voor volgend jaar? Veltman, Magalan, Pieri en Blind?

Atreides

Well-known member
Bruggink heeft plan van Ajax door: ‘Ik denk dat ze hem gaan verhuren

Kenneth Perez is te spreken over de kwaliteiten van Kik Pierie. De verdediger van sc Heerenveen zal spoedig een meerjarige overeenkomst met Ajax ondertekenen, nadat hij donderdag een bezoek bracht aan De Toekomst. In de optiek van de analist is Pierie fysiek sterk, goed aan de bal en iemand die coacht. Arnold Bruggink ziet in Pierie een interessante speler voor ‘het imperium' dat Ajax mogelijk aan het bouwen is.

“Ik denk dat ze die wel weer zullen gaan verhuren”, gaf Bruggink bij FOX Sports te kennen. Perez wees zijn collega op de aanwezigheid van Perr Schuurs, die in de hoofdmacht van Ajax amper een kans krijgt: ‘Je kunt ze natuurlijk niet allemaal verhuren’. Bruggink: “Ik denk dat Ajax met deze jongens, zoals ook Kjell Scherpen, een imperium wil opbouwen. Overal stallen en dan kijken? Ja, dat denk ik wel.”

‘Ik wil voor mijn kansen bij Ajax gaan, of Matthijs de Ligt nou blijft of niet’
Voetbalzone, de offici?le mediapartner van de Keuken Kampioen Divisie, licht elke week een van deze talenten uit, met deze keer aandacht voor Perr Schuurs, de jonge verdediger die op zijn doorbraak in Ajax 1 aast.Lees artikel

“Deze jongens worden waarschijnlijk wel meer waard en dan kun je ze verkopen.” Perez verwacht dat Pierie komend seizoen tot de A-selectie van Erik ten Hag gaat behoren. “Hij is achttien, zit fysiek goed in elkaar, hij is heel erg bezig met coaching, hij kan voetballen. Dat is niet het allerbelangrijkste voor een verdediger, maar in Nederland en zeker bij Ajax wordt dat gewaardeerd”, benadrukt de Deen.

“Hij heeft al honderd Eredivisie-duels achter zijn naam staan. Het is geen groentje zoals Schuurs.” Perez, die overigens een kleine veertig duels boven het werkelijke aantal Eredivisie-duels van Pierie zat, verwacht dan ook dat de ex-speler van Fortuna Sittard op de nominatie staat om verhuurd of verkocht te worden. “Als hij beter blijkt dan Schuurs, dan gaat het niveau weer omhoog qua selectie.”

Eerder legde Ajax al Razvan Marin vast voor komend seizoen. De 22-jarige middenvelder komt in de zomer voor 12,5 miljoen euro over van Standard Luik. Verder is de gedeeld koploper van de Eredivisie achter de schermen bezig met Scherpen van FC Emmen.
bron: vz

Perez is gelukkig w?l positief.

Heerenveen-icoon Foppe de Haan vindt dat Pierie hartstikkene prima bij Ajax past. „Of hij het absolute niveau al heeft, weet ik niet. Maar hij is een slimme jongen, een goede prof en hij durft. Opbouwend is Kik echt goed. Hij heeft een prima inspeelbal en weet zich ook raad in de kleine ruimte. In verdedigend opzicht moet hij nog wel wat leren, maar hij heeft een hoop potentie.”

Het is volgens de voormalig succescoach van Jong Oranje en oud-trainer van de Friezen geen toeval dat Pierie al ruim twee seizoenen SC Heerenveen achter zijn naam heeft. „Hij blijft keurig overeind en ik vind dat hij ook slim wordt, mensen probeert aan te sturen en zijn verantwoordelijkheid neemt. Je ziet dat hij dingen leert”, aldus De Haan.

"Hij komt uit ’hartstikkene’ goed nest"

„Hij komt ook uit een hartstikkene goed nest. Zijn vader is chirurg in het MCL (Medisch Centrum Leeuwarden, red.). En allebei zijn ouders zijn tophockeyers geweest. Die snappen wel waar het om gaat. Dat is prima. Zelf zit Kik op atheneum of gymnasium of zo.”
Kik Pierie, nu nog spelend bij SC Heerenveen, tekent voor vijf jaar bij Ajax.

Kik Pierie, nu nog spelend bij SC Heerenveen, tekent voor vijf jaar bij Ajax.

Ⓒ BSR/SOCCRATES

Dat de lat in Amsterdam steeds hoger komt te liggen nu het elftal van Erik ten Hag weer Europa-proof is, kan volgens De Haan in het begin een probleem zijn voor Pierie. „Als het niveau stijgt, zoals nu, is het moeilijker om aan te haken. Heel vaak zie je hoeveel potentie iemand heeft aan de tijd die hij nodig heeft om er te staan. Sommigen maken bijna moeiteloos de volgende stap. Maar dat kan ik bij Kik nog niet inschatten”, zegt de Fries, die in zijn geheugen graaft. „Ruud van Nistelrooy deed dat in elk geval wel. Hij ging van FC Den Bosch naar SC Heerenveen en vervolgens naar PSV, Manchester United en Real Madrid. Het leek alsof het geen moeite kostte en dat zijn de echte toppers. Dat doet Frenkie de Jong straks bij FC Barcelona ook. Dat kan ik je garanderen.”

"Vroeger waren veel politieagenten en onderwijzers in Amsterdam Friezen"

Mensen uit de provincie hebben nog weleens moeite met de harde Amsterdamse mentaliteit, maar De Haan maakt zich daar bij Pierie geen zorgen over. „Vroeger waren veel politieagenten en onderwijzers in Amsterdam Friezen. In Friesland gingen met name jongens van het platteland als ze goed konden leren naar de Kweekschool. En omdat er hier niet voor iedereen plek was, zijn er veel in Amsterdam beland.”

Het aanstaande vertrek van Pierie is volgens De Haan een verlies voor zijn huidige club. „Maar Heerenveen heeft gewoon geld nodig. Zo simpel is het
bron: telesport

Foppe is ook positief. In Foppe we trust.

Had al ergens gelezen dat Pierie al heel lang graag naar Ajax wil, maar er blijkt ook een filmpje te zijn:
https://twitter.com/FOXSportsnl/statuses/1116597010532929536

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Jong Ajax favoriet voor de titel volgend seizoen.

:heinz:

Tsja, talentvolle jongen, maar nog niet genoeg voor Ajax 1. En net als bij Schuurs vraag ik me af of hij dat ooit wel wordt. Dit lijkt me in ieder geval nog niet de vervanger voor De Ligt.

Janssen

Well-known member
:heinz:

Tsja, talentvolle jongen, maar nog niet genoeg voor Ajax 1. En net als bij Schuurs vraag ik me af of hij dat ooit wel wordt. Dit lijkt me in ieder geval nog niet de vervanger voor De Ligt.

Dat is de pest nou juist met die Jong elftallen. Het verlaagt de drempel voor clubs als Ajax om spelers te kopen en in de Jupiler League te stallen, en dan zien we wel of het wat wordt. Terwijl die jongens behoefte hebben aan Eredivisie minuten. Schuurs helemaal, die was vorig jaar speler van het jaar in de JL, die had aan een Eredivisieclub verhuurd moeten worden.

Atreides

Well-known member
Dat is de pest nou juist met die Jong elftallen. Het verlaagt de drempel voor clubs als Ajax om spelers te kopen en in de Jupiler League te stallen, en dan zien we wel of het wat wordt. Terwijl die jongens behoefte hebben aan Eredivisie minuten. Schuurs helemaal, die was vorig jaar speler van het jaar in de JL, die had aan een Eredivisieclub verhuurd moeten worden.

Deels eens. Anderzijds moet Ajax ook wat achter de hand houden.

Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat ze volgend jaar Schuurs ?n Pierie nauwelijks laten spelen in de eredivisie.

Max

Administrator
Forumleiding

Dat is inderdaad wel waar. Schuurs had nu gewoon een seizoen bij Fortuna Sittard kunnen spelen. Was toch notabene aanvoerder?

Janssen

Well-known member
Deels eens. Anderzijds moet Ajax ook wat achter de hand houden.

Ja snap ik allemaal wel, maar ze wisten natuurlijk al lang dat Schuurs nauwelijks zou gaan spelen dit jaar. Zeker de 2e seizoenshelft toen de Argentijn gekocht was had die gewoon verhuurd moeten worden.

Dat is inderdaad wel waar. Schuurs had nu gewoon een seizoen bij Fortuna Sittard kunnen spelen. Was toch notabene aanvoerder?

Klopt.

Atreides

Well-known member
Ja snap ik allemaal wel, maar ze wisten natuurlijk al lang dat Schuurs nauwelijks zou gaan spelen dit jaar. Zeker de 2e seizoenshelft toen de Argentijn gekocht was had die gewoon verhuurd moeten worden.

Eens. Met Veldman, die Argentijn en Sinkgraven heb je achterin voldoende opties.

Emmen of Fortuna waren prima clubs voor hem geweest die ongetwijfeld ook wel hadden gehapt.

Edit: toch wel ??n van de punten waar Overmars nog aan mag werken. Het verhuurbeleid mag wel iets actiever, met name voor spelers waarvan je verwacht/hoopt dat ze w?l kunnen aanhaken bij Ajax 1 op termijn.

Max

Administrator
Forumleiding

Klopt.

Toen ontstond er sowieso een vacature bij Fortuna Sittard op die positie.

Bovenaan