Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Zonder dollen ben ik wel benieuwd wie ze als opvolger gaan halen voor De Ligt. Vertonghen en Alderweirld hebben volgens mij geen erg langlopende contracten meer bij Tottenham.

Jan is bijna 32. Staat nu echter al weer in het team van de week van de UEFA CL.

Dat zal een moeilijk verhaal worden. Een Latijnse voetballer lijkt me de enige optie waar je niet gruwelijk veel achteruit hobbelt qua niveau.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jan is bijna 32. Staat nu echter al weer in het team van de week van de UEFA CL.

Dat zal een moeilijk verhaal worden. Een Latijnse voetballer lijkt me de enige optie waar je niet gruwelijk veel achteruit hobbelt qua niveau.

Ajax is toch al meer dan een jaar bezig om Magallan naar Amsterdam te halen?

Oh, wacht....

Atreides

Well-known member
Ajax is toch al meer dan een jaar bezig om Magallan naar Amsterdam te halen?

Oh, wacht....

:eek:mg:

Is toch de vervanger van Wober?

Sowieso verwacht ik dat Blind waarschijnlijk naar het middenveld doorschuift. Dan heb je echt nog minimaal ??n extra verdediger nodig en een backup die bijna net zo goed is. Ik weet niet of ze Pierie of Schuurs die status al kunnen geven. Komt bij dat Nico waarschijnlijk ook vertrekt waardoor Ajax t.o.v. 2018/2019 dus vier spelers heeft die in de meest brede zin elders spelen (naar verwachting) en je alleen Magallan voor terug hebt. Waarbij je nog wel de kanttekening kunt maken dat Magallan geen verpletterende indruk maakte tegen PSV en Feyenoord.

Abubakari

Well-known member
Ik maak me geen zorgen. Er is geld, (mede daardoor) veel meer geslaagde aankopen dan voorheen en de status van Ajax is na dit CL seizoen en de EL finale van 2 jaar geleden ook weer beter dan het geweest is.

Atreides

Well-known member
Gheorghe Hagi: ‘Het zou buitengewoon voor hem zijn om bij Ajax te komen’
Maandag, 15 april 2019 om 08:50

Het Roemeense Prosport wist zondag te melden dat Ajax evenals Sevilla, Anderlecht en Standard Luik interesse heeft in Ianis Hagi. De aanvallende middenvelder annex buitenspeler was zaterdag trefzeker in de met 2-1 gewonnen thuiswedstrijd van zijn club Viitorul tegen CS Universitatea Craiova. Vader Gheorghe, tevens de trainer van Viitorul, zou zijn zoon graag bij Ajax willen zien.

“Het zou buitengewoon voor hem zijn om daar te komen. Ik denk dat hij het in zich heeft”, zo tekent Telekom Sport op uit de mond van Hagi senior tijdens de persconferentie na afloop van het duel met Universitatea Craiova. “Ik denk dat Ianis een heel hoog niveau aankan, hij is slim en heeft karakter. Hij is de Xavi van Roemeni?, als je naar zijn speelstijl kijkt. Daar geloofde ik in en ik heb hem een kans gegeven.”

De trainer van Viitorul liet eerder al doorschemeren dat er interesse voor zijn zoon bestond. Het contract van Hagi bij de club uit Ovidiu loopt nog tot medio 2023. De aanvallende middenvelder annex buitenspeler, die eerder voor Fiorentina speelde, kwam dit seizoen voorlopig tot 32 wedstrijden voor Viitorul, waarin hij goed was voor 10 doelpunten en 6 assists. Eerder liet Hagi junior weinig los over de vermeende interesse van Ajax.

“Ik weet niets van de interesse van Ajax. Het is een club met een grote reputatie, het leidt veel topspelers op. Als er interesse is, zal ik dat overwegen. Nu houd ik me er niet mee bezig en wil ik vooral bezig zijn met de wedstrijden. Als ik ergens naartoe ga, wil ik wel zoveel mogelijk aan spelen toekomen”, zo stelde Hagi.
bron: vz

Janssen was jarenlang idolaat van Hagi. Zou alleen al vanuit dat oogpunt een amusante transfer zijn.

@Unregistere,

Inderdaad genoemde namen. Fosu-Mensah lijkt me echt heel interessant. Terwijl die Mexicaan me ook een prima optie lijkt.

Atreides

Well-known member
Janssen is toch al sinds Danny Hoesen fan van Ajax?

Nu je het zo zegt. Wel het gevoel dat de liefde weer een beetje is ingekakt. Dus hup Hagi!

Zou Robert Baggio trouwens ??k een zoon hebben die een beetje kan voetballen? Kopen we die ook gewoon en verplichten we contractueel Baggio junior om net zo'n belachelijk paardenstaartje als kapsel aan te houden.

Janssen

Well-known member
Baggio heeft twee zoons die volgens mij uberhaupt niet voetballen allebei.

Hagi Jr. doet het aardig in de Roemeens competitie maar bakte er bij Fiorentina dan weer helemaal niks van. Ik zou de gok niet nemen.

Atreides

Well-known member
Baggio heeft twee zoons die volgens mij uberhaupt niet voetballen allebei..

Thanks voor de info!

Hagi Jr. doet het aardig in de Roemeens competitie maar bakte er bij Fiorentina dan weer helemaal niks van. Ik zou de gok niet nemen

Is nog 20 jaar en we hebben bij Younes en Milik gezien dat mislukken bij een grote club in een topcompetitie ook niet alles zegt.

Batigoal

Well-known member
Hagi is nu 3 jaar verder dus hij zal zich wel verder hebben ontwikkeld.

Als ze dan toch in Roemeni? kijken heb ik liever dat ze Dennis Man halen van Steaua. Heb je gelijk je buitenspeler binnen.

Atreides

Well-known member
In Belgi? is iedereen het er wel over eens dat het ??n van de beste middenvelders van de competitie is, samen met ondermeer Vanaken en Malinovsky. Hij is veel meer dan Carcela degene die motor die Standard doet draaien. Goede voeten en een groot actieradius dus er zit wel wat in die jongen. Scoorde een prachtige vrije trap tegen Anderlecht vrijdag en op de eerste speeldag van Play-Off I tegen Antwerp gaf hij een geweldige assist. Veel Europese ervaring heeft hij bij Standard niet kunnen opdoen dus kan niet zeggen of hij in de topwedstrijden van de Champions League gaat meekunnen. .

Na een voorzet van Abu komt Kielse Rat met bovenstaande informatie over 'onze' nieuwe speler.

Bovenaan