Pascallovic
Well-known member
Fosu Mensah zou een zware blessure hebben opgelopen afgelopen weekend en zou derhalve geen optie meer zijn.
Ik snap best dat Ajax spelers haalt met het oog op vervanging van spelers die bijna zeker weggaan. Maar hoe zit het met de eigen jeugd? Komt er uit Jong Ajax niks door?
Transfermarkt denkt dat Fosu-Mensah terugkeert op 01-07-2019. Dat leed lijkt me te overzien.
Ik snap best dat Ajax spelers haalt met het oog op vervanging van spelers die bijna zeker weggaan. Maar hoe zit het met de eigen jeugd? Komt er uit Jong Ajax niks door?
Dat is altijd een beetje lastig te zeggen op voorhand. Meestal zie je dat spelers in jaar 1 redelijk veel minuten maken, om vervolgens door te kunnen groeien naar een (bijna) vaste basisspeler. Carel Eiting was hard op weg naar die status. Dani de Wit leek een serieuze selectie speler te worden. Cerny hikt al tijden tegen Ajax 1. Maar al deze spelers zijn door forse blessures teruggeworpen.
Verder heeft de net 19-jarige Ekkelenkamp de laatste weken veel minuten gemaakt en zou de nu 16-jarige Gravenberg op termijn een kans maken. Owusu maakt op termijn een kans (wederom veel blessure leed) maar zal denk ik eerst nog moeten worden verhuurd. Verder is het moeilijk te zeggen, namen als Schuurs, Danilo en Nunnely hebben veel potentie, maar Mazraoui heeft wel laten zien dat eigenlijk elke Jong Ajax speler met wat geluk kan doorstromen.
Maar goed. Wie kende twee jaar geleden Frenkie de Jong en Mazraoui? Of drie jaar geleden van de Beek, Dolberg, de Ligt en Onana?
Dat valt me idd op. Pierie, Scherpen enz zijn voor de toekomst (vandaar ook mijn vraag of dat niet door jeugdspelers gedaan kan worden), terwijl als dit seizoen iets heeft geleerd is dat je ervaren spelers nodig hebt. Tadic en Blind zijn echt van ontzettend groot belang geweest, qua ervaring enz.. Ik snap dan ook niet dat men het niet meer in die categorie zoekt.Ik hoop ook dat Ajax nu niet weer vooral in de eredivisie gaan winkelen. Pierie leuk voor later, Scherpen misschien ook, maar ik heb liever aankopen die er ook gelijk staan.
Sergi?o Dest, kan links en rechtsback spelen, doet het ook wel goed.
Ik hoop ook dat Ajax nu niet weer vooral in de eredivisie gaan winkelen.
Dat valt me idd op. Pierie, Scherpen enz zijn voor de toekomst (vandaar ook mijn vraag of dat niet door jeugdspelers gedaan kan worden), terwijl als dit seizoen iets heeft geleerd is dat je ervaren spelers nodig hebt. Tadic en Blind zijn echt van ontzettend groot belang geweest, qua ervaring enz.. Ik snap dan ook niet dat men het niet meer in die categorie zoekt.
Dat is altijd een beetje lastig te zeggen op voorhand. Meestal zie je dat spelers in jaar 1 redelijk veel minuten maken, om vervolgens door te kunnen groeien naar een (bijna) vaste basisspeler. Carel Eiting was hard op weg naar die status. Dani de Wit leek een serieuze selectie speler te worden. Cerny hikt al tijden tegen Ajax 1. Maar al deze spelers zijn door forse blessures teruggeworpen.
Verder heeft de net 19-jarige Ekkelenkamp de laatste weken veel minuten gemaakt en zou de nu 16-jarige Gravenberg op termijn een kans maken. Owusu maakt op termijn een kans (wederom veel blessure leed) maar zal denk ik eerst nog moeten worden verhuurd. Verder is het moeilijk te zeggen, namen als Schuurs, Danilo en Nunnely hebben veel potentie, maar Mazraoui heeft wel laten zien dat eigenlijk elke Jong Ajax speler met wat geluk kan doorstromen.
Buiten Odegaard en Isaak en misschien van den Berg zie ik nu ook niet direct nog andere spelers waarvoor Ajax de portemonnee gaat trekken. Heel eredivisie-achtig is het trouwens ook niet om te kopen bij Real en Dortmund.
Ajax spreekt soms over de middencategorie (rond de 25). Marin is 23 jaar bij aankomst en al twee jaar in de basis bij Standard. Magall?n is 25. Sowieso is het nog geen mei en heeft Ajax al vier versterkingen binnen. Dat is ook wel eens anders geweest.
We moeten overigens ook niet denken dat het terughalen van Blind en Tadic de nieuwe normaal kan worden. Dat zijn toch de buitenkansjes die je moet verzilveren. Vaker kan en moet Ajax ook zeker proberen. Maar dat moet je denk ik minstens zoveel zoeken in de spelers die al op een wat hoger niveau spelen en al wel rond de 25 zijn en nog de stap omhoog kunnen maken (Belgische competitie, Latijns Amerika).
De Wit en Eiting ben ik nooit zo weg van geweest. Cerny wel, maar die lijkt de stap niet te kunnen maken. Dat is zo'n speler die al 2 seizoenen Eredivisie-ervaring had moeten hebben op huurbasis bij andere clubs. Maar inderdaad paar keer flink geblesseerd geweest. Denk niet dat hij nog gaat doorstromen naar het eerste.
Owusu en Nunnely gaan het niet worden. Die laatste stond jaren te boek als groot talent, maar redt het nu zelfs bij Jong Ajax niet. Schuurs weet ik ook niet wat ze daar mee van plan zijn. Ik had hem veel vaker bij het eerste verwacht. Wellicht gaan ze hem verhuren komend seizoen (Fortuna).
Verder lijkt Ten Hag het wel te zien zitten in Noa Lang. En Traor? zat al bij de selectie dinsdag. Hij, Danilo en Gravenberch zullen er bijkomen verwacht ik. Jensen begon ooit goed bij Ajax,
maar valt niet op bij Jong Ajax en is inmiddels 19. In principe had je Kotarski in plaats van Scherpen kunnen gebruiken. Ongeveer zelfde leeftijd en talentvoller.
Categorie daaronder heb ik weinig zicht op. Ken natuurlijk wel Brobbey en ?n?var. En ik lees de laatste tijd wat goeie verhalen over Hansen en Taylor, maar meer weet ik er niet van. Zijn ook allemaal wel erg jong. Wel leuk dat ik laatst de naam Musampa tegenkwam. Zoon van neem ik aan?
Odegaard en Isak lijken mij bij uitstek spelers die men gescout heeft in de Eredivisie.
Alleen Isak denk ik veel te duur, helemaal omdat je volgend jaar Dolberg, Huntelaar en wellicht Danilo en Traor? als spitsen hebt.
Volgens mij heeft Overmars bij de aankopen van Blind en Tadic aangegeven dat Ajax vaker dit soort uitzonderingen gaat maken omdat het financieel mogelijk is. En eigenlijk hoop ik dat ook wel met de huidige financi?le status en Europese prestaties. Juist nu moet je dat proberen.
Ik heb geprutst. Ik bedoelde Lang i.p.v. de Wit. en Brobbey i.p.v. Nunnely . De Wit is een prima voetballer voor een Zwolle of een Groningen, veel meer lijkt me een lastig verhaal.
Eiting speelde toch prima eerder dit jaar? Waarom zou Owusu het niet kunnen redden? Deed het bij Jong Ajax en de Graafschap echt goed?
Waarom denk je dit?
Beide spelers had mijn al gescout voordat deze onder contract stonden bij Dortmund en Real. Ik had het overigens over kopen (wat een indicatie is van de kwaliteit, je verwacht toch wat meer van talenten van Real, Dortmund en Manchester dan van Emmen en Heerenveen).
Dat zijn overwegingen. Je kunt ook Dolberg/Isak nog een jaartje uitlenen en dan zodra Huntelaar weg is genieten van twee toptalenten. Ik denk overigens dat Overmars met > 150 miljoen op de bank niet pers? bang is om een dure spits te kopen.
Eens dat je het moet proberen. Ik denk alleen niet dat we het normaal moeten gaan vinden. Zelfs met een verhoogd salarisplafond heb je wat geluk nodig (Blind is ex-jeugdspeler, verhaal van Danny Blind is bekend, terwijl Tadic als kleine jongen in een Ajax pyjama sliep, een goede band heeft met Veldmate en Schreuder en graag de CL in wilde).
Mwah ik vind Eiting niet bijzonder. Maar wie weet wordt het wat.
Owusu is me in ieder geval nooit zo opgevallen bij Jong Ajax als wat ik zie van De Graafschap. Is als het seizoen begint ook 'al' 23 jaar. Kan me niet voorstellen dat hij nog een rol krijgt in Ajax 1. Hooguit bij een middenmoter/subtopper in de Eredivisie.
Kotarski vind ik een talentvolle doelman en even oud als Scherpen. Jaartje jonger heb je eventueel El Maach en Reiziger. Ben benieuwd hoe ze binnen Ajax het pad van die allemaal zien.
Het is nu dat we in een redelijk ongewone situatie zitten dat je een half basisteam (of meer) verliest waardoor je een flinke kwaliteitsboost moet terughalen wil je dat opvangen. Dan kun je deze zomer best eens los gaan op de transfermarkt.
Vier (dure) spitsen is dan weer teveel van het goede.
Ajax nadert akkoord over Argentijnse verdediger: bod van zeven miljoen euro'
Gepubliceerd: maandag 6 mei 2019 om 08:06
Laatste update: maandag 6 mei 2019 om 08:11
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Ajax heeft zijn vizier wederom op de Argentijnse markt gericht. De Amsterdamse club is dicht bij een akkoord over de transfer van Lisandro Martinez van Defensa y Justicia, dat zo'n tien miljoen euro voor de 21-jarige linksbenige verdediger verlangt.
Dat melden diverse Argentijnse media, waaronder FOX Sports, TyC Sports en Radio Continental. Overigens lijkt Ajax in eerste instantie zeven miljoen euro te willen bieden.
Martinez staat te boek als een van de meest veelbelovende verdedigers van Argentini?. Hij is een steunpilaar bij Defensa y Justicia, dat verdienstelijk als tweede eindigde in het reguliere seizoen. Het leverde hem onder meer een oproep voor La Albiceleste op. De mandekker speelde tot dusver ??n interland.
Ajax is niet de enige club die in de markt was voor Martinez. De halvefinalist van de Champions League troeft naar verluidt de Argentijnse topclub River Plate af. Martinez is een centrale verdediger, maar hij kan ook als linksback uit de voeten. Hij komt in de Johan Cruijff Arena landgenoten Lisandro Magallan en Nicolas Tagliafico tegen.
Ajax viene a fondo por Lisandro Mart?nez. Ya hay charlas informales avanzadas con Defensa y Justicia y se espera en los pr?ximos d?as una oferta formal. Est?n dispuestos a poner cerca de 7 millones de euros. pic.twitter.com/jCI5yc4vsZ
— C?sar Luis Merlo (@CLMerlo) May 6, 2019
Ajax is weer op zoek naar wat 'grinta'.
Lisandro Mart?nez wordt genoemd in veel media.
Prima youtube filmpje, maarja die heeft Kristensen ook. mg:
Scoorde gewoon in de bekerfinale, dus niet al te minachtend doen over Kristensen.
Mooi duo volgend jaar, Lisandro en Lisandro.