Ajax Transfertopic

SanMark.

Well-known member
Mazza in de belangstelling van Liverpool en Man Utd.

Hij heeft net zijn contract verlengt, dus dat word de hoofdprijs.

Eef de Kip

Well-known member
Als hij slim is gaat hij daar naar toe om 2 jaar op de bank te gaan zitten.

Nee ik hoop dat die jongen verstandig genoeg is om in te zien dat hij nog wel wat bij kan leren. Anders mag hij wat mij betreft weg voor 35 miljoen.

Batigoal

Well-known member
Kan me zo voorstellen dat Ten Hag in de voorbereiding Scherpen eerst zelf aan het werk wil zien.

Odegaard, mits niet te duur, ook wel een optie. Maar ik hoop dat dit soort jongens vooral voor de breedte komt.

Batigoal

Well-known member
Maar ?degaard zal toch niet als breedteaankoop worden gezien, denk ik?

?degaard zal voor de basis komen. Zeker als hij zoals ik verwacht rond de €15 miljoen moet kosten. En hij is ook wel toe aan een stap hogerop. Alleen hoop ik wel dat met de toegenomen status van Ajax we iets meer in de Tadic/Blind-vijver gaan vissen.

Unregistere

Well-known member
Snap ik. Maar dat lijkt mij toch ook nog steeds erg lastig. Blind heeft een band met de club, Tadic bleek achteraf ook fan en kende Nederland en de eredivisie. Dat heeft waarschijnlijk wel geholpen.

Maar zulke spelers ga je niet elk jaar vinden en overtuigen, vermoed ik. Wie zouden in dat rijtje passen? Pr?pper?

Eef de Kip

Well-known member
Pr?pper is de enige die ik zo 1-2-3 zou kunnen bedenken. Verder zou Babel een mogelijkheid zijn. Die zou ik wel in de spits willen zien maar goed, dan moet je Dolberg verkopen.

Batigoal

Well-known member
Snap ik. Maar dat lijkt mij toch ook nog steeds erg lastig. Blind heeft een band met de club, Tadic bleek achteraf ook fan en kende Nederland en de eredivisie. Dat heeft waarschijnlijk wel geholpen.

Maar zulke spelers ga je niet elk jaar vinden en overtuigen, vermoed ik. Wie zouden in dat rijtje passen? Pr?pper?

Pr?pper, Strootman, Fosu-Mensah lijken me prima Nederlandse opties. Als Mazraoui vertrekt kun je een poging wagen bij Hateboer, Tete of Ter Avest.

Maar daarnaast kun je echt wel proberen spelers die spelen in competities van een categorie hoger te halen. Zolang het salaris maar goed is, kun je best in de middenmoot of subtop van grotere competities proberen te winkelen voor directe kwaliteit i.p.v. alleen maar talent. We moeten ook blijven doorgaan met jonge talenten halen, maar idealiter zie ik 2 of 3 spelers komen van rond de 26, 27 jaar met ervaring op goed niveau (hoger dan Eredivisie in ieder geval). Nu heb je de middelen ervoor en als je daarin slaagt zal je niet eens zo veel in kwaliteit teruggaan.

Bovenaan