Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Volgens Het Nieuwsblad hebben we interesse in Arnaut Danjuma Groeneveld van Club Brugge. Waar we hem vorige zomer voor een paar ton konden ophalen, zal hij nu richting de tien miljoen euro kosten. Wel een prima speler natuurlijk. Hij zou dan de opvolger voor David Neres moeten zijn.

Wilde destijds zelf niet (zou ook uitgeleend moeten worden aan Fc Groningen).

Janssen

Well-known member
Transferwaarde volgens Transfermarkt is 15 miljoen dus het zou mogelijk nog waar kunnen zijn ook.

Atreides

Well-known member
Wat vinden de kenners? Moet Ajax inderdaad gaan voor Alexander Isak? Lijkt me in elk geval een interessante optie.

DVK-scouting roept het volgende:
Die aanname bij dat eerste doelpunt van Isak. Wat een klasbak. Als Ajax slim is, halen ze die gast meteen.
Echt heel knap werk van Mathijsen om hem vast te leggen, nadat Sol verkocht werd.
Het is de vraag of Overmars Tadic-achtige bedragen wil betalen voor iemand die eigenlijk nog nauwelijks iets bewezen heeft.

Hmm, ik was in de veronderstelling dat Tadic duurder was. Buiten dat het ?berhaupt de vraag is of Dortmund Isak wil laten gaan, zullen ze dat niet met een verlies willen doen lijkt me.
Eens. Al zou de marktwaarde van 3 miljoen zou nog beter zijn. Maar voor een miljoen of 8,6 mag Marc van mij de gok wel nemen. Zit je alleen met drie goede spitsen, waarvan Dolberg nog steeds enorm veel potentie heeft maar het te weinig laat zien.

Batigoal

Well-known member
Talent is altijd welkom, maar juist de spitspositie was ??n van de weinigen die volgens mij wel gedekt zijn volgend jaar. Met Dolberg, Huntelaar en een speelwijze met Tadic in de spits, en daarachter op termijn Danilo, Traor? en Brobbey zit je wel even goed op die positie.

SanMark.

Well-known member
Huntelaar kun je alleen nog maar als pinchhitter gebruiken volgend jaar. Dat is geen serieus alternatief meer. Dolberg moet zich snel gaan verbeteren anders is dat niet het niveau wat Ajax nastreeft.

Abubakari

Well-known member
Nee. Maar kan me voorstellen dat ze iemand zoeken die enigszins in de buurt komt.

Iemand die niet vrijwel elke wedstrijd net buiten de eigen zestien dromerig balverlies leidt, waarmee hij een teamgenoot in problemen brengt en/of een enorme kans voor de tegenpartij inleidt moet wel te vinden zijn. Verder, prima voetballer hoor, ons Frenkie, maar laten we het ook weer niet overdrijven.

Bovenaan