Unregistere
Well-known member
Ja, hij heeft er volgens mij wel best veel goed gehad hoor. Onder meer Orejuela.
‘Toptalent van AZ verkiest Ajax boven Dortmund, Chelsea en PSV’
Dinsdag, 26 maart 2019 om 06:53
Rio Hillen gaat de jeugdopleiding van AZ na dit seizoen inruilen voor die van Ajax, zo schrijft De Telegraaf dinsdag. De zestienjarige centrumverdediger wordt in Alkmaar gezien als een toptalent en werd in januari door hoofdtrainer John van den Brom zelfs met het eerste elftal mee op trainingskamp genomen. Hillen heeft aan de clubleiding van AZ al laten weten dat hij komende zomer wil vertrekken en zijn keuze op Ajax is gevallen.
Ajax is niet de enige partij met interesse in Hillen, want ook Chelsea, Borussia Dortmund en PSV hebben hun interesse kenbaar gemaakt in de linksbenige verdediger. Komende week gaat hij samen met zijn management van Forza Sports Group met Ajax om de tafel. Onderwerp van gesprek zal dan een driejarig contract zijn op De Toekomst. De Braziliaanse Nederlander vierde op 5 maart zijn zestiende verjaardag en dus mag hij zijn eerste profcontract tekenen voor een maximale periode van drie jaar.
De overstap van Hillen naar Ajax is tegen het zere been van Paul Brandenburg, hoofd jeugdopleidingen bij AZ. Hij noemde het eerder dit jaar nog 'vervelend' dat de afgelopen jaren 'tientallen talenten' door Ajax zijn benaderd voor een overstap. “Clubs met hogere budgetten proberen nog steeds talenten van ons binnen te halen. Op zich is dat een compliment voor de opleiding. Het mooie is dat het overgrote deel gewoon bij AZ blijft. Dat is een n?g beter teken”, zei Brandenburg in gesprek met Voetbal International.
Verschillende clubs spraken eerder met elkaar af om niet langer spelers bij elkaar weg te halen. “Dat zou over anderhalf jaar moeten ingaan”, zei Brandenburg vorige maand. “Ik zou het toejuichen als de beste opleidingen van elkaars talenten afblijven. Dan hebben we het over de zes clubs met een internationale opleidingsstatus van de KNVB: AZ, Ajax, Feyenoord, PSV, Vitesse en FC Utrecht. We moeten voorkomen dat de markt kapot gaat. Als clubs met het grootste budget hun jeugdploegen bij elkaar gaan kopen, gaat de weerstand omlaag. Dat is voor niemand goed”, concludeerde Brandenburg.
https://www.telegraaf.nl/sport/3347..._medium=social&utm_campaign=seeding-telesport
Ene Razvan Marin moet de opvolger van Frenkie de Jong worden. Kan ie iets? Hij is mij namelijk niet opgevallen toen Ajax tegen Standard speelde in augustus.
Keurig, een van de betere spelers in Belgi?. Technisch, snel, heeft altijd een goeie steekpass. Kan me er prima in vinden als nieuwe middenvelder. Opvolger voor De Jong weet ik niet, want volgens mij is Marin wat aanvallender. Maar je hoeft ook geen kopie van Frenkie te zoeken; als je 3 middenvelders hebt die bij elkaar passen is het goed.
Ja wij hadden destijds de Noorse Iniesta vastgelegd en FC Twente de Iraakse Beckham. Ook mooi voor voetbalquizjes.
Ja, maar Pierie heb je volgend seizoen nog niks aan als je hem verhuurd dus moet je alsnog iemand halen.
Orejuela doet het blijkbaar zo goed in Brazili? dat hij bij de Colombiaanse selectie zit. Als dat maar geen Bastos-verhaal wordt.
Alleen heeft Stengs overduidelijk potentie om heel ver te komen, terwijl bij Pierie echt zeer grote vraagtekens zijn te zetten of ie uberhaubt ooit het niveau van de Eredivisie ontgroeit.Ajax zou nu ook gaan voor Pierie (jaartje verhuren) en heeft ook Stengs gepolst (die helaas net verlengd heeft bij AZ).
Qua profiel in elk geval de goede spelers waar Ajax nu achteraan zit.
jax en Emmen naderen akkoord over Scherpen
Ajax en Emmen naderen akkoord over Scherpen
Reon Boeringa
De toekomst van doelman Kjell Scherpen ligt hoogstwaarschijnlijk in Amsterdam. Ajax hoopt de deal met FC Emmen nog voor hun onderlinge ontmoeting van volgende week woensdag te sluiten.
Er is ook vanuit de Premier League belangstelling voor Scherpen, maar Ajax is al langere tijd in gesprek met Emmen en ligt op pole-position.
Scherpen heeft in Emmen nog een contract tot 2020. De club deed hem eerder dit seizoen al een verbeterde en verlengde aanbieding, maar toen Ajax concreet werd sprak de keeper zijn voorkeur uit voor een transfer. Scherpen is niet het enige Nederlandse talent dat Ajax in het vizier heeft. Zoals eerder al gemeld door VI hebben de Amsterdammers ook Kik Pierie van SC Heerenveen op de korrel.
De negentienjarige Scherpen debuteerde vorig seizoen voor Emmen en veroverde in de voorbereiding op deze jaargang een basisplaats. Hij speelde inmiddels 27 competitieduels voor de Drenten en is international van Oranje Onder-19.bron: vi.nl
Alleen heeft Stengs overduidelijk potentie om heel ver te komen, terwijl bij Pierie echt zeer grote vraagtekens zijn te zetten of ie uberhaubt ooit het niveau van de Eredivisie ontgroeit.
Zou voor komend jaar Timothy Fosu-Mensah graag erbij zien. (en Propper).
Je hebt vaak van die heerlijke feitjes. :duim: (inhoudelijk nu wel wat minder, maar leuk om te weten).
Wat mij betreft is Scherpen nog lang niet klaar voor Ajax. Maar met 1,25 jaar in de eredivisie (deo volente) ziet de wereld er heel anders uit. Potentie komt steeds duidelijker naar voren.