Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Dat is wel heel naief.

Ajax hoeft nu niet te verkopen en straks ook niet.

Dat je ze met een beter contract binnenboord houd is niet zeker, maar verhoogt de drempel voor een vertrek wel. Zeker aangezien Nico eerder is mislukt in Europa en Onana als jonge keeper eigenlijk veel 'vlieguren' moet maken.

Vilhena zit wel wat potentie in als hij de juiste stappen zou maken.

Zit hier wat twijfel in?

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Transfertopic

Zit hier wat twijfel in?

Vilhena is alweer 24 jaar. Tuurlijk vertrok Wijnaldum ook rond die leeftijd pas uit de eredivisie, maar die had toch al meer laten zien in de eredivisie en als international.

Maar als Vilhena taakbewust speelt, dan kan hij de hardheid en de prima basistechniek van een Nigel de Jong hebben. Het is echter wel zaak om dat een periode vol te houden. Maar dat is lastig bij een club als Feyenoord wat van malaise aan elkaar hangt.

Ik behoor dan tot de fans van Vilhena. Maar ongeveer de helft van de Feyenoord supporters kan er heel anders over denken.

EDIT: Jullie zijn natuurlijk al betrokken bij Sparta, maar daar kunnen jullie natuurlijk ook nog verdere stappen zetten. Proberen om de opleiding van Sparta op een niveau te krijgen waarmee ze kunnen concurreren met Feyenoord en PSV. Zodat de Rotterdamse talenten van Sparta de club niet meer voor die twee clubs gaan verlaten.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Zou Pr?pper de PL willen inruilen voor Ajax? Kan best een aanwinst zijn voor de Amsterdammers uiteraard. Hij is geen Frenkie, oh Frenkie, maar wel een goede speler.

Batigoal

Well-known member
Pr?pper zou echt prima zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat zou willen doen. Het is geen Tadic die op latere leeftijd zich met zijn gezin wil settelen. Pr?pper kan binnen de Premier League nog wel een stap maken naar West Ham of Everton ofzo.

Wel een goed teken dat Ajax zoekt naar ervaring en niet alleen naar talenten. Ze hebben duidelijk geleerd van voorgaande jaren.

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Transfertopic

Ik dacht dat Pr?pper zich er al positief over had uitgelaten. Lijkt mij een goede optie om het niveau hoog te houden.

Tadic en Pr?pper schelen drie jaar. Dus twee jaar wat betreft het moment van overstappen.

Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Hij heeft in zijn tijd bij Vitesse volgens mij weleens gezegd dat hij graag eens voor Ajax zou willen spelen, dus het zou kunnen dat hij het ziet zitten.

Max

Administrator
Forumleiding
Een carri?re in het buitenland vinden we allemaal erg vanzelfsprekend. Met name financieel kan het erg interessant zijn. Als je echter in Amsterdam ook een mooi salaris kan opstrijken, dan kan dat natuurlijk ook prima in iemand zijn plaatje passen.

Eef de Kip

Well-known member
Als hij direct duidelijk maakt dat hij vroeger in een Ajax pyama sliep dan lijkt het me allemaal niet zo onoverkomelijk.

Max

Administrator
Forumleiding
Die PSV tattoo moet hij wel weghalen vind ik. Of een pissende hond erbij laten zetten.

Atreides

Well-known member
Maar zou zijn PSV-verleden nog voor gedoe kunnen zorgen of vinden de Ajax-supporters dat niet zo erg? Ligt soms best wel gevoelig natuurlijk.

Maar totaal niet aan de orde volgens het altijd betrouwbare VoetbalPrimeur: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...niet-snel-los-al-moet-het-via-een-omweg-.html

Verleden lijkt me in Amsterdam sowieso geen groot item. Zeker niet bij PSV (i.t.t. Feyenoord). Zal in dit geval ook wel meespelen dat Propper nu een grote naam is en Ajax dus ook echt blij mag zijn als hij naar Amsterdam komt.

Pascallovic

Well-known member
Verleden lijkt me in Amsterdam sowieso geen groot item. Zeker niet bij PSV (i.t.t. Feyenoord). Zal in dit geval ook wel meespelen dat Propper nu een grote naam is en Ajax dus ook echt blij mag zijn als hij naar Amsterdam komt.
Hij heeft volgens mij ook nooit hele negatieve uitlatingen over Ajax of de fans gemaakt wat hem nog nagedragen zou kunnen worden. Ik zie geen problemen vwb zijn PSV-verleden.

Unregistere

Well-known member
Helder. Dan staat vrijwel niets deze transfer nog in de weg.

Al gaan ze volgens Sjimmie eerst voor die Vargas uit Argentini?.

Batigoal

Well-known member
Heeft Sjimmie ooit weleens een transfer goed voorspeld? Of noemt hij gewoon veel namen uit Zuid-Amerika (Benedetti, Emerson, Zeca) in de hoop dat hij een keertje gelijk heeft?

Bovenaan