Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Na Cassierra is ook Johnsen vertrokken, naar Heerenveen met optie tot koop. Cerny heeft zowel Heerenveen als Zwolle afgewezen en ziet kansen bij Ajax. Lijkt me geen handige zet van hem, maar goed. Dortmund heeft een bod gedaan op Ziyech.

Rond Shabani blijft het stil, de middenvelder is gewoon mee met Bayern M?nchen op trainingskamp. De vraag is of hij al deze winter komt. Ajax is wel in onderhandeling met Hajduk Split over een transfer van Domagoj Bradaric (19), een linksback. Ajax heeft concurrentie van onder meer Lille.

Unregistere

Well-known member
Ajax is wel in onderhandeling met Hajduk Split over een transfer van Domagoj Bradaric (19), een linksback. Ajax heeft concurrentie van onder meer Lille.

Klopt, dat schreef Jimmy gisteren al op Twitter en stond ook al eerder in dit topic (post 2899). Wel geinig, niet lang daarna verschenen er berichten waarin Ten Hag aangaf dat er niemand meer komt. Dus zal wel niet doorgaan.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja. Hij zit al sinds de E1/D1 bij Heerenveen en was geloof ik 21 toen hij naar Twente vertrok.

Pascallovic

Well-known member
Geen wereldwonder wat mij betreft. Er waren toch wel wat verwachtingen van, maar voorlopig is hij bij het eerste niet in beeld en presteert hij bij Jong Ajax ook niet.

Max

Administrator
Forumleiding
Als Sinkgraven nog steeds kansen krijgt als linksback, dan kan Bakker er kennelijk erg weinig van.

Atreides

Well-known member
Ajax heeft de Deense jeugdinternational Christan Rasmussen aangetrokken. De zestienjarige aanvaller tekende een contract dat ingaat op 1 juli 2019 en loopt tot en met 30 juni 2022. De overstap van de jeugdspeler is onder voorbehoud van akkoord door de FIFA.

Mooi pareltje van onze jeugdopleiding!

Atreides

Well-known member
‘Ajax bood Ritsu Doan en Kik Pierie vorige week ’snuffelstage‘ aan’
Vrijdag, 22 februari 2019 om 06:19

Ajax heeft Ritsu Doan wederom uitgenodigd voor het bijwonen van een Champions League-duel, zo schrijft De Telegraaf vrijdag. De aanvaller van FC Groningen, die eerder op uitnodiging van Ajax aandachtig toeschouwer was bij Ajax - Bayern M?nchen (3-3), was net als Kik Pierie van sc Heerenveen van harte welkom voor het thuisduel met Real Madrid (1-2).

Volgens het dagblad at zowel de twintigjarige Doan als de twee jaar jongere Pierie in de uren voorafgaand aan de eerste achtste finale in de Champions League in het Okura Hotel, waar de selectie van Real Madrid overigens verbleef. Het tweetal had kaarten van Ajax gekregen om vervolgens bij de wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA te zijn.

Doan zou er op het laatste moment toch voor hebben gekozen het duel in het Okura te bekijken. Hij zat destijds wel op de tribune toen Ajax tegen Bayern de allerlaatste groepswedstrijd van de Champions League afwerkte. Pierie zat vorige week woensdag wel in de thuishaven van Ajax, maar verzekert dat hij het duel ‘gewoon’ met zijn vriendin bezocht.

De Telegraaf, die de uitnodigingen als ‘een snuffelstage’ omschrijft, meldt dat Pierie dit ongetwijfeld vanwege de gevoeligheid van de visite heeft gezegd. "Een speler die me vandaag opviel, was Kik Pierie", vertelt Kenneth Perez een maand geleden na het bekerduel tussen Ajax en sc Heerenveen. “Die is achttien jaar en is al bezig met het neerzetten van andere mensen op het veld. Dat vind ik goed. Achttien jaar oud! Het is natuurlijk makkelijk om mensen neer te zetten, maar ook in voetballend opzicht heeft hij een bepaalde hardheid die mij aanspreekt."

“Die Champions League wil ik meemaken, dus dat wil ik dan zien als ik de gelegenheid heb. Ik heb enorm genoten, het was een ongelooflijk hoog niveau. D??r wil ik naartoe”, legde Doan destijds zijn bezoek aan de Johan Cruijff ArenA uit. “Ik heb des te meer gevoeld hoe belangrijk het is om daaraan mee te doen. Het heeft me een impuls gegeven om in trainingen op nog meer dingen te letten.”

Het contract van Doan met FC Groningen loopt nog tot medio 2021. De Japanner kwam medio 2017 op huurbasis over van Gamba Osaka uit zijn vaderland. In de huurovereenkomst was een optie tot koop opgenomen, die in april vorig jaar werd gelicht door de noorderlingen. Het contract van Pierie met Heerenveen loopt volgend jaar zomer al ten einde. Clubs mogen voetballers voor hun achttiende maar voor maximaal drie jaar vastleggen en Heerenveen deed dat in september 2017.

?n

Logische’ belangstelling van Ajax voor Timothy Fosu-Mensah’
Vrijdag, 22 februari 2019 om 01:00

Ajax denkt bij een eventueel zomers vertrek van Matthijs de Ligt aan de komst van Timothy Fosu-Mensah, zo schrijft De Telegraaf vrijdag. Volgens het dagblad is de 21-jarige verdediger annex Oranje-international, die dit seizoen door Manchester United bij Fulham is gestald, ‘een kandidaat-opvolger’ in de Johan Cruijff ArenA. Het contract van Fosu-Mensah, die de jeugdopleiding van Ajax doorliep, met the Mancunians loopt volgend jaar zomer ten einde.

In gesprekken tussen directeur spelersbeleid Marc Overmars en Fosu-Mensah’s zaakwaarnemer Mo Sinouh van de Stellar Group werd de belangstelling van Ajax al officieus kenbaar gemaakt. Fosu-Mensah, die als rechtsback en centrumverdediger uit de voeten kan, maakte in 2014, op zestienjarige leeftijd en na acht seizoenen, de overstap van de jeugopleiding van Ajax naar die van Manchester United.

Het was Louis van Gaal die Fosu-Mensah op 28 februari 2016 in het hoogste keurkorps van Manchester United liet debuteren, thuis tegen Arsenal (3-2). Na het vertrek van Van Gaal ?n de aanstelling van Jos? Mourinho had de verdediger amper meer uitzicht op speeltijd en werd hij afgelopen seizoen aan Crystal Palace uitgeleend. Deze voetbaljaargang is Fulham zijn tijdelijke werkgever, al is hij om diverse redenen niet tot heel veel speeltijd op Craven Cottage gekomen.

De belangstelling van Ajax voor Fosu-Mensah is volgens De Telegraaf ‘logisch’. De Ligt is immers een van de meest begeerde verdedigers van Europa, terwijl spelers als Jo?l Veltman, Perr Schuurs en Lisandro Magall?n om uiteenlopende redenen nog door vraagtekens worden omgeven. Hoe concreet Ajax zal worden voor Fosu-Mensah, hangt af van een eventuele transfer van De Ligt en de vraagprijs van Manchester United.

Manchester United vroeg vorig jaar zomer maximaal 20,5 euro voor het laten gaan van Daley Blind, die destijds ook nog twaalf maanden op de loonlijst stond. De verwachting is dat de Engelse club beduidend minder zal verlangen voor Fosu-Mensah, al is ook over de landsgrenzen inmiddels wel bekend dat de financi?le huishouding van Ajax zeer florissant is.

Aldus VZ die naar de telegraaf verwijst. Hele interessante targets. Waarbij ik denk dat de achterhoede spelers sneller de stap kunnen maken dan de Doan.Verder hoop ik dat Blind volgend jaar meer naar 6 zal schuiven, hoeft Ajax ook geen vervanger van de Jong meer te kopen.

Atreides

Well-known member
Als Blind naar 6 gaat is de verkoop van Wober helemaal lachwekkend.

Die verkoop wordt eigenlijk steeds vreemder.

Had verwacht dat ze hem dit jaar nog lekker wilden laten rijpen als ideale stand-in voor centraal/LB en dan na twee jaar Ajax en een duel of 50/60 verder basiskracht laten worden.

@ Pascallovic,

Wat vind je van de potenti?le - bovengenoemde - versterkingen?

Eef de Kip

Well-known member
Die Doan daar heb ik echt mijn twijfels over, te meer daar je daar minimaal 15 miljoen voor neer moet gaan leggen. Leuke voetballer hoor maar of hij het niveau heeft dat je na wil streven vraag ik me echt af.

Bovenaan