Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Die Doan daar heb ik echt mijn twijfels over, te meer daar je daar minimaal 15 miljoen voor neer moet gaan leggen.

Mij bereiden geluiden dat hij minder dan 10 moet gaan kosten.

Leuke voetballer hoor maar of hij het niveau heeft dat je na wil streven vraag ik me echt af.

Dat hebben aankopen bijna nooit. Interessanter is of Doan het niveau dat je wil nastreen kan gaan krijgen.

Dat gezegd hebbende, hij is interessant, maar ik ben nog lang niet overtuigd over Doan.

25 miljoen plus Schuurs en dan praten we nergens meer over.

Dus kan krijgen we volledig eigendom van Sc Heerenveen, Cambuur en het huis van Riemer? Of zit het huis van Foppe er ook bij?

Pascallovic

Well-known member
Die verkoop wordt eigenlijk steeds vreemder.

Had verwacht dat ze hem dit jaar nog lekker wilden laten rijpen als ideale stand-in voor centraal/LB en dan na twee jaar Ajax en een duel of 50/60 verder basiskracht laten worden.

@ Pascallovic,

Wat vind je van de potenti?le - bovengenoemde - versterkingen?
Kik Pierie mogen ze samen met zijn 50 tegentreffers in Friesland achterlaten. Leuke speler, maar echt bijzonder vind ik hem niet. Kan alles op een aardig niveau, maar blinkt nergens in uit.

Doan is een leuke speler, maar volgens mij is iedereen het erover eens dat hij minder getalenteerd is dan een Honda in het verleden. Moet je hem dan wel gaan halen? En is ie voldoende effectief qua kansen en doelpunten? Ik twijfel dus, maar zeker een van de betere spelers in de Eredivisie.

Fosu Mensah vraag ik mij altijd af waarom hij er nooit ergens in komt. Met zijn talent verwacht je dat hij zich in de basis kan spelen bij een Fulham of Palace. Als ie niet te duur is voor mij een serieuze optie.

Unregistere

Well-known member
Danny Buijs is lyrisch over Doan. Lijkt mij een interessantere optie dan Pierie.

Maar ik dacht dat ze ook die Duitser van Bayern zouden aantrekken als vervanger van Frenkie, oh Frenkie?

Maasveld

Well-known member
Danny Buijs is lyrisch over Doan. Lijkt mij een interessantere optie dan Pierie.

Maar ik dacht dat ze ook die Duitser van Bayern zouden aantrekken als vervanger van Frenkie, oh Frenkie?
Waarom zet hij hem dan niet gewoon in de as neer? Daar komt hij een stuk beter uit de verf.

Batigoal

Well-known member

Dat maakt de media ervan. Die Duitse jongen speelt op dezelfde positie DUS de vervanger van Frenkie, terwijl hij amper minuten profvoetbal heeft gespeeld. Gewoon een talentvolle middenvelder erbij voor de breedte.

Totti

New member
Pierie komt imo nog veel te kort voor Ajax. Maakt nog veel te veel concentratie fouten. Daarnaast vind ik hem eigenlijk te klein voor een centrum verdediger, zeker Europees gezien kan dat echt niet.

Batigoal

Well-known member
De topclubs verdringen zich om Nico Tagliafico. Arsenal en Real Madrid worden aan het rijtje ge?nteresseerden toegevoegd. Bij Real gaat Marcelo waarschijnlijk naar Juve, dus heel onlogisch is de interesse niet. Zou wel enorm zuur zijn als we naast de toptalenten ook deze geweldenaar verliezen.

En ondertussen voert Barcelona de druk op om Onana terug te halen als opvolger voor Cillessen. Wat een exodus gaat het worden.

Atreides

Well-known member
Dus dan heb je na het vertrek van Frenkie, de Ligt, Hakim en dus evt Onana en Nico ruimte om de Arena te kopen, Ajax van de beurs te halen n?g een vrij besteedbaar vermogen van > 100 miljoen.

Misschien moet Ajax maar een extra opleidingclub kopen a la City. Denemarken, Zwitserland, Belgi? of Oostenrijk?

Eef de Kip

Well-known member
We houden iig niet veel over komend seizoen. Er zijn verder nog wat geruchten over Tadic die mn in de CL nogal indruk heeft gemaakt. Nou heeft hij bewust gekozen voor Ajax afgelopen seizoen maar bij een vertrek van een man of 5 (en dan heb ik het nog geeneens over Neres en vd Beek) zou hij zo maar eieren voor zijn geld kunnen gaan kiezen.
Raak je potentieel 8 man kwijt.

#weereenseizoenzonderprijzen.

Susa

New member
Dus dan heb je na het vertrek van Frenkie, de Ligt, Hakim en dus evt Onana en Nico ruimte om de Arena te kopen, Ajax van de beurs te halen n?g een vrij besteedbaar vermogen van > 100 miljoen.

Misschien moet Ajax maar een extra opleidingclub kopen a la City. Denemarken, Zwitserland, Belgi? of Oostenrijk?

de ultieme vernedering. Ajax koopt Feyenoord:oops:

Batigoal

Well-known member

Een club kopen zie ik niet zo zitten, maar nauwer samenwerken met erkende opleidingsclub FC Nordsjaelland zou wel een uitstekende zet zijn.

Het wordt een interessante transferzomer. De scouting in Zuid-Amerika lijkt redelijk opgetuigd dus daar zullen wel 2 of 3 spelers vandaan komen. Alleen wil je toch een Nederlandse kern houden. De Jong, De Ligt, Ziyech vertrekken sowieso dus op dat terrein verlies je een paar krachten. Schuurs zal wel prominenter worden doorgeschoven, maar verder? Gravenberch wellicht, maar daarnaast lijkt het me min of meer al zeker dat Ajax nog wat Nederlandse talenten zoals Pierie en Fosu-Mensah gaat kopen.

Atreides

Well-known member
Een club kopen zie ik niet zo zitten, maar nauwer samenwerken met erkende opleidingsclub FC Nordsjaelland zou wel een uitstekende zet zijn.

Zat ik inderdaad ook aan te denken.

Het wordt een interessante transferzomer. De scouting in Zuid-Amerika lijkt redelijk opgetuigd dus daar zullen wel 2 of 3 spelers vandaan komen.

Echt een zegen dat ze daar weer zijn gaan vissen. Daar haal je toch de kwaliteiten vandaan die Ajax van nature minder produceert. Plus dat het natuurlijk sowieso een enorm interessante markt is.

Alleen wil je toch een Nederlandse kern houden. De Jong, De Ligt, Ziyech vertrekken sowieso dus op dat terrein verlies je een paar krachten. Schuurs zal wel prominenter worden doorgeschoven, maar verder? Gravenberch wellicht, maar daarnaast lijkt het me min of meer al zeker dat Ajax nog wat Nederlandse talenten zoals Pierie en Fosu-Mensah gaat kopen

Eiting wordt door de kenners ingeschaald op het talent niveau van Nouri, van de Beek en (minder goed) De Jong. Vervelend dat hij bijna dit hele jaar al kwakkelt.

We houden iig niet veel over komend seizoen. Er zijn verder nog wat geruchten over Tadic die mn in de CL nogal indruk heeft gemaakt. Nou heeft hij bewust gekozen voor Ajax afgelopen seizoen maar bij een vertrek van een man of 5 (en dan heb ik het nog geeneens over Neres en vd Beek) zou hij zo maar eieren voor zijn geld kunnen gaan kiezen.
Raak je potentieel 8 man kwijt.

#weereenseizoenzonderprijzen.

4/5 man is waarschijnlijk nog wel te behappen aangezien er bij PSV en Feyenoord normaal gesproken ook minimaal 2/3 weg gaan. Veel meer en je hebt de titel vrijwel verloren.

In die zin moeten ze Nico en Onana maar eens rap een heel deftig contract onder de neus schuiven.

de ultieme vernedering. Ajax koopt Feyenoord:oops:

Daar zat ik ook al aan te denken, maar dat mag helaas niet. Zou wel een goede aankoop zijn voor weinig geld.

Atreides

Well-known member
Vraag, aangezien er steeds gesproken wordt over het Bayern van Nederland. Zou die Vilhena wat zijn voor Ajax? Op basis van zijn spel bij Feyenoord ben ik nog niet overtuigd. Op basis van zijn spel bij Oranje lijkt het me dat die knul nog afdoende stappen kan maken.

Bovenaan