Ajax Transfertopic

Atreides

Well-known member
Helemaal mee eens. Hebben beiden het niveau en zijn Nederlands, wat ook wel een voordeel is. Voor de rest van de vervangers zullen we toch al gauw over de grens moeten kijken.

Eens.
Mooi zo. Zoals bekend ben ik fan van die jongen, dus gewoon goede zaak om hem vast te leggen. Vraag me alleen af of hij genoeg snelheid heeft om op dit niveau te keepen, maar er zit duidelijk nog voldoende rek in om ook andere kwaliteiten te ontwikkelen. Het zou nu ook fijn zijn als FC Emmen in de Eredivisie blijft

Blijkt dat niet alleen papa een verleden heeft als prof bij Fc Emmen maar dat mama Scherpen jarenlang het doel van handbalclub E&O ?n het nationale vrouwenteam heeft verdedigt. Geeft mij het gevoel dat de spreekwoordelijke lat van Scherpen hoger ligt dan dat deze nu lijkt te liggen.

Tja lekker bij Jong Ajax ballen.

Sale and lease back constructie. Waar heb jij het over?

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Blijkt dat niet alleen papa een verleden heeft als prof bij Fc Emmen maar dat mama Scherpen jarenlang het doel van handbalclub E&O ?n het nationale vrouwenteam heeft verdedigt. Geeft mij het gevoel dat de spreekwoordelijke lat van Scherpen hoger ligt dan dat deze nu lijkt te liggen.

Tja, dat hoeft niet echt iets te zeggen hoor. In dat geval zal Kae Kramer de beste ijshockeyster ter wereld moeten worden, maar ook dat moet je maar afwachten.

In diezelfde lijn was dit ook altijd wel een mooi verhaal: http://www.sport.be/nl/voetbal/buitenland/article.html?Article_ID=342108&v=08082017 Hoe goed zal Benjamin inmiddels al zijn?

Atreides

Well-known member
Tja, dat hoeft niet echt iets te zeggen hoor. In dat geval zal Kae Kramer de beste ijshockeyster ter wereld moeten worden, maar ook dat moet je maar afwachten.

Leuk vergelijking. Maar het is al vrij zeldzaam dat het talent van ??n van beide ouders behouden wordt, laat staan dat er sprake is van een kruising.

Al wordt het natuurlijk wat relevanter als je al jongste doelman in de eredivisie bent, in Oranje onder de 19 speelt en op je 17e je debuut in het betaald voetbal hebt gemaakt. Waarbij de voornaamste discussie niet is of deze Scherpen talent heeft maar hoe hoog zijn top ligt.

Ter vergelijking Cilissen (20), Zoet (20), Onana (20), Stekelenburg (20/21) en Vermeer (21) maakten allen aanmerkelijk later hun eredivisiedebuut.

Unregistere

Well-known member
Klopt hoor, hij is er heel vroeg bij en maakt nu dus al belangrijke vlieguren op een zeer behoorlijk niveau. Ik snap dus ook wel dat Ajax hem wil halen.

noordooster

Well-known member

En de huidige man van zijn moeder was keeperstrainer bij Emmen en bij WKE en is nu keeperstrainer bij HHC .
Wat wil je nog meer...

Eef de Kip

Well-known member
Ondertussen heeft het er alle schijn van dat de Ligt naar Barcelona vertrekt. Ajax heeft laten weten dat ze voor een soortgelijk bedrag als de Jong de Ligt zullen laten gaan en er geen biedingsstrijd van zal laten maken.

Wellicht wordt er nog een uiterste poging gedaan om Ziyech te verleiden nog een jaar te blijven maar dat lijkt me vrij kansloos.

Tagliafico heeft een verbeterde aanbieding om te verlengen afgewezen dus die zal ook weggaan. Naar verluidt is Atetico in de markt en ook uit de PL s er belangstelling.

Neres hebben we in de winterstop weten te behouden maar nu hij inmiddels Braziliaans international is zal ook voor hem wel de nodige belangstelling komen voor zover die er al niet was. AC Milan zou interesse hebben, Ajax verlangt 50 miljoen maar ik vraag me af of Milan dit gaat betalen.

Ik mag hopen dat het hier bij blijft maar goed, 5 sterkhouders uit je elftal vervangen lijkt me al voldoende uitdaging.

Marin voor de Jong. Magelan voor de Ligt hoewel ik me af vraag of men ?berhaupt vertrouwen heeft in hem, een halve wedstrijd in een paar maanden tijd geeft weinig hoop maar ik hoop dat hij nog steeds acclimatiseert.
Een goede linksback en een creatieve speler voor Ziyech lijken me nu de meeste prio te hebben.

Laatste stukje lijkt me meer voor het topic de selectie 2019.

Batigoal

Well-known member
Volgens Het Nieuwsblad hebben we interesse in Arnaut Danjuma Groeneveld van Club Brugge. Waar we hem vorige zomer voor een paar ton konden ophalen, zal hij nu richting de tien miljoen euro kosten. Wel een prima speler natuurlijk. Hij zou dan de opvolger voor David Neres moeten zijn.

Bovenaan