Ajax Transfertopic

Joost

Well-known member
Ze willen eindelijk de selectie eens compleet hebben voor het seizoen begint zodat ze niet weer cruciale punten verspelen, en Europees al voor september zijn uitgeschakeld. Prima aankoop denk ik.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als het waar is en hij ook echt komt, dan is dat een goede aankoop. Die paar euro moet je niet over zeuren, daar heeft Ajax er zat van. Een Nederlandse club die een basisspeler uit de Premier League haalt is alleen maar goed. PSV haalt de +/- 8e linksback van Man City voor 5 miljoen, dat is relatief veel slechter

Unregistere

Well-known member
DclQQY5WsAAI9pu.jpg

Mooie cijfers, zou dan in de eredivisie ook wel wat moeten kunnen.

En Magall?n komt volgens de Telegraaf ook nog gewoon, ondanks alle soapberichten.

Batigoal

Well-known member
AS Roma lijkt overigens Forsberg te kopen als linksbuiten voor tientallen miljoenen. Zou Kluivert al spijt hebben van zijn transfer?

Pascallovic

Well-known member
AS Roma lijkt overigens Forsberg te kopen als linksbuiten voor tientallen miljoenen. Zou Kluivert al spijt hebben van zijn transfer?
Formeel is het nog niet afgerond van Kluivert. Net als die Magallan wacht men ergens op, want volgens mij is iedereen eruit, clubs, speler en medische keuring.

Abubakari

Well-known member
Leon Bergsma verruilt Ajax voor AZ. De verdediger, vorig seizoen aanvoerder van Jong Ajax, tekent in Alkmaar voor vier jaar.

ElSimao

Active member
17 miljoen voor een 29 jarige is gewoon bezopen. Dat je dit voor een 22 jarige betaald ok, maar is niet echt lekker beleid.

Mocht het daadwerkelijk doorgaan vind ik het een goede aankoop. Kwaliteit kost nu eenmaal geld, dit is een speler die niet alleen opgeroepen wordt voor zijn land, maar ook gewoon in de basis speelt. Anders dan al die andere types die we halen of aan gelinked worden.

Twee of drie van dit soort types (in iedere linie 1) met daar omheen jeugd zou prima zijn.

Als het gebeurt zou ik het een behoorlijke stunt vinden. Het lijkt mij een speler die makkelijk elders meer kan verdienen.

ElSimao

Active member
Tadic reageert: ?Ajax? Eerst de handtekeningen, dan praten?

Volgens De Telegraaf heeft Dusan Tadic een persoonlijk akkoord bereikt met Ajax, maar de aanvallende middenvelder wil zijn transfer niet bevestigen. Na het met 1-2 verloren WK-groepsduel met Zwitserland werd de Servi?r door Voetbal International naar de geruchten gevraagd.

De enthousiaste reacties in Nederland over zijn aanstaande transfer deed de 29-jarige Tadic af als ?leuk?: ?Maar zolang er nog niks getekend is, kan ik er gewoon nog niks over zeggen. Eerst de handtekeningen, dan praten. En er zijn nog geen handtekeningen. Tegelijkertijd ben ik bezig aan een WK en hebben we een nederlaag geleden die hard is aangekomen.?

Ik denk dat dit nog niet in kannen en kruiken is. Sterker nog, ik geloof er helemaal niet in. Die jongen heeft al een prima salaris en staat goed te spelen op het WK, die heeft straks zat opties die veel beter betalen. Hij is 29, dus dat argument rond "opleiding" gaat ook niet op.

Volgens mij gebruikt Tadic de interesse van Ajax om er elders een betere deal uit te slepen.

Abubakari

Well-known member
Ziyech (waarschijnlijk) en Kuivert weg is toch niet meteen een andere selectie?

En jij denkt dat het daarbij blijft?

Weet ik niet, maar de feiten zijn op dit moment dat er verder niemand weg gaat. De Jong en de Ligt hebben aangegeven niet zo nodig al weg te willen en nog wel een jaar te willen blijven. Dus van 'een andere selectie' is voorlopig nog geen sprake. Kan altijd veranderen, weet ik ook wel, maar dat is nu niet het geval.

Ska P 187

Well-known member
Ik weet niet hoe fit Huntelaar nog is, maar met een aangever als Tadic kon dat wel eens een leuk seizoen worden voor die twee.
Een beetje eigen jeugd gaat pas weg na kampioen geworden te zijn. Ben bang dat het er dit seizoen toch echt van gaat komen.

Bovenaan