Ajax Transfertopic

ElSimao

Active member
Weet ik niet, maar de feiten zijn op dit moment dat er verder niemand weg gaat. De Jong en de Ligt hebben aangegeven niet zo nodig al weg te willen en nog wel een jaar te willen blijven. Dus van 'een andere selectie' is voorlopig nog geen sprake. Kan altijd veranderen, weet ik ook wel, maar dat is nu niet het geval.

De Ligt neigt erg naar Raiola, die nu een soort "adviseur" voor hem is. Geen goed teken.

Dat een voetballer zegt dat hij wil blijven, heeft nul en generlei waarde. Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk.

Ik weet niet hoe fit Huntelaar nog is, maar met een aangever als Tadic kon dat wel eens een leuk seizoen worden voor die twee.
Een beetje eigen jeugd gaat pas weg na kampioen geworden te zijn. Ben bang dat het er dit seizoen toch echt van gaat komen.

Ik moet echt nog maar zien of Tadic komt.

ALenstra

Well-known member
De enthousiaste reacties in Nederland over zijn aanstaande transfer deed de 29-jarige Tadic af als ‘leuk’: “Maar zolang er nog niks getekend is, kan ik er gewoon nog niks over zeggen. Eerst de handtekeningen, dan praten. En er zijn nog geen handtekeningen. Tegelijkertijd ben ik bezig aan een WK en hebben we een nederlaag geleden die hard is aangekomen.”[/I]
Volgens mij is die transfer nog niet zeker. Er zijn ook geen bevestigingen van zowel Ajax als Southampton.

Unregistere

Well-known member
Servische media melden het al dagen. En las het ook van enkele sterke posters op een Servisch voetbalforum. We gaan het zien!

Abubakari

Well-known member
Dus Tadic maakt de beslissing tussen twee belangrijke partijen op het WK in? Een paar dagen voor de allesbeslissende wedstrijd tegen Brazilie?

Zou geweldig zijn en petje af voor Overmars. Maar ik moet het eerst nog maar zien.

Was al voor het WK sprake van. Op Ajaxshowtime staat ook dat Overmars aan Ten Hag bevestigd heeft dat Tadic komt en dat de handtekening gezet wordt als Tadic klaar is op het WK. Maar ik ben er ook pas zeker van als Tadic daadwerkelijk getekend heeft.

ElSimao

Active member
Was al voor het WK sprake van. Op Ajaxshowtime staat ook dat Overmars aan Ten Hag bevestigd heeft dat Tadic komt en dat de handtekening gezet wordt als Tadic klaar is op het WK. Maar ik ben er ook pas zeker van als Tadic daadwerkelijk getekend heeft.

Ik vraag me vooral af waarom ie zou willen komen. Puur qua voetbal en qua geld kan ie denk ik beter. De man is getrouwd, maar de naam van zijn vrouw klinkt niet erg Nederlands. Daarnaast heeft ie in het Noorden en het Oosten van het land gespeeld, dus lijkt het me niet dat ie zo graag terug naar Nederland wil. Ik vermoed dat het nog wel eens gezeik op kan gaan leveren.

Maar goed, als ie wil komen is ie natuurlijk welkom.

ElSimao

Active member
Dat zijn de mooiste stukjes Nederland, met Drenthe als stralend middelpunt.

Ieder zn eigen mening uiteraard, maar ik zie dus niet waarom Tadic naar Ajax zou komen. De man pakt nu meer dan 3 miljoen Pond per jaar. Denk niet dat wij hoger gaan dan 1,5 miljoen Euro. Waarom zou ie (minimaal) de helft van zn huidige salaris inleveren?

Unregistere

Well-known member
Hoe is zijn Fifa rating en wat vinden die posters van hem?

FIFA rating weet ik niet, daar hadden ze het nog niet over. Wel vinden ze hem allemaal een goede, technisch vaardige speler met een prima individuele actie en voorzet. Ze verwachten in de eredivisie een hoog 'G+A getal' van hem. De vraag is wel hoe goed hij is in de gegenpressing. In elk geval is bijna iedereen erg onder de indruk. :p

Abubakari

Well-known member
Mathias Jensen ("slechter dan Krohn Dehli") gaat zeer waarschijnlijk naar Celta de Vigo.

Gelukkig maar, of niet ElSimao?:D

ElSimao

Active member
Mathias Jensen ("slechter dan Krohn Dehli") gaat zeer waarschijnlijk naar Celta de Vigo.

Gelukkig maar, of niet ElSimao?:D

Ajax-target Jensen: "Hij maakt keuzes die zijn leeftijd te boven gaan"

Ajax en Denen. Het verleden heeft uitgewezen dat het een uitstekende combinatie is. S?ren Lerby, Jesper Olsen, Michael Laudrup, Christian Eriksen en Kasper Dolberg. Zomaar enkele namen. Het rijtje zou zomaar aangevuld kunnen worden met Mathias Jensen. "Hij maakt keuzes die zijn leeftijd te boven gaan. Het zal lastig worden voor Ajax om hem te halen."

Dat vertelt Troels Bager Th?gersen, chef redacteur van Tipsbladet tegenover ELF Voetbal. Ajax-scout John Steen Olsen heeft de 22-jarige middenvelder van FC Nordsj?lland al meerdere keren bekeken en hem getipt bij de clubleiding. Jensen, door de Deense voetbalbond uitgeroepen tot Talent van het Jaar 2017, is opgeleid bij Farum BK en maakte vanuit de jeugd van FC Nordsj?lland de stap naar het eerste elftal.

"In de Deense competitie is hij een dominerende centrale middenvelder tussen de twee strafschopgebieden", vervolgt Th?gersen over de achtvoudig Deens international Onder 21 jaar. "Hij is attent en positioneert zich verdedigend altijd goed zonder een typische verdedigende middenvelder te zijn. Zijn kracht is dat hij het spel uitstekend kan verdelen. Zowel met korte als met lange passjes alsmede door de keuzes die hij op het veld maakt."

"Mathias is erg goed opgeleid, waardoor hij keuzes op het veld maakt die zijn leeftijd te boven gaan. Daardoor heeft hij in de Deense competitie al vele steekpassjes en assists op zijn naam staan. Ook beschikt hij over een uitstekende, technisch hoogstaande trap. Dat verklaart waarom hij vele schoten van afstand produceert. Veel middenvelders schieten van ver, terwijl ze de bal beter hadden kunnen afspelen. Deze jongen maakt vaak de goede beslissing in schieten of passen en bezit de technische kwaliteit om te scoren met deze schoten."

Maakt Ajax kans om Jensen vast te leggen?
"Blijkbaar wel degelijk. Ze houden hem al langere tijd in de gaten en hij heeft zich in die periode goed laten zien. Ik denk dat de interesse van clubs uit grotere competities op dit moment het grootste probleem is. Sevilla en Celta de Vigo hebben hem ook al bekeken en hij zou uitstekend bij Celta de Vigo passen als opvolger van Daniel Wass die komende zomer waarschijnlijk wordt verkocht. Ajax heeft dus flinke concurrentie. FC Nordsj?lland zal een bedrag van tussen de zeven en tien miljoen euro voor hem vragen."

Zou Ajax wel een goede keuze voor hem zijn?
"Ik heb geen enkele twijfel dat hij de kwaliteiten bezit. Zowel op als buiten het veld. Hij is een goede, slimme middenvelder, heeft een goede techniek en is volwassen in zijn keuzes in het leven. Ajax zal een goede stap voor hem zijn. Hij is een speler die kiest voor de club die hem de beste mogelijkheden aanbiedt om beter te worden. Hij zal niet direct kijken naar het hoogste salaris. De vraag zal zijn welke club hem dit kan bieden. Ploegen uit Spanje, misschien Duitsland en Frankrijk, kunnen dit ook."

Is er een kans dat Jensen met Denemarken meegaat naar het WK in Rusland?
"Veel voetbalfans, vooral degene van de Deense competitie, zullen hopen dat hij meegaat. Maar dat gaat niet gebeuren. In maart werd hij geselecteerd voor Denemarken Onder 21 en hij is nog nooit opgeroepen voor het A-team. Hij zal enkel naar het WK mogen afreizen in het geval van blessures op het centrale middenveld."

ElSimao

Active member
Altijd lachen met die Denen. Heel verhaal over hoe bijzonder die jongen wel niet zou zijn met dat aanstellerige "hij maakt keuzes die zijn leeftijd te boven gaan".

Vervolgens komt de terechte vraag of ie meegaat naar het WK (artikel is van een paar maanden geleden) en dan blijkt dat toen al min of meer bekend was dat dat niet zou gebeuren. Terwijl er allerlei types die er geen zak van kunnen er wel gewoon bij zitten zoals onze eigen Lasse Schone, maar ook inderdaad Krohn-Dehli, wat echt gewoon een matige speler is die bovendien op leeftijd is.

Toch wel even een belangrijk perspectief. Ondanks al die keuzes die zijn leeftijd te boven gaan, heeft ie nog geen minuut gemaakt en is een knoeier als Mike Jensen van Rosenborg wel gewoon vaste prik.

Maasveld

Well-known member
Altijd lachen met die Denen. Heel verhaal over hoe bijzonder die jongen wel niet zou zijn met dat aanstellerige "hij maakt keuzes die zijn leeftijd te boven gaan".

Vervolgens komt de terechte vraag of ie meegaat naar het WK (artikel is van een paar maanden geleden) en dan blijkt dat toen al min of meer bekend was dat dat niet zou gebeuren. Terwijl er allerlei types die er geen zak van kunnen er wel gewoon bij zitten zoals onze eigen Lasse Schone, maar ook inderdaad Krohn-Dehli, wat echt gewoon een matige speler is die bovendien op leeftijd is.

Toch wel even een belangrijk perspectief. Ondanks al die keuzes die zijn leeftijd te boven gaan, heeft ie nog geen minuut gemaakt en is een knoeier als Mike Jensen van Rosenborg wel gewoon vaste prik.

Hoe weet jij dat Krohn-Delhi er geen zak van kan en Mike Jensen een knoeier is?

Bovenaan