'Veel aanbiedingen, maar Ajax is een droom'
Dusan Tadic kijkt er enorm naar uit om in het rood-wit van Ajax te spelen. De WK-ganger heeft eerst behoefte aan rust, maar wil daarna van grote waarde zijn met zowel zijn ervaring als zijn voetballende kwaliteiten.
'Ik hoorde vandaag dat het allemaal rond is en daar ben ik ontzettend blij mee', verklaart de Servi?r tegenover de Telegraaf. 'Ajax hoort bij de vijftien, twintig grootste clubs van de wereld. Er waren veel aanbiedingen en ik had verschillende mogelijkheden om een vervolgstap in mijn carri?re te zetten, maar het is altijd een droom van mij geweest om bij Ajax te spelen. Ik wil titels winnen en Champions League spelen, de club en ik kunnen elkaar helpen.'
Tadic hoopt met de jarenlange ervaring, die hij onder andere in de Premier League op heeft kunnen doen, van waarde te zijn voor de jonge Ajaxselectie. Op welke positie dan ook. 'Ik denk dat het altijd goed is om een mix te hebben van ervaren spelers en jonge talenten. Ik kan op nummer 10 spelen, maar ook links of rechts aan de zijkant. Als ik met doelpunten, assists en mijn spel maar belangrijk kan zijn voor de ploeg.'
Voordat de aanvallend ingestelde speler zijn stempel gaat drukken in Amsterdam, heeft hij eerst rust nodig na een lang seizoen. 'Ik heb nu ?cht even vakantie nodig. Met mijn familie ga ik even lekker naar Griekenland en daarna kom ik met een lekker kleurtje naar Amsterdam.'