Ajax selectie

PES5

Administrator
Forumleiding
Maar dat is toch niet van dit seizoen?

Ajax mist al jaren leiders. Logisch ook als de spelers die dat kunnen worden, rond hun 23e al vertrekken.

Probeem van het voetbal in het algemeen. Zijn bijna geen goede spelers in de categorie 26-30 meer in de eredivisie.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar zelfs zonder leider in het veld slaat die instelling nergens op. Een week geleden stond je ook 2x een treffer voor en ging het mis. Daar waren ze allemaal bij op Onana en van de Beek na. Dan kun je toch niet verslappen na een vroege voorsprong? Hiervoor heb je geen leider in het veld nodig.
 

SanMark.

Well-known member
Maar zelfs zonder leider in het veld slaat die instelling nergens op. Een week geleden stond je ook 2x een treffer voor en ging het mis. Daar waren ze allemaal bij op Onana en van de Beek na. Dan kun je toch niet verslappen na een vroege voorsprong? Hiervoor heb je geen leider in het veld nodig.


Ik erger me al jaren aan dit slappe gedrag. Onvoorstelbaar dat het er niet uit te krijgen is.
 

Abubakari

Well-known member
Siem de Jong?
Lieve jongen, maar ook geen leider.

Maar dat is toch niet van dit seizoen?

Ajax mist al jaren leiders.
Klopt, maar eerder had je nog Moisander en/of een Sch?ne in je team lopen, de oudste van vanavond was Veltman (24), de rest is allemaal rond de twintig. Kunnen prima voetballen maar zijn mentaal schijnbaar zo kwetsbaar als een stel baby's. En als ze dan eens ervaring halen zijn het goedkope over the hill spelers als Heitinga of Westermann of die ene Deen... Uhmm oh ja, Zimling.
 

Abubakari

Well-known member
Nee. Aan de belabberde instelling. Als ze tegen Roda en WII zo hadden gespeeld als in het eerste uur tegen Rostov hadden ze nu op 9 uit 3 gestaan. was er weinig aan de hand geweest. Al is het ook onderdeel van coaching te voorkomen dat ze zo ver wegzakken als vanavond na de 1-0. Maar het ligt wat mij betreft niet aan Bosz, hij hoeft van mij niet al weg. Maar hij moet wel Tete terug in de basis zetten. En Cassierra alleen als spits gebruiken. Maar goed, daar hadden we het ook niet over gehad als de heertjes niet dachten dat ze tegen WII al na 24 seconden klaar waren. Alhoewel... Over Tete wel.
 

Eef de Kip

Well-known member
Maar dit is toch een probleem waar we ons al een jaar of 4 aan ergeren? Bij tijd en wijle leuke potten tegen behoorlijke tegenstanders spelen in de CL om vervolgens in de competitie tegen bal op het dak een draak van een pot te spelen. Wat dat betreft trekt Bosz deze lijn moeiteloos door.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar dit is toch een probleem waar we ons al een jaar of 4 aan ergeren? Bij tijd en wijle leuke potten tegen behoorlijke tegenstanders spelen in de CL om vervolgens in de competitie tegen bal op het dak een draak van een pot te spelen. Wat dat betreft trekt Bosz deze lijn moeiteloos door.
In dit geval kan ik het niet eens behoorlijke potten noemen in de CL, want qua resultaat is het niet zo heel bijzonder. Dat ze na een goed resultaat en spel tegen Man City of Barca zich moeilijk kunnen opladen voor een Willem II is enigszins te begrijpen. Echter kun je tot nog toe niet verzadigt zijn als speler door de resultaten en/of het spel dus dan snap ik de houding niet een week nadat je een zeperd oploopt tegen Roda in de slotminuut. Als we nou net als PSV van de laatste 23 Eredivisiewedstrijden er 20 winnen dan kan ik mij die houding voorstellen en kun je tegen een zeperd oplopen.
 

Abubakari

Well-known member
Maar dit is toch een probleem waar we ons al een jaar of 4 aan ergeren? Bij tijd en wijle leuke potten tegen behoorlijke tegenstanders spelen in de CL om vervolgens in de competitie tegen bal op het dak een draak van een pot te spelen. Wat dat betreft trekt Bosz deze lijn moeiteloos door.

Verschil is natuurlijk wel dat het onder de Boer niet zo vaak tot puntverlies leidde. Dan werden mindere wedstrijden nog vrij vaak toch gewonnen.
 

Batigoal

Well-known member
Verschil is natuurlijk wel dat het onder de Boer niet zo vaak tot puntverlies leidde. Dan werden mindere wedstrijden nog vrij vaak toch gewonnen.

Maar dat komt omdat Bosz de verdediging heeft aangepakt die vorig jaar de meest stabiele was in Nederland. Tete eruit halen omdat hij niet zo lekker opbouwt is absurd.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar dat komt omdat Bosz de verdediging heeft aangepakt die vorig jaar de meest stabiele was in Nederland. Tete eruit halen omdat hij niet zo lekker opbouwt is absurd.
En zijn vervanger Veltman doet het qua opbouw niet beter. Zo'n 1-2 van gisteren valt gewoon niet met Tete op rechtsback, want die laat de tegenstander niet zo makkelijk passeren en een voorzet geven.
 

Batigoal

Well-known member
En zijn vervanger Veltman doet het qua opbouw niet beter. Zo'n 1-2 van gisteren valt gewoon niet met Tete op rechtsback, want die laat de tegenstander niet zo makkelijk passeren en een voorzet geven.

Veltman moet je sowieso alleen centraal achterin zetten. Laat hem op zijn man concentreren en als hij de bal heeft kan hij weleens een lekkere diepe bal geven, maar meer moet je niet verwachten. Tete is ??n van de weinige bijtertjes die we hebben, dus wees daar blij mee i.p.v. kwaliteiten verwachten die er niet zijn.
 

vakx2.0

Banned
Ik kan t niet helpen, maar ik moet toch nog steeds aan Bazoer denken met zn "Ajax heeft tenminste een uitgestippeld plan voor me, een gemiste kans van PSV".

Karma is een bitch. Zo vroeg in je carriere een volstrekt foute keuze maken, cl seizoenen missen, je vorige club steeds kampioen zien worden en inmiddels al niet veel meer zijn dan een wisselspeler bij een dramatisch slecht Ajax.

Maar wel stug blijven volhouden dat je nergens spijt van hebt.

PSV inmiddels ook niet meer!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je maakt jezelf nu heel erg belachelijk. Vorig seizoen veel gespeeld en komt nu ook terug van een blessure. Eerder het Nederlands elftal gehaald dan generatiegenoot Hendrixs. Die laatste mag ook weer vast gaan banken dit seizoen.
 

vakx2.0

Banned
Die laatste mag ook weer vast gaan banken dit seizoen.

Don't think so. Heeft vorig jaar al heel veel gespeeld (was ook een tijdje geblesseerd), en is op dit moment zo goed dat hij basisspeler is. En blijft (ondanks komst Ramselaar). Boeien dat Bazoer eerder het NL elftal heeft gehaald... prijzen, beter spel, een betere club of een betere toekomst heeft het hem voorlopig niet opgeleverd. Blij dat die verblinde arrogantie keihard door de feiten is afgestraft.
 

JMD

Well-known member
Ik kan t niet helpen, maar ik moet toch nog steeds aan Bazoer denken met zn "Ajax heeft tenminste een uitgestippeld plan voor me, een gemiste kans van PSV".

Karma is een bitch. Zo vroeg in je carriere een volstrekt foute keuze maken, cl seizoenen missen, je vorige club steeds kampioen zien worden en inmiddels al niet veel meer zijn dan een wisselspeler bij een dramatisch slecht Ajax.

Maar wel stug blijven volhouden dat je nergens spijt van hebt.

PSV inmiddels ook niet meer!

Bazoer is een jonge speler die in het voorjaar van 2015 ontzettend goed was en die lijn doortrok. Maar het is een jonge speler, en die hebben altijd op een gegeven moment een terugval, en dan helpt een blessure ook niet mee. Bazoer komt echt wel weer terug. En Bazoer maakte zijn beslissing in 2012, dan weet je echt niet hoe de ploegen er een paar jaar later voorstaan. Voor hetzelfde geld wint Ajax bij De Graafschap en staat Bazoer gewoon met de schaal. Was het dan wel een goede keus geweest in jouw ogen??

Feit is gewoon dat hij op dat moment een keuze heeft gemaakt en daar zal hij echt geen spijt van hebben.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik kan t niet helpen, maar ik moet toch nog steeds aan Bazoer denken met zn "Ajax heeft tenminste een uitgestippeld plan voor me, een gemiste kans van PSV".

Karma is een bitch. Zo vroeg in je carriere een volstrekt foute keuze maken, cl seizoenen missen, je vorige club steeds kampioen zien worden en inmiddels al niet veel meer zijn dan een wisselspeler bij een dramatisch slecht Ajax.

Maar wel stug blijven volhouden dat je nergens spijt van hebt.

PSV inmiddels ook niet meer!
Oh ja toen Bazoer in 2012 besloot over te stappen naar Ajax was dat een foute keuze omdat PSV in 2015 en 2016 Champions League voetbal speelt en kampioen is geworden. Alsof je een overstap goed of fout kunt noemen aan de hand van de prestaties van het hele eerste elftal. Als Ajax woensdag toch nog CL zou halen, maakt dat dan zijn keuze iets minder fout? Want dan heeft ie toch een CL-seizoen. Voor een wisselspeler toch 3 wedstrijden basis gespeeld in 3 Eredivisie wedstrijden.

De frustratie zit nog schijnbaar heel diep bij je dat je zonder aanleiding hierover begint.
 
Bovenaan