Ajax selectie

Voetbal-Coach

Administrator
Een topic voor de spelers van de huidige selectie. Plaats hier jouw mening over de spelers en/of de positie.


De eerste -vs- dan maar; Ricardo van Rhijn vs Kenny Tete
 

Pascallovic

Well-known member
Van Rhijn heeft een paar jaar zijn kansen gehad en is sinds zijn debuutjaar slechter geworden in plaats van beter. Logisch dat Tete dan zijn kans krijgt. Bij zijn debuut vond ik Tete overigens erg matig, maar je moet ergens beginnen. Tegen Wolfsburg was hij prima overigens. Laat Ricardo zich maar terugvechten en anders zit hij de rest van het seizoen op de bank.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij vangt alleen op dit moment geen salaris voor de middenmoot.
 

fr-keff

Active member
Fischer gewoon in de spits gooien. Deed hij het prima in de laatste weken van het seizoen toch?
 
G

Gast

Guest
Dan twee heel lastigen voor mij:

Gudelj vs Bazoer vs Sinkgraven
Van deze drie gaan er twee samen met Klaassen het middenveld vormen. Ik neig ernaar om Sinkgraven in ieder geval te kiezen, omdat hij de enige linkspoot is en een rasvoetballer met een lekkere steekpass. Bij Bazoer vs Gudelj weet ik het echt niet.

Heitinga vs Veltman vs Riedewald
Van deze drie gaan er twee samen het centrum vormen. Veltman lijkt een oogappeltje van De Boer te zijn. Hij is altijd zeker van zijn plek. Ik moet zeggen dat ik hem eind vorig seizoen ook wel erg sterk vond spelen. Dan is het de vraag wie er naast hem staat. Vanwege de ervaring zou ik Heitinga zeggen. Dat Riedewald linksbenig is zegt me niet zoveel, want Heitinga kan ook prima met links trappen. Ik vind de ervaring hier toch wel belangrijk, want op meerdere posities lijken de jongelingen de voorkeur te krijgen boven de meer ervaren spelers (linksback, rechtsback, rechtsmidden en rechtsvoor). Hierdoor wordt het basisteam alleen maar jonger tov vorig seizoen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Boer noemt Riedewald de volgende Ajacied die het Nederlands elftal gaat halen. Dan mag ik toch aannemen dat hij basisspeler is bij Ajax.
 
G

Gast

Guest
Serero en Andersen mogen verhuurd worden?

Dat meldde een krant laatst inderdaad. Maar De Boer zegt dat het hem ideaal lijkt om met 5 middenvelders het nieuwe seizoen in te gaan. Ik denk dus dat het ??n van beiden wordt, waarbij ik er zelf voor zou kiezen om Serero erbij te houden en Andersen te verhuren.
 
G

Gast

Guest
De Boer noemt Riedewald de volgende Ajacied die het Nederlands elftal gaat halen. Dan mag ik toch aannemen dat hij basisspeler is bij Ajax.

Dat denk ik ook. Alles wijst er totnogtoe op dat hij met Veltman het centrum gaat vormen. Ik gaf slechts mijn eigen mening, waar dit topic ook over gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Serero verhuren heeft weinig zin. Die gaat zich niet meer ontwikkelen. Andersen zou wellicht nog beter worden van een jaar bij een subtopper.
 

Eresd?g?

Banned
Opstelling van vanavond zegt voldoende lijkt me. Alleen Fischer krijgt even rust. Heeft natuurlijk zeer korte vakantie gehad.
 
G

Gast

Guest
Serero verhuren heeft weinig zin. Die gaat zich niet meer ontwikkelen. Andersen zou wellicht nog beter worden van een jaar bij een subtopper.

Dat denk ik ook. De vraag is hoeveel perspectief Serero ziet als vijfde middenvelder. De Boer zei al wel over de zesde middenvelder dat deze voor zichzelf de keuze moet maken of hij de strijd wil aangaan of dat hij liever verhuurd/verkocht wil worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoeveel perspectief moet Serero zien? Volgens mij mag hij god op zijn blote knietjes bedanken dat hij met zijn kwaliteiten voor Ajax mag voetballen.
 
Bovenaan