Ajax selectie

Kevah

New member
Donny van de Beek debuteerde zondag in de Eredivisie. Met zijn club Ajax ging hij op bezoek bij PEC Zwolle. De Amsterdammers wonnen met 0-2, maar hoe verging het de 18-jarige middenvelder eigenlijk?

Afgelopen donderdag debuteerde Van de Beek al in de Europa League. Destijds viel hij in tegen Celtic. Tegen PEC had de jongeling na Kenny Tete de beste pass in huis van alle basisspelers. Rechtsback Tete had een percentage van 93,5% aan goede passes, Van de Beek deed het met 84,3%. Dat is meer dan andere middenvelders Davy Klaassen (83,3%) en Nemanja Gudelj (78,7%).

Belangrijke passes
Na Davy Klaassen en samen met Amin Younes verzorgde de middenvelder de meeste belangrijke passes. Klaassen had er 5, buitenspeler Younes en Van de Beek 3. Daarnaast won Van de Beek 2 duels, terwijl Nemanja Gudelj (2) het net zo goed doet en Jo?l Veltman (4) nog beter.

Meeste balcontacten
Geef de bal dus maar aan het jonge ventje. Dat gebeurde ook geregeld: hij had meer balcontacten dan welke Ajacied dan ook. Met 71 contacten blijft Van de Beek bijvoorbeeld Jo?l Veltman (66) en Nemanja Gudelj (65) voor.

Dat zijn lekkere cijfertjes voor een "debutant". Voor mij ook zeer zeker wel de man of the match!
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Benieuwd of Ajax hier nog iets aan doet. Lekker makkelijk Zivkovic aanpakken, maar Tete bezoedelt de naam Ajax veel meer zo.
 

Maasveld

Well-known member
Waar staat het dat het op jaar basis moet zijn ?

Als hij een 5 jarige contract heeft en hij verdient 600K per jaar dan liegt hij al niet.
In de voetballerij is het redelijk gangbaar om het over 1 jaar te hebben. Is Tete zijn contract eigenlijk al eens opgewaardeerd?
 

SanMark.

Well-known member
In de voetballerij is het redelijk gangbaar om het over 1 jaar te hebben. Is Tete zijn contract eigenlijk al eens opgewaardeerd?

Dat maak jij ervan. Als hij net een contract heet getekend voor ik noem maar even als voorbeeld 600K per jaar ex bonussen dat vind hij dat hij miljoenen verdient.

En dan heeft hij nog gelijk ook.
 

Maasveld

Well-known member
Dat maak jij ervan. Als hij net een contract heet getekend voor ik noem maar even als voorbeeld 600K per jaar ex bonussen dat vind hij dat hij miljoenen verdient.

En dan heeft hij nog gelijk ook.
Ik heb het zelf maar even opgezocht. Zijn laatste nieuwe contract tekende hij vorig seizoen en gaat over 3 jaar. Lijkt me sterk dat iemand na 2 wedstrijden in Ajax 1 650k per jaar krijgt, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lekker belangrijk wat hij verdient. Hopelijk krijgt hij een gepaste straf.
 

Pascallovic

Well-known member
Jo?l Veltman: 'Het lag aan de instelling'

De nederlaag tegen Willem II (1-2) en het aanstaande vertrek van doelman Jasper Cillessen naar Barcelona vormden voor Ajax de slechtst denkbare aanloop naar de Champions League-return tegen FK Rostov. "Dat wordt niet eenvoudig, nee", beaamde Jo?l Veltman.

"Vandaag was het geen kwestie van verkeerde tactiek of wat dan ook. Het lag aan de instelling. We dachten er te gemakkelijk over. We zakten erg in na ons snelle doelpunt. En na de 1-2 geloofden we dat we die stand nog wel ongedaan zouden maken. Niet dus."

Ook het slotoffensief van de Amsterdammers had geen resultaat. Voor de Tilburgers was er amper reden voor verontrusting. "Een prachtige revanche voor onze slechte start", zei Jordens Peters over het onverwachte succes van Willem II. "Na dertig seconden was het al 1-0 voor Ajax. Op zo'n moment denk je wel: wat gaat er nog gebeuren. Gelukkig hebben we ongelooflijk veel veerkracht getoond. Daar mogen we trots op zijn."

Bron: telegraaf.nl

2 competitiewedstrijden na het echec in Doetinchem hebben ze dus alweer moeite om zich op te laden. Gooi er maar een zooitje zakkenwassers uit.
 

SanMark.

Well-known member
Mooi dat het lek boven is.

En dat is bijna elke week hetzelfde verhaal. Voor de afgelopen 4 a 5 jaar.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax mist een leider, een type als S?ren Lerby die de hele zooi stijf vloekte zodra er ook maar iemand aan het woord verslappen dacht. Miscchien missen ze ook wel twee leiders. Het is gewoon een te jong zootje met een gemakzuchtigheidssyndroom.
 

Hankie

Well-known member
Ajax mist een leider, een type als S?ren Lerby die de hele zooi stijf vloekte zodra er ook maar iemand aan het woord verslappen dacht. Miscchien missen ze ook wel twee leiders. Het is gewoon een te jong zootje met een gemakzuchtigheidssyndroom.
Siem de Jong?
 
Bovenaan