Ajax, seizoen 2017/2018

Pascallovic

Well-known member
Ik vind Veltman gewoon een goede voetballer en hij heeft aangetoond op dit niveau mee te kunnen. Je argument met 'een paar domme rode kaarten' slaat kant noch wel, want hij heeft maar 3 rode kaarten (waarvan 2 keer 2 keer geel) gepakt in 35 Europese duels in heel z'n carriere.

Voor de Eredivisie is het een prima voetballer en kun je hem makkelijk in elke wedstrijd neerzetten. Kom je in Europa echter betere tegenstanders tegen, kan ie niet mee, maakt ie fouten, die hij moet corrigeren met overtredingen en onnodige kaarten. Als je hij in de kwartfinale rood pakt en je hem in de halve finale moet wisselen omdat ie weer tegen rood aan zit, is dat geen toeval. Het is ook geen schande als je op dat niveau moeite hebt. Maar jij ontkent dat hier. Van mij hoeft Veltman ook niet weg en ik snap zijn benoeming tot aanvoerder. Maar het is wel een potenti?le zwakke schakel naarmate de tegenstand in Europa zwaarder wordt.
 

Eresd?g?

Banned
Ziyech bijvoorbeeld? Sch?ne had ook gekund. Op termijn zou ik graag Sanchez willen zien als captain maar ik vrees dat hij niet zo lang blijft....
 

Batigoal

Well-known member
Ajax speelt vandaag een oefenduel met Werder Bremen. De eerste opstelling van Marcel Keizer is als volgt: Alblas; Veltman, S?nchez, De Ligt, Viergever; Sch?ne, Van de Beek, Ziyech; Kluivert, Dolberg, Cassierra. De bank bestaat uit Jong Ajax.
 

Eef de Kip

Well-known member
Qua kern helemaal niet verkeerd (met Onana, Youness en Neres die ik reken tot de kern) maar het verschil tussen de eerste 12 en de nummers 13 t/m 16 is wel gigantisch groot zeg, mn achterin moeten er echt 2 bij.
 

Pascallovic

Well-known member
Na het verschrikkelijke nieuws over Nouri, zal Ajax na vandaag weer een beetje aan voetbal moeten gaten denken, nu de loting van de voorronde CL zal worden verricht. Over 11 of 12 dagen staat de heenwedstrijd alweer op het programma. Mogelijke tegenstanders zijn AEK Athene, BSC Young Boys, FCSB, Istanbul Basaksehir of OGC Nice. Veel werk aan de winkel voor de technische staf om de jongens gefocust te krijgen, want dit zal er wel inhakken.

Ook Overmars moet nog onverwachts hard aan het werk, nu je selectie ook uit balans is geraakt met het vertrek van Tete/Westerman, het naderende vertrek van Riedewald en het wegvallen van Nouri waardoor je nog maar 5 middenvelders over hebt waarvan eentje zijn debuut nog moet maken (Eiting) en de ander nog geen 5 wedstrijden heeft mogen meedoen (De Jong). Keizer krijgt het wel meteen voor de kiezen als trainer.
 

Eresd?g?

Banned
Een extra middenvelder is nu idd geen overbodige luxe. Heel benieuwd overigens hoe selectie met t vreselijke nieuws omgaat. Volgens mij zitten ze allemaal helemaal stuk.... Hoe kan je je na dit nieuws nou focussen op iets eigenlijk totaal onbelangrijks....?
 

Maasveld

Well-known member
Een extra middenvelder is nu idd geen overbodige luxe. Heel benieuwd overigens hoe selectie met t vreselijke nieuws omgaat. Volgens mij zitten ze allemaal helemaal stuk.... Hoe kan je je na dit nieuws nou focussen op iets eigenlijk totaal onbelangrijks....?
Het niveau is natuurlijk niet te vergelijken, mar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een potje voetbal een goede afleiding kan zijn.
 

Eresd?g?

Banned
Het niveau is natuurlijk niet te vergelijken, mar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een potje voetbal een goede afleiding kan zijn.
Ik denk dat dat per individu verschilt. De ??n verwerkt t anders dan de andere. We gaan t komende maanden zien. Met name de leeftijdsgenoten die al lang met Nouri optrekken zullen t zwaar krijgen. Donny bijvoorbeeld speelt al jaren samen met Nouri.
 

Batigoal

Well-known member
Voor Keizer ook een verschrikkelijk begin van zijn periode bij Ajax 1 aangezien hij met Nouri natuurlijk veel heeft samengewerkt. Heb op dit moment geen flauw idee hoeveel en hoe lang invloed dit gaat hebben op de selectie.

Qua loting; liever geen Olympique Nice, die zijn niet verzwakt sinds afgelopen seizoen en Istanbul Basaksehir versterkt zich juist deze zomer, dus laten we die ook maar ontlopen.
 

Eresd?g?

Banned
Helaas zit het C.L. avontuur er alweer op. Nu op naar de Europa League, vorig seizoen heeft ons allen geleerd dat dat ook een alleraardigst avontuur kan zijn. Er moeten echter wel wat zaken gebeuren. Geen spelers meer weg (behalve bij bedragen boven de 50 miljoen) en met name verdedigend mag er wel wat bij. Wat nou als Sanchez geblesseerd raakt? Dan zetten we Veltman weer centraal met Zeefuik als rechtsachter? Of schuift de Ligt op en krijgen we Viergever centraal? Kan echt niet....haal svp weer zo'n beest uit Zuid Amerika. Gisteravond weer enorm genoten van Sanchez. Ook hij maakte foutjes maar had ook een paar heerlijke en zeer belangrijke ingrepen. 100% zeker dat hij over jaar of 3 bij de absolute top speelt. Juventus lijkt me mooie club voor m.
 

Batigoal

Well-known member
Een extra centrale verdediger, een linksback, extra middenvelder en extra buitenspeler als Keizer Cerny blijft negeren. Behoorlijk nog wat werk, maar ten eerste denk ik dat er helaas hooguit 2 spelers bijkomen en daarnaast gebeurt dit allemaal weer nadat je al bent uitgeschakeld voor de Champions League. Voor het tweede jaar op rij is er verzuimd op tijd de selectie op peil te brengen. De leercurve van ons technisch hart is beroerd.
 

Fregge

Well-known member
Cerny heeft nog niet echt laten zien dat hij het niveau voor Ajax 1 aankan. Linksbenige verdediger en een buitenspeler. Meer is niet nodig in mijn ogen.
 

Batigoal

Well-known member
Cerny heeft nog niet echt laten zien dat hij het niveau voor Ajax 1 aankan. Linksbenige verdediger en een buitenspeler. Meer is niet nodig in mijn ogen.

Ik zie daarnaast het liefst een middenvelder komen. Als de wedstrijden wat zwaarder zijn dan zakt Sch?ne door het ijs en De Jong en Eiting zijn nog veel te jong om te verwachten dat zij dat opvangen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jullie hadden Nigel de Jong of Sneijder wellicht kunnen oppikken of heb je daar ook twijfels over?
 
Bovenaan