Ajax, seizoen 2017/2018

Pascallovic

Well-known member
Voorin gaat het wel. Verdedigend is het gewoon dramatisch qua bezetting en op het middenveld mist je breedte en loopvermogen.
 

Batigoal

Well-known member
De Telegraaf schetst het beeld dat Marc Overmars afgelopen zomer aan de kant van Bosz stond. Zo wilde Overmars de eisen van Bosz inwilligen, namelijk de technische staf op eigen inzicht inrichten. Edwin van der Sar en Dennis Bergkamp zouden dit hebben tegengehouden. Met de aanstelling van een nieuwe trainer werd Marc Overmars ook gedwarsboomd; Michael Laudrup was volgens Overmars de ideale trainer met dan Marcel Keizer als assistent die kon wennen in de luwte. Ook Keizer zelf was het daarmee eens. De overige 2 uit het technische hart echter zagen dit anders.

En tevens komen nu de geruchten naar buiten dat Overmars gefrustreerd is omdat juist de RvC de hand op de knip wil houden i.p.v. Overmars zelf.

In hoeverre dit allemaal 100% waar is, zullen we nooit weten. Maar ik kan me zo voorstellen gezien het verleden dat er in beide verhalen een kern van waarheid zit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een pestbende zeg, daar in de hoofdstad!


Groetjes vanuit het heerlijk rustige Rotterdam!

Voor hoe lang dat nog mag duren...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax is natuurlijk altijd al de meest onrustige club met de meerdere stromingen. Neemt niet weg dat de veeleisendheid hun wellicht wel aan al die titels heeft geholpen.

In Rotterdam kan het natuurlijk ook wel eens spoken. Maar gek genoeg is het dit jaar zelfs in het saaie Eindhoven onrustiger.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heb vanuit andere bronnen ook al gehoord dat niet Overmars maar de RvC plus TH de boosdoener is in dezen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat Keizer te veel blijft kloten met de vleugelspelers. Laat eens een keer iets staan. Zo'n Kluivert ziet er leuk uit, maar het rendement is 0. Younes hetzelfde probleem. Laat Neres eens een paar wedstrijden in de basis. Ook geen geweldenaar, maar heeft nog weleens rendement. Ook is het de vraag hoelang je Younes nog het vertrouwen moet geven. Het levert veel te weinig op. Cerny is weliswaar een mindere voetballer, maar zou wel meer rendement halen uit de acties die wel lukken.
 

Batigoal

Well-known member
Je verdediging is al het hele seizoen drama, je zeurt om versterkingen. Dan krijg je versterkingen en gebruik je ze niet. Het is niet dat W?ber en Orejuela het slechter kunnen doen dan wat er nu staat.
 

Eresd?g?

Banned
Keizer moet gewoon kappen. Iedere fucking mongool kan goed presteren in de Jupiler League. Zet mij op die bank en Ajax wordt lachend kampioen. Ik heb t idee dat Keizer geen idee heeft wat hij moet doen. En de spelers voelen dat verdomd goed aan. Aanvoerderschap van Veltman was de allereerste en allergrootste fout. Dat had Sanchez moeten worden, dan had hij misschien nog bij Ajax gezeten...
 

Pascallovic

Well-known member
Keizer moet gewoon kappen. Iedere fucking mongool kan goed presteren in de Jupiler League. Zet mij op die bank en Ajax wordt lachend kampioen. Ik heb t idee dat Keizer geen idee heeft wat hij moet doen. En de spelers voelen dat verdomd goed aan. Aanvoerderschap van Veltman was de allereerste en allergrootste fout. Dat had Sanchez moeten worden, dan had hij misschien nog bij Ajax gezeten...
Zou inderdaad een briljante actie geweest zijn om een speler die een paar woordjes Engels kan, geen Nederlands, om die dan aanvoerder te maken. Broodvoetballers als Sanchez zijn daar totaal niet gevoelig voor. Keizer had gewoon geen opties voor het aanvoerderschap.
 

Eresd?g?

Banned
Een echte leider hoort aanvoerder te zijn. Sanchez is een echte leider. Helaas werd hij gek gemaakt door diverse zaakwaarnemers. Maar Keizer heeft inmiddels meerdere grote fouten gemaakt. Niet klaar voor t echte werk. Daar was ik helaas al bang voor. Ik gaf m t voordeel van de twijfel maar helaas blijkt hij er niks van te kunnen....
 

Pascallovic

Well-known member
Een echte leider hoort aanvoerder te zijn. Sanchez is een echte leider. Helaas werd hij gek gemaakt door diverse zaakwaarnemers. Maar Keizer heeft inmiddels meerdere grote fouten gemaakt. Niet klaar voor t echte werk. Daar was ik helaas al bang voor. Ik gaf m t voordeel van de twijfel maar helaas blijkt hij er niks van te kunnen....
Een echte leider laat zich niet gek maken door zaakwaarnemers... Dat is ook meteen het probleem toen Keizer een aanvoerder moest kiezen. Er waren en er zijn geen echte leiders in de selectie die verzekerd zijn van een basisplaats.
 
Bovenaan