Ajax, seizoen 2017/2018

Eresd?g?

Banned
Zo traditioneel zo'n 10 duels voor het einde van de competitie alvast vooruit kijken naar het volgende seizoen. Hopelijk laat Feyenoord nog wat steekjes vallen en wint Ajax al zijn duels dan wordt het huidige seizoen een mooi seizoen. Dat weten we over ongeveer 2,5 maand.

Kijkend naar volgend seizoen moet er nog wel wat gebeuren lijkt me, al staat de fundering redelijk en gaat er vanuit de jeugd ook nog wel wat aankomen.

Komende zomer zullen Klaassen en Veltman hoogstwaarschijnlijk vertrekken. Voor Veltman kan je de naam Tete invullen en voor Klaassen geldt dat van der Beek, Nouri en de Jong staan te trappelen. De focus mag wat mij betreft naar een linksbuiten en een linksback.

Younes is eigenlijk nog steeds de enige echte linksbuiten aangezien Neres meer een rechtsbuiten is.

Sinkgraven op links is leuk in de eredivisie maar Europees en met name in de C.L. kan dat natuurlijk niet. Viergever is natuurlijk ook een optie maar is natuurlijk ook geen Maxwell... Daarnaast wil Viergever liever centraal.

Centraal achterin zou ik Sanchez en Riedewald doen met de Ligt er vlak achter. Die moet het seizoen erop de plek van Sanchez invullen aangezien Sanchez na volgend seizoen niet te houden is.

Voor de spits heb je natuurlijk Dolberg maar toch zou ik ook proberen Haller te halen als concurrentie. Cassiera vervolgens verhuren aangezien die aan spelen moet komen. Wellicht Zivkovic verkopen en Cassiera verhuren aan Utrecht zodat je Haller voor klein prijsje kan halen.

Reservekeeper zal ook iemand moeten komen aangezien Boer op leeftijd is en zijn contract waarschijnlijk niet verlengd zal worden. Lopen genoeg optie rond lijkt me.

Voor de basis krijg je dan het volgende:

___????_______Dolberg______Neres___

________Ziyech________vdBeek_______

________________Sch?ne_____________

?____Riedewald_____Sanchez____Tete

________________Onana_______________


Reserve: De Ligt, Haller, Nouri, Younes, Sinkgraven, Cerny, de Jong
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben het grotendeels met je eens. Younes zou ik graag eens willen zien op rechts en van Traor? verwacht ik dat we hem opnieuw huren of zelfs kopen. Bosz is gecharmeerd van hem en bij Chelsea komt hij toch nooit aan de bak. Voorin mag er inderdaad wat concurrentie komen voor Dolberg en ik verwacht dat Sierhuis daarom regelmatig bij de wedstrijdselectie komt. Een reservespits van niveau kost te veel geld voor iemand die niet zo vaak kan spelen. Kluivert mag van mij definitief bij de selectie komen, maar een extra buitenspeler als Zeneli of Larsson is wenselijk mits Traor? niet meer terugkeert. Verder zie ik alsnog Clement of wellicht Dekker wel aanhaken.

Op het middenveld ben ik niet kapot van Van de Beek en Nouri. Zeker de laatste maakt de stap niet en vind ik ook niet overtuigend bij Jong Ajax, los van hier een daar een goal uit een afstandschot. Van de Beek is vooralsnog een minder getalenteerde versie van Klaassen en dat is niet positief. Frenkie de Jong bekoort me dan meer, maar wellicht is een extra aankoop niet onverstandig als Klaassen daadwerkelijk versterkt. Dit seizoen laat zien dat je met een brede selectie het veel langer vol houdt en de jeugd krijgt toch wel kansen. Dat verwacht ik van bijvoorbeeld Eiting.

Achterin mag je Dankerlui op links zetten, die valt me positief op de laatste weken. Voor een linksback moet je niet te veel willen betalen, dus een eigen speler is ideaal. Ik verwacht helaas dat zowel Riedewald als Tete zullen vertrekken ondanks dat hun perspectieven goed zijn. Dus daar mag je wel wat versterking halen, aangezien er centraal en op rechts niet zoveel doorbreekt. Leyder heeft helaas twee keer een zware blessure gehad en gaat het denk ik niet redden en de rest is niet veel soeps.
 

Marinos

Well-known member
Op dit moment zou Dolberg mogen zitten want die is ontzettend matig op het moment. Vermoeidheid?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op dit moment zou Dolberg mogen zitten want die is ontzettend matig op het moment. Vermoeidheid?

In combinatie met een klein terugvalletje. Een goede Huntelaar is zeker een garantie voor genoeg doelpunten. Al is het de vraag of hij vanaf de vleugels wel voldoende ballen krijgt.

Een Dolberg die kan echter met zijn voetballende kwaliteiten ook anderen laten scoren en makkelijker zelf zijn kansen cre?ren. Uiteindelijk heeft Ajax daar denk ik toch meer aan. In de Huntelaar jaren werd Ajax toch ook geen kampioen?
 

Eresd?g?

Banned
Op dit moment zou Dolberg mogen zitten want die is ontzettend matig op het moment. Vermoeidheid?
Vermoeidheid / dip denk ik. Huntelaar wordt al drie jaar genoemd. Zelf zie ik liever Haller komen, daar kan je op termijn ook nog wat aan verdienen bij een evt doorverkoop.
 

Abubakari

Well-known member
Dus daar mag je wel wat versterking halen, aangezien er centraal en op rechts niet zoveel doorbreekt. Leyder heeft helaas twee keer een zware blessure gehad en gaat het denk ik niet redden en de rest is niet veel soeps.

De Ligt? Of staat die er niet bij omdat ie nog maar 17 is?
 

Eresd?g?

Banned
De Ligt? Of staat die er niet bij omdat ie nog maar 17 is?
Mijn inziens de opvolger voor Sanchez die in de zomer van 2018 naar de Europese top zal verkassen. Volgend seizoen de speeltijd rustig opbouwen, af en toe wat wedstrijdjes geven. Die komt echt wel aan de bak.

Ik hoop dat ze Tete kunnen overtuigen te blijven gezien het vooruitzicht dat Veltman vertrekt. Wat natuurlijk wel meespeelt is dat t contract van Tete in de zomer van 2018 afloopt. Deze zal hij onder de huidige omstandigheden natuurlijk niet verlengen. Zeer begrijpelijk ook.

Mochten zowel Tete als Veltman vertrekken moet er wel wat gehaald worden. Ik hoor positieve geluiden over Troupe maar of dat t nu is....?
 

Hankie

Well-known member
Ja Haller draait gelukkig ook een top seizoen en is echt een meerwaarde bij Utrecht.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat geilen op Haller snap ik ook niet. Leuke spits voor de Eredivisie bij FC Utrecht, maar ook daar valt het dit seizoen niet mee. Ik zou sowieso eerst wat spitsen laten vertrekken zoals Cassiera en Zivkovic voor we de volgende miskoop op die positie doen.
 

Eresd?g?

Banned
Dat geilen op Haller snap ik ook niet. Leuke spits voor de Eredivisie bij FC Utrecht, maar ook daar valt het dit seizoen niet mee. Ik zou sowieso eerst wat spitsen laten vertrekken zoals Cassiera en Zivkovic voor we de volgende miskoop op die positie doen.
Dat geef ik ook in mn eerste post aan. Zivkovic verkopen aan Utrecht, Cassiera wellicht verhuren dan kan je Haller wellicht voor zacht prijsje halen. Ik weet dat hij geen topseizoen draait, toch heeft hij iets. Mag hij mooi samen met Dolberg strijden voor de spitspositie.
 

Batigoal

Well-known member
De Ligt? Of staat die er niet bij omdat ie nog maar 17 is?

Nee, maar meer dat je nog iemand erbij moet en zo met vier centrumverdedigers het seizoen in gaat. Drie waarvan eentje er dan net 18 is lijkt me te weinig. En helaas zal ons Heiko er niet meer bij zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Cassiera wil ik nog geen definitief afscheid van te nemen, laten we die maar verhuren aan een middenmoter.
En Heiko weg, da's wel een aderlating.
 
Bovenaan