Ajax, seizoen 2017/2018

mainsupreme

New member
Ik verwacht alsnog de aankoop van een back en een vleugelspits om de selectie compleet te maken.
Maar als je alleen Dijks, Klaassen, Tete en Traor? kwijtraakt, begin je erg sterk aan het seizoen.
Nu afwachten wat er met Ziyech, Younes, Sanchez, Onana en Dolberg gebeurd tot 31-08
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bergkamp zegt in een uitgebreid interview met VI dat er alleen achterin nog wat bij gaat komen.
 

Pascallovic

Well-known member
Er stroomt dus geen serieuze optie voor rechtsback door?
Ik vind Zeefuik te beperkt van wat ik heb gezien in jong Ajax. Ook op links zie ik momenteel niemand klaar staan. Veltman eerste keus op rechts kan, maar als die wegvalt zit je dus al met Zeefuik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind Zeefuik te beperkt van wat ik heb gezien in jong Ajax. Ook op links zie ik momenteel niemand klaar staan. Veltman eerste keus op rechts kan, maar als die wegvalt zit je dus al met Zeefuik.

Valt mij dan wat tegen. Meestal vind ik de backs die in jeugdelftallen voor Ajax spelen wel aardig.
 

Batigoal

Well-known member
Jongens als Lartey Sanniez en Owusu leken aanvankelijk erg talentvolle backs, maar zijn eenmaal bij Jong Ajax ver teruggevallen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jongens als Lartey Sanniez en Owusu leken aanvankelijk erg talentvolle backs, maar zijn eenmaal bij Jong Ajax ver teruggevallen.

Die heb ik vermoedelijk wel (goed) zien spelen in de jeugd.

Zie je bij Feyenoord ook wel. Zo'n Kongolo kan absoluut niet tippen aan Baco. Al kan dat ook aan de opleiding liggen.

Je bedoelt omgekeerd neem ik aan? Baco is al helemaal een gemaakte verdediger. Stond bij Ajax altijd volgens mij in de jeugd op het middenveld in een vrij aanvallende rol. De back is sowieso vaak al een positie waar je iemand makkelijker laat debuteren. Soms schuift men dan alsnog weer naar hun positie zoals in eerste instantie Kongolo, maar ook De Vrij, BMI en Fer. Een Karsdorp is echter inmiddels definitief rechtsback.

Ik geloof overigens dat we bij Feyenoord binnenkort wel een echte back in het eerste krijgen. Malacia gaat het denk ik wel redden.
 

Batigoal

Well-known member
Die heb ik vermoedelijk wel (goed) zien spelen in de jeugd.

Veel van die jongens lijken in de jeugd goed omdat ze fysiek een voordeel hebben. Maar op het hoogste niveau valt het dan toch tegen. Owusu werd vorig seizoen vrij snel uit de basis gespeeld bij Excelsior.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb zelfs iemand erg stellig horen beweren dat Huntelaar ook prima vanaf de zijkant kan spelen. Die heb ik keihard uitgelachen.
 
Bovenaan