Ajax, seizoen 2017/2018

gevegt

Well-known member
Dat selectief toegepaste argument heeft de diepgang van een surfplank. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat mijn stelling zorgvuldig wordt genegeerd.

SanMark. heeft bedenkingstijd nodig. Hem kennende gaat hij niets uit de weg, het is dus een kwestie van tijd op een antwoord.
 

ElSimao

Active member
Ik was er al bang voor dat je die pop niet erg vond...

Dat staat er niet.

En als de Feyenoordsupporters hetzelfde hadden gedaan met een Ajaxpop had jij zeker moord en brand geschreeuwd en gezegd dat 'Feyenoorders altijd met Ajax bezig zijn' en had Feyenoord een duel zonder publiek moeten spelen???

Eigen invulling.


Verder bestaat er (in casu Viergever) ook nog iets als een voorbeeldfunctie. Als ik morgen in de pauze in de aula ten overstaan van leerlingen allerlei scheldwoorden gebruik kan ik het vergeten dat ik de komende weken leerlingen aan kan spreken op scheldwoorden. Ze zullen dan terecht wijzen op mijn scheldkanonnade.
Viergever geeft met dat gezang aan dat zo'n spreekkoor kan en mag en zijn er Ajaxsupporters (want gestoorden heb je overal, bij elke club) die denken dat ook andere zaken mogen ('want Viergever doet het ook'). Uiteindelijk kan zoiets dan resulteren in zo'n pop. Totaal niet te vergelijken met zo'n oorspronkelijk liedje, dat klopt, maar je hebt er nou eenmaal gekken bijlopen. En terecht ook wat gevegt zei over het niet aanwezig mogen zijn van uitsupporters bij de Klassieker, zo'n actie maakt nou niet dat het moment dat die uitsupporters weer langs mogen komen dichterbij komt.

Weer eens een totaal onvergelijkbare situatie. Als jij tijdens werktijd je onbehoorlijk gedraagt dan zal jouw werkgever daar waarschijnlijk de conclusie aan verbinden dat je niet geschikt bent voor de functie en daar vermoedelijk consequenties aan verbinden.

Daarnaast vind ik dat gedoe over "voorbeeldfunctie" zo'n onzin. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen acties, ongeacht wat een ander wel of niet doet. Het is niet dat je ingeperkt moet worden in je doen en laten omdat een stel idioten erdoor op verkeerde ideeen zou komen. Stel dat ik netjes beargumenteer waarom ik van mening ben dat het technisch beleid van Ajax een drama is en dat diverse mensen dat lezen en daardoor op het idee komen om vd Sar eens mores te leren. Zou ik dan meer uit moeten kijken om het beleid van de clu te bekritiseren? Nee, de verantwoordelijkheid ligt bij de individuen zelf.

Gewoon oerstomme actie van Viergever, als voetballer zit je (zeker tegenwoordig met social media) in een glazen huis en daar moet je rekening mee houden, zeker in openbare gelegenheden.

Dommig en puberaal, maar niks waarvoor hij m.i. gestraft zou moeten worden.
 

ElSimao

Active member
Het is dan ook niet verbazingwekkend dat mijn stelling zorgvuldig wordt genegeerd.

De wat meer verfijnde manier van aandacht vragen. Slinks de ander voor de voeten werpen dat een eigen tekst hardnekkig genegeerd zou worden zodat de ander eigenlijk geen andere keuze meer heeft dan erop in te gaan.
 

ElSimao

Active member
Die heeft wel meer dan 1 kronkel...

ElSimao doet me steeds meer aan Ronald denken... (ook al een Ajacied trouwens, net als RSDG... ;) ) Gelukkig hebben we hier ook zat normale Ajacieden.

En weer eentje die in de discussie niet meekan en zich dus maar afreageert op de poster zelf.
 

JMD

Well-known member
En weer eentje die in de discussie niet meekan en zich dus maar afreageert op de poster zelf.
De enige die niet in de discussie meekan ben jij, jij reageert alles af op anderen. Iedereen is gek behalve jij.

Kijk eens in de spiegel...
 

ElSimao

Active member
De enige die niet in de discussie meekan ben jij, jij reageert alles af op anderen. Iedereen is gek behalve jij.

Kijk eens in de spiegel...

Oh ja.

Er staat nog een post open, mocht je in een inhoudelijke discussie geinteresseerd zijn.
 

JMD

Well-known member
Weer eens een totaal onvergelijkbare situatie. Als jij tijdens werktijd je onbehoorlijk gedraagt dan zal jouw werkgever daar waarschijnlijk de conclusie aan verbinden dat je niet geschikt bent voor de functie en daar vermoedelijk consequenties aan verbinden.
En als ik op zaterdagavond 3 man in elkaar sla dan gaat mijn werkgever daar (terecht) echt wat over zeggen. Want mijn baas zal niet blij worden als die vechtaprtij gefilmd wordt en bekend wordt dat docent X van school Y betrokken was bij een vechtpartij.

Daarnaast vind ik dat gedoe over "voorbeeldfunctie" zo'n onzin. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen acties, ongeacht wat een ander wel of niet doet. Het is niet dat je ingeperkt moet worden in je doen en laten omdat een stel idioten erdoor op verkeerde ideeen zou komen. Stel dat ik netjes beargumenteer waarom ik van mening ben dat het technisch beleid van Ajax een drama is en dat diverse mensen dat lezen en daardoor op het idee komen om vd Sar eens mores te leren. Zou ik dan meer uit moeten kijken om het beleid van de clu te bekritiseren? Nee, de verantwoordelijkheid ligt bij de individuen zelf.
Ontken ik ergens dat die verantwoordelijkheid ergens anders ligt? Dat is natuurlijk zeker zo, maar het gaat me om het op idee?n brengen.

Heb jij uberhaupt wel eens ergens een voorbeeldfunctie gehad? Of ben je zo'n 16-jarige die vanaf de zolderkamer van zijn ouders meent te weten hoe de hele voetbalwereld verbeterd kan worden?
 

JMD

Well-known member
Er staat nog een post open, mocht je in een inhoudelijke discussie geinteresseerd zijn.
Waar dan? Volgens mij heb ik alles beantwoord.

Ik heb de hoop op een inhoudelijke discussie met jou allang opgegeven, en ik ben geloof ik niet de enige hier. Maar blijf vooral geloven dat iedereen gek is behalve jij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax, seizoen 2017/2018

De VI tijd bij Soccerquest gaat al aardig richting 16 jaar geleden. El Simao lijkt mij niet dusdanig hoogbegaafd dat hij toen een paar jaar oud was als lid. Dus je 16 jarige op zolder scenario valt af. Waarom hij nu zo geweldig schijnt te zijn begrijp ik ook niet zo goed.
 

JMD

Well-known member
De VI tijd bij Soccerquest gaat al aardig richting 16 jaar geleden. El Simao lijkt mij niet dusdanig hoogbegaafd dat hij toen een paar jaar oud was als lid. Dus je 16 jarige op zolder scenario valt af. .
:duim:
 

JMD

Well-known member
Gelukkig leest je werkgever niet mee. Dit rekensommetje was toch niet ingewikkeld...
Hehe...

Iets met voorbeeldfunctie geloof ik... ;)

In dit geval was ik even vergeten dat ElSimao al bij SQ bij ons was...
 

ElSimao

Active member
Ontken ik ergens dat die verantwoordelijkheid ergens anders ligt? Dat is natuurlijk zeker zo, maar het gaat me om het op idee?n brengen.

Stel dat Ajax- en Feyenoordsupporters massaal verstandige mensen waren die dit filmpje naast zich neerleggen. Dan zou er in jouw redenatie niet gestraft hoeven worden omdat niemand op ideeen wordt gebracht. Eens?
 

JMD

Well-known member
Stel dat Ajax- en Feyenoordsupporters massaal verstandige mensen waren die dit filmpje naast zich neerleggen. Dan zou er in jouw redenatie niet gestraft hoeven worden omdat niemand op ideeen wordt gebracht. Eens?
Dat is een hypothetische vraag, want dat eerste is namelijk niet het geval.
 

JMD

Well-known member
Vandaar ook het woord "stel".

Als er idd alleen maar verstandige Ajax-en Feyenoordsupporters waren dan was dat liedje al niet gezongen door supporters en had men alleen gesupporterd voor de eigen club ipv de andere club te kleineren. Dus had Viergever dat liedje niet gezongen want dat bestond niet.
 

Maasveld

Well-known member
Ten dele mee eens. Met kakkerlakken wordt hier Feyenoord(supporters) bedoeld. Dan vind ik een gezang waarin je zegt dat het 'maar ...' zijn knap denigrerend.

Als er gezongen zou worden 'het zijn maar kutjoden'. Is dat dan erger? In principe gaat het dan over Ajax(supporters), maar doordat er over Joden gezongen wordt klinkt het erger. (en is het zeker racistisch) Terwijl er eigenlijk hetzelfde bedoeld wordt, je wilt uiten dat je je beter voelt dan 'de ander'.

Haha, een spreekkoor taalkundig analyseren. Denk je echt dat de bedenkers er ook zo over nagedacht hebben?
 

ElSimao

Active member
Als er idd alleen maar verstandige Ajax-en Feyenoordsupporters waren dan was dat liedje al niet gezongen door supporters en had men alleen gesupporterd voor de eigen club ipv de andere club te kleineren. Dus had Viergever dat liedje niet gezongen want dat bestond niet.

Oh wat slim :)
 
Bovenaan