Ajax, seizoen 2017/2018

JMD

Well-known member
Zo lang het niet racistisch is moet je er niet te zwaar aan tillen.
Ten dele mee eens. Met kakkerlakken wordt hier Feyenoord(supporters) bedoeld. Dan vind ik een gezang waarin je zegt dat het 'maar ...' zijn knap denigrerend.

Als er gezongen zou worden 'het zijn maar kutjoden'. Is dat dan erger? In principe gaat het dan over Ajax(supporters), maar doordat er over Joden gezongen wordt klinkt het erger. (en is het zeker racistisch) Terwijl er eigenlijk hetzelfde bedoeld wordt, je wilt uiten dat je je beter voelt dan 'de ander'.
 

SanMark.

Well-known member
Als je wil dat de supporters weer bij elkaar op bezoek moeten kunnen komen, zal je dit soort uitlatingen moeten aanpakken. Wil je dat niet, laat je het lekker lopen.

Als dit al een reden is om het uit de hand te laten lopen, kun je de supporters beter thuis laten.
 

SanMark.

Well-known member
Ten dele mee eens. Met kakkerlakken wordt hier Feyenoord(supporters) bedoeld. Dan vind ik een gezang waarin je zegt dat het 'maar ...' zijn knap denigrerend.

Als er gezongen zou worden 'het zijn maar kutjoden'. Is dat dan erger? In principe gaat het dan over Ajax(supporters), maar doordat er over Joden gezongen wordt klinkt het erger. (en is het zeker racistisch) Terwijl er eigenlijk hetzelfde bedoeld wordt, je wilt uiten dat je je beter voelt dan 'de ander'.

Lekker laten zingen.( door supporters dan, spelers moeten beter weten) In beide gevallen. Er moet niet zo spastisch gedaan worden over scheldwoorden ten opzichte van clubs.
 

JMD

Well-known member
Als dit al een reden is om het uit de hand te laten lopen, kun je de supporters beter thuis laten.

Ik denk dan ook dat dat gaat gebeuren. Zie het niet gebeuren dat er ooit nog uitsupporters bij de Klassieker zijn. (helaas)
 

JMD

Well-known member
Lekker laten zingen. In beide gevallen. Er moet niet zo spastisch gedaan worden over scheldwoorden ten opzichte van clubs.
Dat ben ik met je eens. Maar jij weet net als ik dat als er ergens 'kutjoden' valt dat er dan weer grote heisa uitbreekt 'dat er antisemitisme in de stadions is'.
(overigens heb ik het dan niet over het afzichtelijke 'Hamas hamas etc.', dat is walgelijk)
 

vakx2.0

Banned
Ik denk dan ook dat dat gaat gebeuren. Zie het niet gebeuren dat er ooit nog uitsupporters bij de Klassieker zijn. (helaas)

Zie het ook niet gebeuren dat er na 23 jaar voorspelbaarheid ooit nog een andere winnaar komt bij de klassieker.
 

JMD

Well-known member
Die kut Ajacied natuurlijk
Die heeft wel meer dan 1 kronkel...

ElSimao doet me steeds meer aan Ronald denken... (ook al een Ajacied trouwens, net als RSDG... ;) ) Gelukkig hebben we hier ook zat normale Ajacieden.
 

BlauwVinger

Well-known member
Dat is toch wel een ontzettend groot verschil. Die pop is bewust dagen van te voren al gemaakt en meegenomen. Wat het een zeer misselijke actie maakt.

Viergever doet iets in een vlaag van 'emotie' wat gewoon dom is.

Zaken zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.

Bij 'vergelijkingen' worden doorgaans de 'verschillen' uitvergroot omdat de overeenkomsten over het hoofd worden gezien.
 

SanMark.

Well-known member
Dat ben ik met je eens. Maar jij weet net als ik dat als er ergens 'kutjoden' valt dat er dan weer grote heisa uitbreekt 'dat er antisemitisme in de stadions is'.
(overigens heb ik het dan niet over het afzichtelijke 'Hamas hamas etc.', dat is walgelijk)

Ach daar is twee dagen heisa over en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag.
 
Bovenaan