Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
In principe wel ja. Beide een geval van belediging, geuit tegen een groep mensen met gemeenschappelijke kenmerken / gemeenschappelijke cultuur.

Als dat een criterium zou zijn, zou jij naar aanleiding van al jouw posts over Ajax inmiddels 8x levenslang hebben.
 

BlauwVinger

Well-known member
Een KNVB-eredivisie-arbiter mag in zijn vrije tijd, samen met een tweede, derde en vierde official, 'kutkankerkakkerlakken' zowel 'a capella' als 'gregoriaans' aanheffen in een karaoke-bar in Amsterdam als door aanwezige Ajax-spelers in hun vrije tijd op een verzoeknummertje over Feyenoord wordt aangedrongen.
 

vakx2.0

Banned
Dat zal het zijn ja. Ook aan deze verheffende discussie over het Grote Onrecht dat de heer Viergever wordt aangedaan komt een keer een end. Amnesty International neemt het vanaf hier over...
 

SanMark.

Well-known member
ElSimao, jij vond die pop van Vermeer ook normaal?

Dat is toch wel een ontzettend groot verschil. Die pop is bewust dagen van te voren al gemaakt en meegenomen. Wat het een zeer misselijke actie maakt.

Viergever doet iets in een vlaag van 'emotie' wat gewoon dom is.

Zaken zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
 

gevegt

Well-known member
Een KNVB-eredivisie-arbiter mag in zijn vrije tijd, samen met een tweede, derde en vierde official, 'kutkankerkakkerlakken' zowel 'a capella' als 'gregoriaans' aanheffen in een karaoke-bar in Amsterdam als door aanwezige Ajax-spelers in hun vrije tijd op een verzoeknummertje over Feyenoord wordt aangedrongen.
Natuurlijk mag dat. Kwestie van vrije meningsuiting.
 

JMD

Well-known member
Normaal, ach wat is normaal? Moet er tegen opgetreden worden? Naar mijn mening niet.
Ik was er al bang voor dat je die pop niet erg vond...

En als de Feyenoordsupporters hetzelfde hadden gedaan met een Ajaxpop had jij zeker moord en brand geschreeuwd en gezegd dat 'Feyenoorders altijd met Ajax bezig zijn' en had Feyenoord een duel zonder publiek moeten spelen???


Verder bestaat er (in casu Viergever) ook nog iets als een voorbeeldfunctie. Als ik morgen in de pauze in de aula ten overstaan van leerlingen allerlei scheldwoorden gebruik kan ik het vergeten dat ik de komende weken leerlingen aan kan spreken op scheldwoorden. Ze zullen dan terecht wijzen op mijn scheldkanonnade.
Viergever geeft met dat gezang aan dat zo'n spreekkoor kan en mag en zijn er Ajaxsupporters (want gestoorden heb je overal, bij elke club) die denken dat ook andere zaken mogen ('want Viergever doet het ook'). Uiteindelijk kan zoiets dan resulteren in zo'n pop. Totaal niet te vergelijken met zo'n oorspronkelijk liedje, dat klopt, maar je hebt er nou eenmaal gekken bijlopen. En terecht ook wat gevegt zei over het niet aanwezig mogen zijn van uitsupporters bij de Klassieker, zo'n actie maakt nou niet dat het moment dat die uitsupporters weer langs mogen komen dichterbij komt.

Gewoon oerstomme actie van Viergever, als voetballer zit je (zeker tegenwoordig met social media) in een glazen huis en daar moet je rekening mee houden, zeker in openbare gelegenheden.
 

gevegt

Well-known member
Dat mag EL Simao vinden. Ik vind het sowieso al een discussie van niets en als we er dan ook nog om heen gaan praten , slaat het helemaal nergens meer op.

Niet 'we'. Eldinges en verder niemand.
Al haalt Vakkie er natuurlijk weer vreemde dingen bij die er niets mee te maken hebben.
 

SanMark.

Well-known member
We( uitzondering daargelaten) zijn het natuurlijk wel eens dat het dom is , maar dat er dan rekening gehouden moet worden met die leeghoofden slaat natuurlijk nergens op.

Zo lang het niet racistisch is moet je er niet te zwaar aan tillen.
 
Bovenaan