Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Wat mij betreft valt dit bericht onder riooljournalistiek.

Het is dan ook meer bevestiging dan dat het een nieuw punt is.

Iedere keer maar weer lekker goedkope of transfervrije opties halen. 9 van de 10 keer blijkt het een slechte speler te zijn. Waarom investeert men niet eens goed in kwaliteitsspelers?
 

Fregge

Well-known member
Het is dan ook meer bevestiging dan dat het een nieuw punt is.

Iedere keer maar weer lekker goedkope of transfervrije opties halen. 9 van de 10 keer blijkt het een slechte speler te zijn. Waarom investeert men niet eens goed in kwaliteitsspelers?

Wat voor een bevestiging? Een jonge jongen (die uit een andere cultuur komt, in een land waar hij de taal niet spreekt) heeft binnen 3 maanden de aanvoerder er nog niet uitgespeeld. Nou nou nou, wat een schande.
 

ElSimao

Active member
Wat voor een bevestiging? Een jonge jongen (die uit een andere cultuur komt, in een land waar hij de taal niet spreekt) heeft binnen 3 maanden de aanvoerder er nog niet uitgespeeld. Nou nou nou, wat een schande.

De taal van het voetbal is universeel. Alsof Sanchez zo uitstekend Nederlands spreekt.

Nee, het gaat weer helemaal de verkeerde kant op zonder Bosz. Ik ben bang dat het TH het niet op eigen houtje kan gezien de beslissingen die ze nemen. Je kunt ook bijvoorbeeld Siem de Jong noemen, wie wordt daar nou blij van? Maargoed, hij was goedkoop..
 

Fregge

Well-known member
De taal van het voetbal is universeel. Alsof Sanchez zo uitstekend Nederlands spreekt.

Sanchez is een gevalletje "Uitzondering bevestigt de regel". Daarbij: Sanchez kon zich maanden voorbereiden. Nederlands / Engels leren. Huis regelen. Dat soort dingen. Scheelt al wel.
 

ElSimao

Active member
Sanchez is een gevalletje "Uitzondering bevestigt de regel"

Uitzondering op de regel ja, maar op een andere regel dan jij bedoelt.

Dolberg en Onana, die vorig jaar uitblonken, deden interviews ook in het Engels. Denk niet dat het spreken van Nederlands nou zo'n punt is. Denk dat er andere problemen spelen bij deze voetballers.
 

ElSimao

Active member
Welke regel bedoel jij dan en welke denk je dat ik bedoel?

Jij stelt dat spelers die de taal niet beheersen minder succesvol zijn dan spelers die hem wel beheersen.

Ik denk dat Sanchez vooral een uitzondering op de regel dat het TH voornamelijk slechte spelers haalt is.
 

Fregge

Well-known member
Nee, spelers uit Zuid Amerika hebben een totaal andere cultuur. Niet alleen in het voetbal, ook op straat en in priv?sferen. Voor een jonge jongen is dat gewoon wennen. De een kan daar wat beter me omgaan dan een ander. Daarbij ligt dat ook aan de manier waarop men begeleid wordt vanuit de club. En dat is gewoon ruk binnen Ajax.
 

ElSimao

Active member
Nee, spelers uit Zuid Amerika hebben een totaal andere cultuur. Niet alleen in het voetbal, ook op straat en in priv?sferen. Voor een jonge jongen is dat gewoon wennen. De een kan daar wat beter me omgaan dan een ander. Daarbij ligt dat ook aan de manier waarop men begeleid wordt vanuit de club. En dat is gewoon ruk binnen Ajax.

Lozano wordt bij PSV in de watten gelegd, Brandts regelt zelfs een hondje voor hem en eventueel een oppas voor dat hondje.

Hoe het momenteel bij Ajax is weet ik niet, maar in het verleden werden spelers gewoon ergens gedumpt en dat was het dan. Je zou toch verwachten dat het TH, met zoveel ervaring over wat erbij komt kijken om in een ander land te presteren, dit gedeelte begrijpt en tot in de puntjes regelt, maar niks daarvan.

Laat ze toch een hondje regelen voor Orejuela als ie daarvan beter gaat presteren.
 

Fregge

Well-known member
Bergkamp en Overmars hebben nooit het continent verlaten en zijn dus niet gewend om in een totaal andere cultuur te komen.
 

ElSimao

Active member
Bergkamp en Overmars hebben nooit het continent verlaten en zijn dus niet gewend om in een totaal andere cultuur te komen.

Buiten dat ze in toch vrij andere culturen als Spanje en Italie gespeeld hebben, hebben ze natuurlijk jongens uit die culturen meegemaakt die naar Europa kwamen.
 

Unregistere

Well-known member
Ajax regelt ook honden voor spelers. Is algemeen bekend.

BVCB37DCIAAZDVb.jpg


Misschien wil Orejuela helemaal geen hond.
 

Abubakari

Well-known member

Die gast speelt net bij Ajax en het is nu al een prutser, tuurlijk joh. En dan wil jij dat je serieus genomen wordt en dat iedereen met jou in discussie gaat... Neem toch een hondje en laat hem uit, heb jij ook wat om handen.
 

ElSimao

Active member
Die gast speelt net bij Ajax en het is nu al een prutser, tuurlijk joh. En dan wil jij dat je serieus genomen wordt en dat iedereen met jou in discussie gaat... Neem toch een hondje en laat hem uit, heb jij ook wat om handen.

Sommigen zien zaken inderdaad sneller dan anderen, maar dat geeft niet.

Ik vind honden echt obnoxious. Luid en obnoxious.
 

ElSimao

Active member
Nature. Want ondanks dat velen aan je aangeven verder te kijken dan je neus lang is doe je dat steeds niet...

Laten we nog even afwachten totdat Orejuela Nederlandse poezie kan produceren. Pas dan kun je hem op zijn voetballende kwaliteiten beoordelen.
 
Bovenaan