Ajax, seizoen 2017/2018

ElSimao

Active member
Aha, als ze bij Ajax 1 debuteren zijn het toekomstige Messi's en als het dan even minder gaat kunnen ze er allemaal niet zoveel van?? Dat blijft toch een fascinerend patroon bij Ajax...
Vwb Younes klopt dat wel, maar Kluivert en Neres zou ik echt nog niet afschrijven. Die komen er wel. Alleen is het met talenten zo (zie bv nu Dolberg) dat in het begin alles vrij eenvoudig gaat en alles lukt, en dan komt er onvermijdelijk een periode dat het even wat minder gaat. Het is de kunst om ze op dat moment niet te laten vallen.

Is het een soort discussiestrategie om mij van alles in de mond te leggen wat ik nooit gezegd / geimpliceerd heb of heb je het van jezelf niet door?

Anyway, nee ik vind het allemaal geen toekomstige Messi's en ik vind de kwaliteit zelfs vrij matig. Kluivert zou een leuke eerste invaller zijn maar iemand van het kaliber Lozano zou ik er zo in zetten. Younes, Cerny, Neres...vind het allemaal niet zoveel.
 

Abubakari

Well-known member

Ach, zo slecht liep dat niet af voor Ajax. In plaats van Ronaldo kwam Kluivert in de spits. De rest is geschiedenis.

Was dat tegen Bochum dat Ronaldo toen zo'n geweldige wedstrijd speelde? 5-4 verloren met 3 goals van Ronaldo.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ach, zo slecht liep dat niet af voor Ajax. In plaats van Ronaldo kwam Kluivert in de spits. De rest is geschiedenis.

Was dat toen tegen Bochum dat Ronaldo toen zo'n geweldige wedstrijd speelde? 5-4 verloren met 3 gopals van Ronaldo.
Leverkusen. Ronaldo hield PSV zo ongeveer in zijn eentje in de race. De Mos begon met Erik Meijer als linksachter... Ronaldo viel geblesseerd uit bij 5-3 en toen schoot Nilis nog een bal zeer fraai binnen.

Ajax speelde tegen Bochum, ook dat was een legendarische pot. De Duitsers kwamen 0-2 voor in Amsterdam, maar Ajax won met 4-2 ofzo. Bochum in dat lelijke regenboogshirt.
 

Maasveld

Well-known member
Ik zal het wel helemaal gemist hebben, maar in hoeverre had Ajax de afgelopen zomer interesse in Lozano?
 

Eef de Kip

Well-known member
Aha, als ze bij Ajax 1 debuteren zijn het toekomstige Messi's en als het dan even minder gaat kunnen ze er allemaal niet zoveel van?? Dat blijft toch een fascinerend patroon bij Ajax....

Nu neem je Elsimao als standaard voor de Ajax supporter.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik zal het wel helemaal gemist hebben, maar in hoeverre had Ajax de afgelopen zomer interesse in Lozano?

Niet maar dat komt omdat Overmars een prutser is.

Maar even serieus jongens, was de linksbuitenpositie nou echt prio 1 afgelopen zomer? Dat we Overmars verwijten de verdediging te hebben verwaarloosd vind ik tot daar aan toe maar dat hij geen extra linksbuiten heeft gehaald, tsja, misschien dat hij ook schuldig is aan de teloorgang van het Nederlands elftal.
 

ElSimao

Active member
Nu neem je Elsimao als standaard voor de Ajax supporter.

Dat zou betekenen dat ik spelers bij hun debuut onrealistisch ophemel. Dat is nieuw voor mij.

Niet maar dat komt omdat Overmars een prutser is.

Graag een bron voor de stelling dat Overmars geen interesse in Lozano had.

Maar even serieus jongens, was de linksbuitenpositie nou echt prio 1 afgelopen zomer? Dat we Overmars verwijten de verdediging te hebben verwaarloosd vind ik tot daar aan toe maar dat hij geen extra linksbuiten heeft gehaald, tsja, misschien dat hij ook schuldig is aan de teloorgang van het Nederlands elftal.

Jij vindt Younes dus wel prima?
 

JFK

Well-known member
Ik zal het wel helemaal gemist hebben, maar in hoeverre had Ajax de afgelopen zomer interesse in Lozano?

Er was totaal geen interesse. Ajax werd nooit gelinkt aan die Mexicaan. Maar er wordt hier nou net gedaan alsof die Lozano zo'n geweldenaar is. Kluivert en Lozano is van hetzelfde niveau, eigenlijk vind ik Kluivert zelfs beter.
 

Eresd?g?

Banned
Er was totaal geen interesse. Ajax werd nooit gelinkt aan die Mexicaan. Maar er wordt hier nou net gedaan alsof die Lozano zo'n geweldenaar is. Kluivert en Lozano is van hetzelfde niveau, eigenlijk vind ik Kluivert zelfs beter.
Lozano is wel iets doelgerichter. Maar ook aantal jaar ouder al zou je dat niet zeggen...
 

Fregge

Well-known member
Ik vind Kluivert eerlijk gezegd niet beter dan Younes. Maar beter dan Lozano? Dat is echt overdreven.
 

ElSimao

Active member
Jij hebt een bron dat Overmars wel interesse had?

Er zijn nogal wat bronnen die aangeven dat Overmars wel interesse had. Kennelijk beschik jij over betere bronnen die het tegendeel bewezen.

Nou, laat maar zien dan.


Je trekt de suggestie dat Overmars een nieuwe linksbuiten had moeten halen in het belachelijke. Naar mijn mening kan dat alleen maar als je tevreden bent over wat er nu rondwaggelt. Maar goed, als er een andere reden is zou ik die ook graag horen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er zijn nogal wat bronnen die aangeven dat Overmars wel interesse had. Kennelijk beschik jij over betere bronnen die het tegendeel bewezen.

Ik kan niet zoveel met "er zijn nogal wat bronnen" en ik kan me ook niet herinneren dat ik hier aangegeven heb dat hij geen interesse had, ik ga er alleen vanuit dat mits er geen bron vermeld wordt waarin blijkt dat hij interesse had, hij dus geen interesse had.


Je trekt de suggestie dat Overmars een nieuwe linksbuiten had moeten halen in het belachelijke. Naar mijn mening kan dat alleen maar als je tevreden bent over wat er nu rondwaggelt. Maar goed, als er een andere reden is zou ik die ook graag horen.

Ik vind de suggestie dat hij een nieuwe linksbuiten had moeten halen overbodig omdat die positie mi goed bezet is en er nogal wat posities zijn waar meer focus zou moeten liggen, Youness is prima voor eredivisiebegrippen en we hebben daar nog meer opties.
Geen woorden in mijn mond leggen ajb.
 

ElSimao

Active member
Ik kan niet zoveel met "er zijn nogal wat bronnen" en ik kan me ook niet herinneren dat ik hier aangegeven heb dat hij geen interesse had, ik ga er alleen vanuit dat mits er geen bron vermeld wordt waarin blijkt dat hij interesse had, hij dus geen interesse had.

Ok, dus dit is allemaal onzin?

http://www.soccernews.nl/news/387368/Lozano_heeft_Ajax_al_antwoord_gegeven

https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/101617/mexicaan-lozano-te-duur-voor-ajax

https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/ajax-en-psv-target-lozano-naar-celta-vigo/

Overigens wel grappig. Ik stelde de vraag of je Younes wel prima vond, waar je gepikeerd op reageerde. Een post later echter:

Youness is prima voor eredivisiebegrippen en we hebben daar nog meer opties.

......

Verder prima dat jij tevreden bent met spelers als Younes, maar naar mijn mening had een kwaliteitsinjectie op de linksbuiten niet misstaan.
 
Bovenaan