Ajax Nieuwstopic

JMD

Well-known member
Ik ken die man niet, maar wat verwacht jij van een RvC? Een voetbalclub is een bedrijf en zeker Ajax. Een RvC houdt toezicht op alle onderdelen van de bedrijfsvoering, maar is niet verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Het is nou niet echt noodzakelijk dat RvC leden allemaal 100 interlands hebben gespeeld.
VAn wat ik begreep was het bv Eringa die 'Kroes wel even zou losweken bij AZ', dus kon er al met Kroes gesproken worden volgens hem...


Gezien het draagvlak lijkt het mij wel essentieel dat de toekomstige RvC leden tevens lid zijn van de F-Side.
Goed plan! :)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ah dat is dus de reden dat de F-Side hem wil willen. En wat zijn de redenen voor de overige leden?
 

De Wolf

Well-known member
De aandeelhouders hebben de ultieme macht. Dat is de vereniging van Ajax.
Ik ben best wel benieuwd wie dat zijn.
Ik ken de structuur van Ajax niet helemaal maar meestal laten die zich vertegenwoordigen door de RVC. Dat stelletje wat aandelen via de beurs heeft zal wel weinig te zeggen hebben. Zullen vooral ook fans zijn.
 

Miramar

Well-known member
Huidige kopstukken schijnen bedreigd te worden om ze te laten opstappen. Dat is ook niet bemoedigend voor eventuele nieuwe kopstukken als het in de toekomst even niet lekker gaat.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De aandeelhouders hebben de ultieme macht. Dat is de vereniging van Ajax.
Ik ben best wel benieuwd wie dat zijn.

Komt een naam als Haarms in voor. Zal dus wel uit een clubje oude jongen krentenbrood bestaan. Ik begrijp dat het bestuur over de toelating van leden gaat en de leden over de samenstelling van het bestuur.
 

JMD

Well-known member
Ik ken de structuur van Ajax niet helemaal maar meestal laten die zich vertegenwoordigen door de RVC. Dat stelletje wat aandelen via de beurs heeft zal wel weinig te zeggen hebben. Zullen vooral ook fans zijn.
Volgens mij heeft Ajax iets van 70% van de aandelen 'zelf' gehouden, dus de aandeelhouders hebben maar 30%. Dus hebben nooit een meerderheid
 

Max

Administrator
Forumleiding
Huidige kopstukken schijnen bedreigd te worden om ze te laten opstappen. Dat is ook niet bemoedigend voor eventuele nieuwe kopstukken als het in de toekomst even niet lekker gaat.

Wat natuurlijk in meer of mindere mate bij iedere betaald voetbalclub wel aan de hand is.
 

JMD

Well-known member
Komt een naam als Haarms in voor. Zal dus wel uit een clubje oude jongen krentenbrood bestaan. Ik begrijp dat het bestuur over de toelating van leden gaat en de leden over de samenstelling van het bestuur.
Je bent ook bv lid als je in Ajax zaterdag speelt, of in het vijfde... DAar schijnen idd veel 'ouwe jongens krentenbrood' in te zitten
 

Abubakari

Well-known member
Daar haal ik niet uit waarom het ouwe jongens krentebrood is als de naam Haarms er in voorkomt, dus neem even de moeite om me uit te leggen wat ik mis.
?

Bij Haarms denk ik aan Bobby Haarms, maar die is al geruime tijd geleden overleden, dus ik ben nog steeds wel benieuwd waarom je de koppeling Haarms, dus ouwe jongens etc dan legt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Omdat Haarms een echte Ajax familie is. Of iig het komt meer voor. We kenneln allemaal Bobby Haarms. Deze Haarms waar ik het over heb was jeugdspeler bij Ajax. Net zoals je ook Feyenoord families hebt. Knoester en Bijlow komen wel meer voor bij Feyenoord. In dit geval voert het waarschijnlijk veel verder terug, omdat dit nog echt de vereniging Ajax is.

De leden van de raad moeten door de ballotagecommissie heen van het bestuur en die leden kiezen vervolgens het bestuur. Daar zit een zeker risico in dat herkomst een rol speelt. Hetzelfde zie je ook wel met studentenverenigingen, sociëteiten etc.
 
Bovenaan