Dat is zeker de vraag, maar kan een bedrijf wat miljoenen heeft gekregen ook geen investering meer doen van x miljoen voor een bepaalde machine ?De vraag is wel in hoeverre het moreel verantwoord is als er in de komende maanden met miljoenen wordt gesmeten om nieuwe spelers binnen te hengelen. Dit geldt overigens niet alleen voor Ajax natuurlijk.
GeldAch als ik zie dat booking.com iets van 44 miljoen heeft gekregen dan vraag ik me af: waar gaat het over.
De vraag is wel in hoeverre het moreel verantwoord is als er in de komende maanden met miljoenen wordt gesmeten om nieuwe spelers binnen te hengelen. Dit geldt overigens niet alleen voor Ajax natuurlijk.
Welke lijm snuif jij?Het zou moreel onverantwoord zijn omdat het omzetverlies van Ajax niet zozeer komt door Corona maar door sportief falen.
Het omzetverlies uit de gewone bedrijfsvoering zal vele malen lager zijn.
Volgens mij zijn die regelingen vooral in het leven geroepen om bedrijven overeind te houden. Als je eerst enkele miljoenen aan overhedidssteun ontvangt en vervolgens een veelvoud daarvan aan transfergelden uitgeeft dan is het logisch dat er etisch gezien enige discussie zal ontstaan.Voor Hakim, Frenkie en de Ligt hebben zijn bijna 200 miljoen gehad. In die zin is risico natuurlijk relatief.
N.B. als je Botman voor 8/9 miljoen verpatst en je haalt Klaassen terug voor iets meer dan 10 miljoen mag je natuurlijk al helemaal niet mopperen.
Waarom e.a. wel of niet moreel verantwoord zou zijn ontgaat me een beetje. Om de economie een beetje te laten leven moet er juist geld rollen en als Ajax al geen geld meer uitgeeft?
Geen.Welke lijm snuif jij?
Volgens mij zijn die regelingen vooral in het leven geroepen om bedrijven overeind te houden. Als je eerst enkele miljoenen aan overhedidssteun ontvangt en vervolgens een veelvoud daarvan aan transfergelden uitgeeft dan is het logisch dat er etisch gezien enige discussie zal ontstaan.