Ajax Nieuwstopic

Eef de Kip

Well-known member
Ik neem aan dat hij deelname aan CL bedoelt maar wellicht is hij heel zwaar gevallen en denkt hij dat de de CL nog is kunnen gaan winnen.
 

Fregge

Well-known member
En dat de Ligt 2 jaar geleden excelleerde was vooral dankzij de snelheid van Sanchez. En laat snelheid nou net niet het sterkste punt zijn.

Sanchez moest vooral z'n eigen fouten herstellen met z'n snelheid. Tactisch was Sanchez namelijk helemaal niet goed.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dat valt ook wel weer mee, de Ligt kon er iig maximaal van profiteren. Vorig seizoen kon je al zien dat hij dat mistte.
 

ElSimao

Active member
Dat valt ook wel weer mee, de Ligt kon er iig maximaal van profiteren. Vorig seizoen kon je al zien dat hij dat mistte.

Hele mistige kerel inderdaad, die de Ligt.

Blind naast de Ligt zetten vind ik gewaagd en eigenlijk een voorbeeld van verkeerde arrogantie. Veel liever zie ik Daley voor de defensie met een type Sanchez naast de Ligt.
 

Janssen

Well-known member
Over prutsers gesproken (knipoogsmilie) hoe gaat het met Perr Schuurs tot nu toe?

Ik reken er eigenlijk op dat hij in januari bij ons terug is want er is nog steeds geen vervanger.
 

Batigoal

Well-known member
Gewoon weer Frenkie naast De Ligt en Daley op 6. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Voor Ten Hag waarschijnlijk wel bedenk ik me nu.
 

Eef de Kip

Well-known member
Over prutsers gesproken (knipoogsmilie) hoe gaat het met Perr Schuurs tot nu toe?

Ik reken er eigenlijk op dat hij in januari bij ons terug is want er is nog steeds geen vervanger.

Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet waarom je die bij de selectie zou moeten houden. Zal ongetwijfeld talentvol zijn maar vooralsnog te licht om gelijk mee te draaien. Lijkt me beter als hij een jaartje verhuurd wordt om ervaring op te doen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet waarom je die bij de selectie zou moeten houden. Zal ongetwijfeld talentvol zijn maar vooralsnog te licht om gelijk mee te draaien. Lijkt me beter als hij een jaartje verhuurd wordt om ervaring op te doen.

Kan natuurlijk ook zijn dat Ten Hag hem even aan het werk wil zien, maar straks concludeert dat Ajax 1 nog te vroeg komt en dat hij dan eind augustus alsnog gestald wordt bij Fortuna.
 

ElSimao

Active member
Kan natuurlijk ook zijn dat Ten Hag hem even aan het werk wil zien, maar straks concludeert dat Ajax 1 nog te vroeg komt en dat hij dan eind augustus alsnog gestald wordt bij Fortuna.

Voor een verdediger een prima optie. Zal voldoende aan het werk gezet worden daar.
 

Unregistere

Well-known member
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet waarom je die bij de selectie zou moeten houden. Zal ongetwijfeld talentvol zijn maar vooralsnog te licht om gelijk mee te draaien. Lijkt me beter als hij een jaartje verhuurd wordt om ervaring op te doen.

Rustig laten rijpen, via Jong Ajax aan het Ajax-spelletje laten wennen.
 

Atreides

Well-known member
Blind naast de Ligt zetten vind ik gewaagd en eigenlijk een voorbeeld van verkeerde arrogantie. Veel liever zie ik Daley voor de defensie met een type Sanchez naast de Ligt.

Ik ben het met je eens dat een Sanchez naast de Ligt beter werkt dan een Blind.

Neemt niet weg dat ik je niet heb gehoord over Frenkie de Jong die eigenlijk bijna helemaal geen echte defensieve kwaliteiten heeft. Kun je me uitleggen waarom dat beter is dan Daley Blind? Waarbij we er gemakshalve natuurlijk ook van mogen uitgaan dan de Ligt in 2018/2019 beter gaat spelen dan de Ligt in 2017/2018.
 

ElSimao

Active member
Ik ben het met je eens dat een Sanchez naast de Ligt beter werkt dan een Blind.

Neemt niet weg dat ik je niet heb gehoord over Frenkie de Jong die eigenlijk bijna helemaal geen echte defensieve kwaliteiten heeft. Kun je me uitleggen waarom dat beter is dan Daley Blind? Waarbij we er gemakshalve natuurlijk ook van mogen uitgaan dan de Ligt in 2018/2019 beter gaat spelen dan de Ligt in 2017/2018.

FdJ achterin is iets wat m.i. een extra optie moet zijn voor wedstrijden / situaties die daarom vragen. Het moet niet de standaard zijn en daarom pleit ik er ook voor dat we nog een echte stopper halen, inderdaad iemand zoals Sanchez.

Met de huidige bezetting ben je erg kwetsbaar en afhankelijk van de Ligt. Als die nog vertrekt of geblesseerd raakt, heb je een groot probleem.
 

Atreides

Well-known member
FdJ achterin is iets wat m.i. een extra optie moet zijn voor wedstrijden / situaties die daarom vragen. Het moet niet de standaard zijn en daarom pleit ik er ook voor dat we nog een echte stopper halen, inderdaad iemand zoals Sanchez.

Sanchez type gaat dit jaar niet meer komen. Weet jij ook wel.

Wordt dit jaar of Blind of Frenkie de Jong achterin en dan is Blind m.i. de betere optie.

Op lange termijn verwacht ik dat Frenkie de Jong en Donny vd Beek vertrekken en daarmee onstaat er ruimte op het middenveld, waarmee Daley Blind kan doorschuiven.

Kun je dit jaar spelen met Frenkie op 6 of 10. Lijkt me een prima ontwikkeling.

N.B. je bent het vast vergeten maar Blind speelde als derde centrale verdediger in Oranje m.i. erg goed. Terwijl hij ook een jaar in de PL heeft gespeeld als centrale verdediger bij Man U...

Met de huidige bezetting ben je erg kwetsbaar en afhankelijk van de Ligt. Als die nog vertrekt of geblesseerd raakt, heb je een groot probleem.

Wober, Schuurs en Veltman kunnen er ook spelen natuurlijk. Al lever je wel aan kwaliteit in. Neemt niet weg dat Wober - Blind voor de eredivisie natuurlijk goed genoeg is. PSV is kampioen geworden met Isimat-Mirin en Schwaab terwijl Feyenoord het deed met Jan-Arie en Botteghin....
 

ElSimao

Active member
N.B. je bent het vast vergeten maar Blind speelde als derde centrale verdediger in Oranje m.i. erg goed. Terwijl hij ook een jaar in de PL heeft gespeeld als centrale verdediger bij Man U...

Dat systeem dat Oranje hanteerde, was natuurlijk een heel ander systeem dan wat Ajax speelt, niet te vergelijken dus.

Blind is bij Manchester United gewogen en te licht bevonden. Dat is dus niet bepaald een aanbeveling.

Wober, Schuurs en Veltman kunnen er ook spelen natuurlijk. Al lever je wel aan kwaliteit in. Neemt niet weg dat Wober - Blind voor de eredivisie natuurlijk goed genoeg is. PSV is kampioen geworden met Isimat-Mirin en Schwaab terwijl Feyenoord het deed met Jan-Arie en Botteghin....

En wij zijn met Sanchez-de Ligt geen kampioen geworden. Er vanuit gaan dat X en Y vast wel goed genoeg zijn voor de Eredivisie, terwijl we die al 4 jaar niet gewonnen hebben, is een teken van verkeerde "arrogantie".
 

Pascallovic

Well-known member
Blind is bij Manchester United gewogen en te licht bevonden. Dat is dus niet bepaald een aanbeveling.
Er zijn een hoop spelers bij United gewogen en te licht bevonden die bij Ajax niet zouden misstaan. Een kulopmerking derhalve.

En wij zijn met Sanchez-de Ligt geen kampioen geworden. Er vanuit gaan dat X en Y vast wel goed genoeg zijn voor de Eredivisie, terwijl we die al 4 jaar niet gewonnen hebben, is een teken van verkeerde "arrogantie".
Botteghin en Jan-Arie werden wel kampioen dat jaar. Het zegt allemaal geen moer.
 

Atreides

Well-known member
Ronald de Boer terug als jeugdtrainer bij Ajax

Ronald de Boer is terug als individuele techniektrainer in de jeugdopleiding van Ajax. De oud-speler van de Amsterdamse club gaat twee keer per week aan de slag in de bovenbouw (Onder-19 en Onder-17) en zal incidenteel ook op het trainingsveld staan in de middenbouw.

'Tijdens de opbouw van de seizoensvoorbereiding, de eerste zes weken, fungeer ik als een soort assistent-trainer. Zo heb ik dat deze week al een keer bij Onder-19 aan de zijde van John Heitinga gedaan. Zodra de jongens conditioneel klaar zijn voor intensieve individuele trainingen, ga ik me meer daarop richten', zegt De Boer, in de jaren negentig een belangrijke speler van het elftal dat in 1995 de Champions League won, tegen VI.

De Boer bekleedde deze functie eerder al drie jaar bij Ajax, maar stopte in 2016. Zijn collega Kenneth Perez moest van de clubleiding kiezen tussen diens werkzaamheden als jeugdtrainer en als tv-analist bij FOX Sports. De Boer daarentegen werd niet voor het blok gezet, maar verklaarde zich solidair met Perez. 'Nu is dat geen item meer', vertelt De Boer. 'Ik kan gewoon Ajax-wedstrijden analyseren bij FOX en daarnaast mijn werk in de opleiding doen.' Overigens gaat De Boer dit seizoen ook bij Veronica aan de slag als analyticus. Op dinsdagen waarop de zender de Champions League uitzendt, schuift hij aan bij presentatrice H?l?ne Hendriks en Johan Derksen.

Het nieuwe Ajax-contract van De Boer voorziet in drie verschillende activiteiten. Naast zijn werk als jeugdtrainer is De Boer al langer ambassadeur van de club op commercieel gebied. Bovendien gaat de voormalige middenvelder zich bezighouden met buitenlandse samenwerkingen. In dat kader bracht De Boer onlangs een bezoek aan de Verenigde Staten. 'Ik heb in Atlanta ori?nterende gesprekken gevoerd met mensen van de voetbalbond MLS en Adidas. Het jeugdvoetbal is enorm groot in Amerika en opleiden is onze specialiteit bij Ajax. We gaan kijken in hoeverre we iets voor elkaar kunnen betekenen
https://www.vi.nl/nieuws/ronald-de-boer-terug-als-jeugdtrainer-bij-ajax

Mooi! Lijkt me een uitstekende jeugdtrainer. Mag ook graag naar hem luisteren als analist (i.t.t. ene Heitinga).

En wij zijn met Sanchez-de Ligt geen kampioen geworden. Er vanuit gaan dat X en Y vast wel goed genoeg zijn voor de Eredivisie, terwijl we die al 4 jaar niet gewonnen hebben, is een teken van verkeerde "arrogantie".

Benchmarking zegt je geloof ik niet zo heel veel.
 
Bovenaan