Ajax Nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Zal best wel, gaat pas in 2019 weer voetballen. Dus voor de breedte is er wel iemand nodig achter Labyad en Neres, lijkt mij.
 

ElSimao

Active member
https://nos.nl/artikel/2242195-ajax-moet-het-bayern-munchen-van-de-eredivisie-worden.html
Ze zijn ook wakker bij Ajax, hier was Gerbrands 4 jaar terug al bang voor. De toekomst zal het leren of het Ajax gaat lukken het Bayern M?nchen van de eredivisie te gaan worden.

Vind het vooralsnog zwaar overtrokken allemaal. Veel geld uitgeven hoeft niet tot betere uitkomsten te leiden, dat hebben we ook in het jaar van van Basten gezien.

Blind is een behoorlijke aankoop, maar ik heb het gevoel dat ze hem voornamelijk als "4" zien naast de Ligt. Blind-de Ligt met Frenkie de Jong ervoor is voetballend echt goed, maar defensief niet overtuigend. Te langzaam vooral waardoor ze niet met ruimte in de rug kunnen verdedigen. Met die twee achterin nodig je tegenstanders gewoon uit om defensief te spelen met lange halen op een snelle spits.

Tadic is een goede speler, maar laten we wel zijn, speelde tot zijn 25e in Nederland. Was hij van het kaliber Sanchez geweest, was dat niet het geval. Prima aankoop, maar overdrijven is ook een kunst.

Verder vind ik de aankopen niet best dan wel nog alles te bewijzen hebben. En we blijven kwetsbaar voor een laat vertrek van dragende spelers en Ziyach. Eigenlijk hoop ik dat ie nog weggaat, ik denk niet dat het goed is als die kerel nog een jaartje hier de balverlies records aan gaat scherpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Waar komt dat Ziyach opeens vandaan eigenlijk?

Ziyech schijn je zo uit te spreken of het komt iig dichter in de buurt. Om de problemen met de uitspraak te verminderen is de alternatieve spelling. Speelt hij daar nu ook mee bij Ajax?
 

ElSimao

Active member
Ziyech schijn je zo uit te spreken of het komt iig dichter in de buurt. Om de problemen met de uitspraak te verminderen is de alternatieve spelling. Speelt hij daar nu ook mee bij Ajax?

De ElSimao is "all for" het verminderen van problemen met de uitspraak. Vandaar dus.
 

Unregistere

Well-known member
Is vooral interessantdoenerij om het ineens serieus zo te gaan spellen natuurlijk. Zeker omdat de speler zelf op zijn social media kanalen gewoon de in Nederland inmiddels gangbare - weliswaar foutieve - spelling met een e blijft gebruiken.

https://www.instagram.com/hziyech/?hl=nl

Grote kans dat de mensen die nu ineens zijn achternaam op Marokkaanse wijze uitspreken zijn voornaam nog altijd op Nederlandse wijze uitspreken, is dus alleen maar verwarrend.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ik vind het wel vreemd, normaal spreken ze de a juist als een e uit.

Doen ze toch ook? Officieel is het Ziyach. Dat is in ons land verbasterd tot Ziyech, vanwege de uitspraak. Dat heeft Hakim zelf maar zo gelaten, alleen de Marokkaanse bond besloot anders.
 
Bovenaan