Ajax Nieuwstopic

ElSimao

Active member
Advocaat familie Nouri: ?Nieuwe info? Van der Sar is onzin


De familie van voetballer Abdelhak Nouri is allesbehalve opgelucht en reageert zeer emotioneel op de erkenning van fouten door Ajax. De familie vindt vooral dat algemeen directeur Edwin van der Sar zijn straatje schoonveegt en glashard liegt. Dat zegt John Beer, de letselschadeadvocaat van de familie Nouri.

De familie Nouri is blij met de erkenning van Ajax dat er fouten die gemaakt zijn tijdens de reanimatie van de voetballer. Maar de manier waarop algemeen directeur Edwin van der Sar dat deed, veroorzaakte veel pijn, stelt hun advocaat John Beer. ,,Ruiterlijke erkenning dat Ajax er van begin af aan naast zat met hun conclusies was op zijn plaats geweest??, zegt hij. ,,In plaats daarvan zegt hij dat er nu nieuwe informatie was die het beeld heeft doen kantelen. Dat is pertinent onjuist.??

De familie Nouri volgde de persconferentie van Ajax thuis, met hun advocaten. Maar waar de woorden van erkenning van Van der Sar opluchting hadden moeten brengen, zorgden ze juist voor emotionele momenten. Familieleden thuis verlieten soms de kamer tijdens de persconferentie van Van der Sar om tot rust te komen. ,,Het was heftig??, schetst Beer.

Volgens Beer had Ajax de gegevens waarop de club zich nu baseert al lang in handen. ,,Die hebben wij Ajax namelijk zelf aangereikt.??

?Nieuw huis kopen?
Abdelhak Nouri zakte ruim een jaar geleden in elkaar tijdens een oefenwedstrijd in Oostenrijk. Daar hield de jonge voetballer zwaar hersenletsel aan over. Een jaar lang hield Ajax vol niet aansprakelijk te zijn. Tot nu.

Volgens Beer gaat de familie nu zo snel mogelijk om tafel met Ajax. ,,De familie wil de zorg voor Abdelhak thuis op zich nemen. Daar moet de familie een geschikt huis voor kopen en er is geld nodig om de verzorging te regelen. Dat is waar het voor de familie nu op korte termijn om draait.??


----------------------------------------------------------------------------------

De verklaring waarvan je wist dat ie ging komen. Als je na een jaar lang ontkend hebt in zo'n kwestie en dan ineens toch schuld bekent, moet je dat volledig doen en je niet verschuilen achter "nieuwe feiten". Vd Sar is zo ongeschikt voor dit soort dingen, hij heeft het inlevingsvermogen van een verkeersongeluk.

Aan de andere kant vertrouw ik die familie ook niet helemaal. Waarom moet er een huis gekocht (gekocht, niet gehuurd) worden voor de verzorging van Nouri? Zijn toch gewoon verzorgingstehuizen voor waar dat kan en de beste zorg geboden kan worden? Waarom zou je die jongen ergens in een huis stoppen waar af en toe wat medici langskomen? Klinkt heel erg als (overbodige) kosten maken die dan door Ajax vergoed mogen worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Nieuwstopic

Het lijkt iig de vervelende strijd te worden die vooraf werd gevreesd. Wat redelijk en billijk is weet ik niet qua schadevergoedingen. Ik snap vanuit de familie wel dat ze Nouri thuis willen hebben. Dat ze liever een koopwoning daarvoor gebruiken dan een huurwoning valt ook wel te begrijpen. Wellicht dat ze ook een hoop zelf kunnen en willen doen qua zorg. Ik weet ook niet hoeveel men ?berhaupt nog voor Nouri kan doen. Deze omstandigheden cre?ren is natuurlijk niet de standaard. Ik weet ook niet of het ?berhaupt mogelijk is gezien de benodigde apparatuur. Voor een rechter zou dit er ook nooit uitrollen. Ondertussen loopt het contract van Nouri nog twee jaar door. In een zaak waar er al geen winnaars waren zijn er straks echt enkel extreem grote verliezers.
 

Eef de Kip

Well-known member
Allemaal dramatisch natuurlijk voor de familie hoor maar waar leg je de grens dan wat je qua bedragen moet aftikken. Moet je nou tot in de lengte der jaren een miljoen per jaar betalen omdat de familie nog de illusie heeft dat hij op een dag kan ontwaken?
 

Janssen

Well-known member
Allemaal dramatisch natuurlijk voor de familie hoor maar waar leg je de grens dan wat je qua bedragen moet aftikken. Moet je nou tot in de lengte der jaren een miljoen per jaar betalen omdat de familie nog de illusie heeft dat hij op een dag kan ontwaken?

Ik moest aan het verhaal van Schumacher denken. Dat vrouwtje van hem heeft voor weet-ik-hoeveel miljoen een kliniek aan huis laten bouwen. En waarvoor eigenlijk?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Allemaal dramatisch natuurlijk voor de familie hoor maar waar leg je de grens dan wat je qua bedragen moet aftikken. Moet je nou tot in de lengte der jaren een miljoen per jaar betalen omdat de familie nog de illusie heeft dat hij op een dag kan ontwaken?

Lijkt mij ook niet. Normaal gesproken zou de te betalen schadevergoeding relatief beperkt zijn vermoed ik.
 

Pascallovic

Well-known member
Allemaal dramatisch natuurlijk voor de familie hoor maar waar leg je de grens dan wat je qua bedragen moet aftikken. Moet je nou tot in de lengte der jaren een miljoen per jaar betalen omdat de familie nog de illusie heeft dat hij op een dag kan ontwaken?
Die grens is niet echt te bepalen. Ik hoop dat Ajax een royaal aanbod doet en daarbij niet te veel naar de centen kijkt. Bij wijze van spreken een 10 jarig contract aanbieden a 500.000 per jaar + een huis kopen. Lijkt mij dat je dan al een heel eind bent.

Nieuwe informatie is natuurlijk vaag, maar ik denk ook niet dat er een logische verklaring is waarom je 2 maanden geleden aangeeft niet aansprakelijk te zijn en nu de volledige aansprakelijkheid erkent. Tussen die twee standpunten zit zoveel verschil, dat ik mij niet kan voorstellen dat 1 foto en een manier van het lezen van een hartslagmeter het volledig doet kantelen. Probeer dat dan maar uit te leggen met de medische kennis die van der Sar ontbeert. Ik vind dat ie het gisteren best goed gedaan heeft. Je kan ook niet zeggen dat het hem niks doet.
 

Batigoal

Well-known member
Er zal ongetwijfeld jurisprudentie zijn in dit soort zaken. Wel vrij pijnlijk allemaal omdat alles in de media komt, terwijl ook de familie daar (inmiddels) geen behoefte aan zou moeten hebben.

Overigens kan ik me best voorstellen dat het zo lang geduurd heeft. Het beoordelen van experts, wellicht een rapport opgesteld en daarna is Ajax natuurlijk al met advocaten om de tafel gaan zitten om te kijken wat voor scenario's er zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het ontzettend met Nico Dijkshoorn eens. Het lijkt wel alsof deze strijd de daadwerkelijke situatie overschaduwt. Ik zie nog steeds dat beeld voor me hoe hij in elkaar zakte op het veld.
 

Unregistere

Well-known member
Line R?ddik Hansen van Barcelona naar Ajax.

35999399_183098195700034_2746548314966065152_n.jpg


#VelkommenLine

De Overmars van de Ajax vrouwen pakt aardig door.
 

Abubakari

Well-known member
Ajax verliest van een elftal Rasmussen.

Van minimaal driekwart van de spelers van het Ajax van vanmiddag had jij nog nooit gehoord.

Opstelling Ajax: Lamprou (Van Leer 46'); Orejuela (Solomons 82'), Bakboord, Botman (Kemper, 64'), Bakker; Ekkelenkamp (Jensen 70'), Bijleveld (Pasquali 62'), De Wit; Nunnely (K?hn 62'), Sierhuis (Danilo 82'), Band? (Johnsen 70');
Wissels Ajax: Van Leer, Solomons, Kemper, Pasquali, K?hn, Jensen, Johnsen en Danilo.

Bovendien: Alleen oefenwedstrijden die je wint zeggen iets.
 

Atreides

Well-known member
Van minimaal driekwart van de spelers van het Ajax van vanmiddag had jij nog nooit gehoord.

Opstelling Ajax: Lamprou (Van Leer 46'); Orejuela (Solomons 82'), Bakboord, Botman (Kemper, 64'), Bakker; Ekkelenkamp (Jensen 70'), Bijleveld (Pasquali 62'), De Wit; Nunnely (K?hn 62'), Sierhuis (Danilo 82'), Band? (Johnsen 70');
Wissels Ajax: Van Leer, Solomons, Kemper, Pasquali, K?hn, Jensen, Johnsen en Danilo.

Bovendien: Alleen oefenwedstrijden die je wint zeggen iets.

Dit was vorig jaar niet eens basismateriaal van Jong Ajax geloof ik.
 

Bonehead

Well-known member
Er was behoorlijk wat gemor dat er €14,- betaald moest worden om Jong Ajax aan het werk te zien in Putten.
 
Bovenaan