Ajax Nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
Ah, op die manier. Vreemde jongen.

Mwah. Geeft meer aan dat het hem niet zo veel uitmaakt, denk ik. Waardoor het nog lachwekkender is als er nu mensen serieus Ziyach gaan schrijven.

Je ziet het trouwens wel vaker. In de top van het amateurvoetbal had je lange tijd Salim Amerzgiou, o.a. Spakenburg. Toen DOVO hem vorig jaar aantrok, schreven zij overal Amarzgiou. Dat was dus de offici?le spelling, maar ook bij hem was het ooit verbasterd tot een spelling met een e.

En ook wel met Nederlandse spelers trouwens. Van Nistelrooij / Nistelrooy, Kuijt / Kuyt, Cruijff / Cruyff, De Goeij / Goey enzovoort.
 

SanMark.

Well-known member
Mwah. Geeft meer aan dat het hem niet zo veel uitmaakt, denk ik. Waardoor het nog lachwekkender is als er nu mensen serieus Ziyach gaan schrijven.

Je ziet het trouwens wel vaker. In de top van het amateurvoetbal had je lange tijd Salim Amerzgiou, o.a. Spakenburg. Toen DOVO hem vorig jaar aantrok, schreven zij overal Amarzgiou. Dat was dus de offici?le spelling, maar ook bij hem was het ooit verbasterd tot een spelling met een e.

En ook wel met Nederlandse spelers trouwens. Van Nistelrooij / Nistelrooy, Kuijt / Kuyt, Cruijff / Cruyff, De Goeij / Goey enzovoort.

LB
 

ElSimao

Active member
Is vooral interessantdoenerij om het ineens serieus zo te gaan spellen natuurlijk. Zeker omdat de speler zelf op zijn social media kanalen gewoon de in Nederland inmiddels gangbare - weliswaar foutieve - spelling met een e blijft gebruiken.

https://www.instagram.com/hziyech/?hl=nl

Grote kans dat de mensen die nu ineens zijn achternaam op Marokkaanse wijze uitspreken zijn voornaam nog altijd op Nederlandse wijze uitspreken, is dus alleen maar verwarrend.

Mwah. Geeft meer aan dat het hem niet zo veel uitmaakt, denk ik. Waardoor het nog lachwekkender is als er nu mensen serieus Ziyach gaan schrijven.

Je ziet het trouwens wel vaker. In de top van het amateurvoetbal had je lange tijd Salim Amerzgiou, o.a. Spakenburg. Toen DOVO hem vorig jaar aantrok, schreven zij overal Amarzgiou. Dat was dus de offici?le spelling, maar ook bij hem was het ooit verbasterd tot een spelling met een e.

En ook wel met Nederlandse spelers trouwens. Van Nistelrooij / Nistelrooy, Kuijt / Kuyt, Cruijff / Cruyff, De Goeij / Goey enzovoort.

Jaja, de kwestie houdt de gemoederen in Hendrik-Ido-Ambacht flink bezig.

Als je het officieel als "Ziyach" spelt, dan spelt de ElSimao het als "Ziyach". Dat het correct spellen van namen inmiddels onder "interessantdoenerij" valt, is niet iets dat hij onderschrijft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De spelling de GBA is naar mijn weten Ziyech. Dus wie het anders schrijft hanteert niet de offici?le spelling.
 

Unregistere

Well-known member
De spelling de GBA is naar mijn weten Ziyech. Dus wie het anders schrijft hanteert niet de offici?le spelling.

Het is Ziyach. Maar op de ElSimao na is er niemand die het zo schrijft, ook de speler zelf niet op diens offici?le social media kanalen. Omdat de hele voetbalwereld inmiddels Ziyech gebruikt. Dus wel zo makkelijk om dat te blijven doen.
 

JMD

Well-known member
Vooral ook leuk om die oude voorbeschouwingen van hem terug te lezen (staan er met een link onder, alleen die van vorig jaar zit achter een betaalmuur).
 

Atreides

Well-known member
Vooral ook leuk om die oude voorbeschouwingen van hem terug te lezen (staan er met een link onder, alleen die van vorig jaar zit achter een betaalmuur).

Die zijn iets minder, maar ik kan wel genieten van de combinatie van net iets te kritische blik, oprechte analyse en humor.

Zijn bijdrages op Twitter zijn ook altijd wel interessant.
 

ElSimao

Active member
Die zijn iets minder, maar ik kan wel genieten van de combinatie van net iets te kritische blik, oprechte analyse en humor.

Zijn bijdrages op Twitter zijn ook altijd wel interessant.

Ja eens. We presteren prima, hoe haalt die vent het in zijn hoofd om kritisch te lopen doen?
 

Atreides

Well-known member
Ja eens. We presteren prima, hoe haalt die vent het in zijn hoofd om kritisch te lopen doen?

Fascinerend hoe je precies rond de kern van de boodschap weet te ontwijken.

Ook fascinerend dat je het zo slecht trekt dat critici kritisch benadert worden.
 

Fregge

Well-known member
ElSimao is dus kritisch op ciritici die critici kritisch benaderen. Kritieke toestand dit.
 

Janssen

Well-known member
Prachtig stuk.

Het maakt in elk geval duidelijk dat als je leuk bent op Twitter je niet meteen een columnist bent.

Leuk dat Blind destijds ?een van de beste spelers in de Eredivisie? was -klein beetje subjectief maar- op een positie waarvoor hij nu in elk geval niet gehaald is.
 

ElSimao

Active member
Het maakt in elk geval duidelijk dat als je leuk bent op Twitter je niet meteen een columnist bent.

Leuk dat Blind destijds “een van de beste spelers in de Eredivisie” was -klein beetje subjectief maar- op een positie waarvoor hij nu in elk geval niet gehaald is.

Exactly.

Het was bij Ajax een leuke 6, speelde op het WK als linksback / wingback en verdiende daardoor een transfer naar ManU. Nu ziet men in hem een goede 4, leuk, maar dat is geen positie waarop ie eerder echt goed gepresteerd heeft.
 

Eef de Kip

Well-known member
En dat de Ligt 2 jaar geleden excelleerde was vooral dankzij de snelheid van Sanchez. En laat snelheid nou net niet het sterkste punt zijn.
 
Bovenaan