Ajax Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Vraag me af of Edwin op Peter zit te wachten.

Van der Sar heeft ooit geroepen dat hij niet bij Ajax blijft als Ajax in de Conference League terecht komt. Dus wie weet is Van der Sar er aan het einde van het seizoen niet meer.
 

Abubakari

Well-known member
Jan van Halst zou het nieuwe lid in de RvC worden, in de rol als 'technische man'.
Ben je klaar mee. Onze hond heeft er nog meer kijk op.

En we hebben geen eens een hond.

Na de vette jaren komen de magere jaren. Een TD uit het buitenland met 0,0 binding met Ajax, meer domme aankopen, een trainer van niks die ontslagen wordt en opgevolgd wordt door een andere kuttrainer. En als het geld weer op is weer creatieve aankopen en eigen jeugd en weer wat vette jaren. Been there, done that many times.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ze zijn vooral bezig om al het geld dat er in de afgelopen jaren binnen is gekomen op een zo onzorgvuldig mogelijke manier uit te geven.
Om te beginnen komend seizoen zonder CL, dan loop je denk ik gelijk al 30 miljoen achter.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze zijn vooral bezig om al het geld dat er in de afgelopen jaren binnen is gekomen op een zo onzorgvuldig mogelijke manier uit te geven.
Om te beginnen komend seizoen zonder CL, dan loop je denk ik gelijk al 30 miljoen achter.
Volgens mij moeten we voor begrotingsevenwicht ieder seizoen CL halen en voor rond de 50 miljoen verkopen. Daarom dat we in de 2021/2022 24 miljoen verlies gedraaid hebben, ondanks overwintering in de CL en winst in alle poulewedstrijden. Kortom, het kan heel rap gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dan kan het niet anders dan dat je op enig moment toch echt iets aan de uitgavekant moet gaan doen want ondanks dat je wel wat vet op de botten hebt kun je dit geen 3 jaar volhouden.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens de Duitse tv-zender Sky en VI zijn Ajax en de beoogde TD Sven Mislintat het vrijwel eens met elkaar over een contract.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi. In ieder geval eindelijk meer duidelijkheid na een schandalig lange tijd dat de club stuurloos was met alle gevolgen van dien. Hopelijk legt Mislintat gauw Bosz vast zodat ook op dat vlak duidelijkheid komt.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik lees dan weer hier en daar (schimmige websites hoor) dat "men tevreden is over Heitinga en door wil gaan met hem" .
Ik mag toch hopen van niet want ik krijg een beetje jeuk van 'm. Blijft een Ajax held voor me hoor maar ik zie 'm niet als hoofdcoach van het eerste.
Verder krijg ik enorme jeuk als ik hem hoor praten over protocollen en groepsproces.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dan weer hier en daar (schimmige websites hoor) dat "men tevreden is over Heitinga en door wil gaan met hem" .
Ik mag toch hopen van niet want ik krijg een beetje jeuk van 'm. Blijft een Ajax held voor me hoor maar ik zie 'm niet als hoofdcoach van het eerste.
Verder krijg ik enorme jeuk als ik hem hoor praten over protocollen en groepsproces.

Heeft toch heel knap de finale van de beker gehaald. Vrijwel alles in de competitie gewonnen.
 

Abubakari

Well-known member
Ik lees dan weer hier en daar (schimmige websites hoor) dat "men tevreden is over Heitinga en door wil gaan met hem" .
Ik mag toch hopen van niet want ik krijg een beetje jeuk van 'm. Blijft een Ajax held voor me hoor maar ik zie 'm niet als hoofdcoach van het eerste.
Verder krijg ik enorme jeuk als ik hem hoor praten over protocollen en groepsproces.
Precies, een ervaren trainer heb (en had je direct na het vertrek van Schreuder al) nodig. Geen beginneling. Maar aangezien Sar en consorten fout op fout stapelen gaan we lekker verder met Heitinga.
 

Pascallovic

Well-known member
Precies, een ervaren trainer heb (en had je direct na het vertrek van Schreuder al) nodig. Geen beginneling. Maar aangezien Sar en consorten fout op fout stapelen gaan we lekker verder met Heitinga.
Terug naar eind jaren 90 zoals met Jan Wouters die voor het eerst alleen voor een groep stond en met een matige overbetaalde selectie werd geconfronteerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is erg lastig maar je had beter een hele duidelijk tussenpaus ala Advocaat kunnen hebben die sowieso na afloop weg is of echt gelijk een goede opvolger kunnen hebben. Bosz vind ik zelf bijvoorbeeld geen gekke optie, die was gewoon vrij. Veel van de types Advocaat zijn er natuurlijk niet. Een nieuwe trainer gelijk aanstellen als je vlak daarna een TD verwacht aan te stellen is ook gevaarlijk. Ging toen toch mis met Beenhakker en Adriaanse?! Gewoon een erg onhandige situatie geweest.
 

JMD

Well-known member
Blijft een heldendaad, toen tegen FC Den Bosch of Willem II de hele bank wegsturen om warm te lopen, terwijl ie geen wissels meer had.😍
Tegen Den Bosch liet hij de hele bank al in de eerste helft warmlopen... Waaronder een hele jonge Van der Vaart...

Dus geen wissels meer zal dan wel tegen Willem II zijn geweest...
 
Bovenaan