Ajax Nieuwstopic

Abubakari

Well-known member
Nee, deze club schijnt in Engeland te spelen. Eeen zekere Virgil van Dijk speelt er. Ze schijnen ooit een zekere Champions League gewonnen te hebben las ik net. En Croky Gapko speelt er ook, die ken ik. En ze hebben laatst van Man Utd gewonnen met 7-0, dat is de club van ten Hag, weet niet of dat dezelfde is die ooit bij Ajax trainer was, maar misschien weet een volger van de Engelse League dat.
 

Pascallovic

Well-known member
Wordt natuurlijk niks die man. Die haalt in de zomer Darwin Nunez voor 80 miljoen, zodat de trainer hem linksbuiten kan zetten en vervolgens haalt hij in de winter ene Croky Gakpo voor 50 miljoen zodat de trainer een spits erbij heeft. Voor je het weet speelt Ajax ook met Lucca op linksbuiten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat had Schreuder toch al geprobeerd? Kan die wel weer terugkomen. Toch zijn project niet mogen afmaken.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, deze club schijnt in Engeland te spelen. Eeen zekere Virgil van Dijk speelt er. Ze schijnen ooit een zekere Champions League gewonnen te hebben las ik net. En Croky Gapko speelt er ook, die ken ik. En ze hebben laatst van Man Utd gewonnen met 7-0, dat is de club van ten Hag, weet niet of dat dezelfde is die ooit bij Ajax trainer was, maar misschien weet een volger van de Engelse League dat.
Die Virgil van Dijk is in Nederland nooit verder gekomen dan FC Groningen lees ik, dus dat kan niet veel zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Gerry Hamstra vertrekt bij Ajax om plaats te maken voor Julian Ward. Lijkt me een logische zet na de dramatische transferzomer.
 

JMD

Well-known member
Gerry Hamstra vertrekt bij Ajax om plaats te maken voor Julian Ward. Lijkt me een logische zet na de dramatische transferzomer.
Maar in welke mate is Hamstra daar nou echt verantwoordelijk voor? Als je de analyses (o.a. nu op VI PRO) leest liet iedereen hem zwemmen, had hij geen tekenbevoegdheid en wilde iedereen er over meepraten... Het lijkt me dat er meer fout zit dan alleen de verkeerde man, als je dat niet beter organiseert gaat het met Ward ook mis.
 

Abubakari

Well-known member
Duurt wel even voor Ajax de boel weer op orde heeft. Is na elke goeie periode bij Ajax, daar volgt een slechte periode op. Ajax gaat nog even door met dure niks toevoegende spelers te kopen ipv slim in te kopen of jeugdspelers die niks minder zijn op te stellen, koopt nog 1 of 2 AZ spelers, gaat door met de onervaren Heitinga ipv een ervaren man aan te stellen wat juist in deze periode het beste zou zijn. Mist de geoepsfase CL. Over een jaar of 4 of 5 worden we wel weer eens kampioen.
 

JMD

Well-known member
Duurt wel even voor Ajax de boel weer op orde heeft. Is na elke goeie periode bij Ajax, daar volgt een slechte periode op. Ajax gaat nog even door met dure niks toevoegende spelers te kopen ipv slim in te kopen of jeugdspelers die niks minder zijn op te stellen, koopt nog 1 of 2 AZ spelers, gaat door met de onervaren Heitinga ipv een ervaren man aan te stellen wat juist in deze periode het beste zou zijn. Mist de geoepsfase CL. Over een jaar of 4 of 5 worden we wel weer eens kampioen.
Dat laatste lijkt me zeer overdreven... De rest zou idd wel kunnen. Veel geld hebben maakt nou eenmaal lui. Dat zag je bv ook aan Feyenoord na de titel van 2017, er kwam flink geld binnen door verkoop spelers + CL en dat werd uitgegeven aan dramatische spelers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat laatste lijkt me zeer overdreven... De rest zou idd wel kunnen. Veel geld hebben maakt nou eenmaal lui. Dat zag je bv ook aan Feyenoord na de titel van 2017, er kwam flink geld binnen door verkoop spelers + CL en dat werd uitgegeven aan dramatische spelers.

2017/2018 was zo’n beetje het laatste jaar voordat de CL echt explodeerde. Karsdorp en Kongolo werden voor 30 miljoen verkocht, nou ook niet direct de hoofdprijs. Werd uitgegeven aan Berghius, Haps, St. Juste, Amrabat en Larsson. Alleen die laatste is niet zo’n goede speler. Voor hetzelfde geld kocht PSV Lozano, Romero en Luckassen die zomer. Daarvan was Lozano een succes en konden die andere twee er niks van.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat stuk in het NRC laatst was echt shocking. Er vanuit gaande dat het allemaal klopt hoor, want dat weet je ook nooit helemaal zeker. Maar hoe kan het in vredesnaam dat een club als Ajax het uitvoeren van een deel van het technische beleid uit handen geeft aan één of andere louche zaakwaarnemer, die ook nog eens de belangenbehartiger van de trainer en de aanvoerder is? Hoe kan een Bassey zonder scoutingsrapporten en Wijndal met negatieve scoutingsrapporten worden binnengehaald? Da's samen al 35 miljoen, het totale bedrag wat Feyenoord afgelopen zomer aan 15 nieuwe spelers heeft uitgegeven.

Ik snap daar echt helemaal niets van hoe dat opeens allemaal kan. Tuurlijk, Overmars is onverwacht plots weggevallen en die deed heel veel zelf. Maar ook dat was al een hele rare situatie, want omdat hij slecht was in verslaglegging (zelfs dyslectisch), kon hij op geen enkele manier gecontroleerd worden en was er blijkbaar ook geen sprake van overdracht. Ik vind het echt heel vreemd hoe een bedrijf als Ajax zo slecht omgaat met de bedrijfsvoering. Kost de club tientallen miljoenen.
 

Maasveld

Well-known member
Dat stuk in het NRC laatst was echt shocking. Er vanuit gaande dat het allemaal klopt hoor, want dat weet je ook nooit helemaal zeker. Maar hoe kan het in vredesnaam dat een club als Ajax het uitvoeren van een deel van het technische beleid uit handen geeft aan één of andere louche zaakwaarnemer, die ook nog eens de belangenbehartiger van de trainer en de aanvoerder is? Hoe kan een Bassey zonder scoutingsrapporten en Wijndal met negatieve scoutingsrapporten worden binnengehaald? Da's samen al 35 miljoen, het totale bedrag wat Feyenoord afgelopen zomer aan 15 nieuwe spelers heeft uitgegeven.

Ik snap daar echt helemaal niets van hoe dat opeens allemaal kan. Tuurlijk, Overmars is onverwacht plots weggevallen en die deed heel veel zelf. Maar ook dat was al een hele rare situatie, want omdat hij slecht was in verslaglegging (zelfs dyslectisch), kon hij op geen enkele manier gecontroleerd worden en was er blijkbaar ook geen sprake van overdracht. Ik vind het echt heel vreemd hoe een bedrijf als Ajax zo slecht omgaat met de bedrijfsvoering. Kost de club tientallen miljoenen.
Edwin van der Sar.
 

Pascallovic

Well-known member
Situatie rond Overmars vond ik op zich nog prima. Het liep en kwam allemaal wel goed, hoe hij dat dan doet zal wel. Echter valt ie weg en je gaat 12 maanden op je handen zitten en geen opvolger aanstellen. Dan vertrekt je trainer eind mei en komt er een transferwindow aan die je al, 6 maanden zag aankomen en dan is er paniek. Hoe dan? Je bespreekt toch in die periode er voor een werkwijze af? Je scouts zijn er nog en je hebt dankzij hun toch gewoon schaduwlijstjes paraat? Dat heb je toch geen zaakwaarnemer van je trainer voor nodig? Van der Sar zit in het bestuur van de ECA en kan dus van iedere club in Europa wel aan het juiste nummer komen. Onbegrijpelijk hoe ze daar hebben lopen klootviolen. Je bespreekt toch ook met je trainer wat hij wilt, hoe hij zijn elftal ziet en wat voor spelers daarbij horen? Hoe kun je dan bij Ocampos uitkomen die het liefst linksbuiten speelt, waar je net een speler voor 31 miljoen voor hebt gekocht en waar je onomstreden aanvoerder en de mvp van de Eredivisie van de afgelopen 4 seizoenen ook het liefste speelt. Je bespreekt toch dat als je hem gaat halen dat de trainer er ook een serieus plan mee heeft om hem te gebruiken. Het is 9 miljoen wat je uitgeeft voor 1 jaar huur.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens de Telegraaf zijn de onderhandelingen met Ward spaak gelopen en schakelt Ajax over naar de Duitser Sven Mislintat, voormalig td van Stuttgart.
 
Bovenaan