Ajax Nieuwstopic

Bernardo

Well-known member
Dus Johnny is de voornaamste kandidaat om volgend seizoen ook trainer te zijn. Wanbeleid gaat door, wel leuk voor de Eredivisie.
 

JFK

Well-known member
Dus Johnny is de voornaamste kandidaat om volgend seizoen ook trainer te zijn. Wanbeleid gaat door, wel leuk voor de Eredivisie.
Ja wat moet hij dan zeggen op z'n eerste werkdag in de beslissende eindfase van het seizoen?
Johnny kann am Ende diese Saison auftūften?
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ja wat moet dan zeggen op z'n eerste dag is de beslissende eindfase van het seizoen?
Johnny kann am Ende diese Saison auftūften?

Eens. Al kun je ook best zeggen dat je net binnen bent en hoef je het minder stellig te brengen. Als Ajax per ongeluk nu alle wedstrijden wint zit je wel aan Johnny vast. Sterker nog als je tweede wordt en de beker pakt is een exit van Johnny al lastig.
 

Abubakari

Well-known member
Maar waarom moet Heitinga weg als ie de beker wint en tweede wordt?
Op basis waarvan is ie volgens jullie ongeschikt?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een serieus antwoord is natuurlijk teveel gevraagd, had ik ook wel kunnen weten.

Ik zal toch gerust wel ergens hebben gepost dat ik Heitinga een fruitvlieg vind? Komt niet veel meer uit dan een Kuyt.

Als hij tweede zou worden en de beker zou winnen is qua resultaat mooi, maar ik zou toch iets verder kijken. Van Bronckhorst was echt een prijzenpakker, maar zoals er bij RvN geen lijn in het spel zit was het ook al die jaren onder Van Bronckhorst. Het leek wel iedere wedstrijd of ze weer voor het eerst samen speelde. Frank de Boer was ook extreem succesvol met armoedigere selecties dan de huidige selectie. Desondanks zie ik niet veel mensen roepen dat hij weer terug moet keren.

Heitinga is echt niet beter dan De Boer, RvN en Van Bronckhorst. Eerder minder. Dat is ook het geluid wat je hoort van mensen die vrij intensief de Ajax jeugd volgen.

Voetbaltechnisch leek het werkelijk nergens op wat Ajax liet zien tegen Feyenoord en ook dat is een kritiek die ik wel vanuit zijn Ajax jeugd tijd voorbij heb zien komen. Ik zou toch proberen om een trainer te halen met een duidelijke visie. Of het nou Bosz is of een andere trainer.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zal toch gerust wel ergens hebben gepost dat ik Heitinga een fruitvlieg vind? Komt niet veel meer uit dan een Kuyt.

Als hij tweede zou worden en de beker zou winnen is qua resultaat mooi, maar ik zou toch iets verder kijken. Van Bronckhorst was echt een prijzenpakker, maar zoals er bij RvN geen lijn in het spel zit was het ook al die jaren onder Van Bronckhorst. Het leek wel iedere wedstrijd of ze weer voor het eerst samen speelde. Frank de Boer was ook extreem succesvol met armoedigere selecties dan de huidige selectie. Desondanks zie ik niet veel mensen roepen dat hij weer terug moet keren.

Heitinga is echt niet beter dan De Boer, RvN en Van Bronckhorst. Eerder minder. Dat is ook het geluid wat je hoort van mensen die vrij intensief de Ajax jeugd volgen.

Voetbaltechnisch leek het werkelijk nergens op wat Ajax liet zien tegen Feyenoord en ook dat is een kritiek die ik wel vanuit zijn Ajax jeugd tijd voorbij heb zien komen. Ik zou toch proberen om een trainer te halen met een duidelijke visie. Of het nou Bosz is of een andere trainer.
Voetbaltechnisch leek het beide klassiekers van beide kanten nergens op in de Kuip. Feyenoord bakte er ook twee keer niks van.

Ajax heeft onder Heitinga ook goeie wedstrijden gespeeld (onder Schreuder ook trouwens, seizoensstart was erg goed) dis een slechte wedstrijd in de Kuip zegt mij niks. Ik lees van jou niks anders dan wat aannames, niks feitelijks.
Het is allemaal gevoelsmatig.

Overigens denk ik gevoelsmatig ook dat je beter een ervarener trainer aan kunt stellen, daar niet van hoor. Maar het is nou ook weer geen Dirk Kuijt. Ik denk dat de laatste serie (zware) wedstrijden gewoon gaan bepalen wat er met Heitinga gaat gebeuren. Tot nu toe het voordeel van de twijfel, bewijs het de komende 6 a 7 weken maar. Zo niet, dan denk ik dat Ajax alsnog doorschakelt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet het niet zo goed met Heitinga. Ik vind hem in de media erg gemaakt overkomen. Zijn tactische analyses lijken ingestudeerde tekstjes die hij opdreunt. Ook van het weekend op de vraag waarom Brobbey bankzitter is: "Het vraagt discipline om drie keer per week topfit aan de aftrap te kunnen verschijnen. Brobbey heeft zeker wel discipline. Maar we helpen hem elke dag om fitter te worden, daar komt ook een stukje discipline van hem bij kijken". Dan denk ik: volgens mij vind je Brobbey gewoon slecht trainen en vind je het onbegrijpelijk dat hij in april nog steeds niet fit genoeg is voor 90 minuten, maar je probeert hem ook een soort van in bescherming te nemen ofzo. Ik ben dan erg benieuwd hoe hij intern communiceert met dat soort gasten.

Wat ik wel sterk vind is dat hij keuzes durft te maken en bijvoorbeeld de aankopen Bassey en Wijndal op de bank zet, omdat ze niet goed genoeg presteren. En de resultaten zijn onder zijn leiding op zich gewoon prima, dus hij zal zeker iets goed doen. Maar gevoelsmatig zie ik geen toptrainer in hem, zonder dat ik dat feitelijk heel goed kan onderbouwen. Geeft me inderdaad een beetje Gio-vibes. Die praatte ook wel, maar zei niets in zijn analyses.
 

gevegt

Well-known member
Het statement van Heitinga naar Brobbey toe vond ik wel sterk. Ik weet niet of zijn meerderen het op prijst stellen, maar hij was wel duidelijk.
Wat dat betreft doet hij het niet verkeerd.
 
Bovenaan