Ajax Nieuwstopic

JMD

Well-known member
Er zijn ook nog maar heel weinig Ajacieden die vd Sar nog zien zitten. Misschien moet Sar de eer aan zichzelf houden en de leiding aan anderen laten.
Die twijfel was er toch ook al toen hij aangesteld werd? Liep eerst een jaar mee met iemand (Kinsbergen?) zodat hij het vak kon leren. Nu blijkt heel erg in welke mate het goede beleid van de afgelopen jaren van Overmars kwam...

Ik ben trouwens ook niet zo overtuigd van Bosz,
Want? Krijgt zijn teams toch over het algemeen heel goed aan het voetballen.
 

ALenstra

Well-known member
Benieuwd wie die buitenlandse trainer wordt. Zal vast een Duitser worden. Wel raar dat Sven Mislintat eerst John Heitinga eerst ophemelt en vervolgens tot de conclusie komt dat er toch iemand anders moet komen.
 

Abubakari

Well-known member
Hij had helemaal niets over Heitinga moeten zeggen.
Er wordt hem naar gevraagd, niks zeggen lijkt me dan ook wat raar. En als Heitinga twee keer van PSV had gewonnen en tweede had gestaan had ie nu nog steeds op pole position gelegen, zo opportunistisch is de voetballerij wel.

Ik dacht gister trouwens gelezen te hebben dat het waarschijnlijk geen Duitse trainer wordt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er wordt hem naar gevraagd, niks zeggen lijkt me dan ook wat raar. En als Heitinga twee keer van PSV had gewonnen en tweede had gestaan had ie nu nog steeds op pole position gelegen, zo opportunistisch is de voetballerij wel.

Ik dacht gister trouwens gelezen te hebben dat het waarschijnlijk geen Duitse trainer wordt.

Je kan toch prima zeggen dat je net je eerste werkdag hebt en je hierover nog niet veel zinnigs kunt zeggen? Er zit iig best wat marge tussen helemaal niks zeggen en hij ligt op pole. Tuurlijk zegt hij niet daarmee dat Heitinga het gaat worden, maar wel dat Heitinga heel erg kansrijk is. Die beslissing zou ik overigens nooit volledig laten afhangen van de resultaten.

Je kan heel succesvol zijn qua resultaten zonder het echt duurzaam oogt of het past bij je voetbaltechnische visie. Qua succes zou je bijvoorbeeld Frank de Boer wellicht terug willen halen, maar voetbaltechnisch heb je daarmee wel gebroken. Een Van Gaal was initieel volgens mij niet heel succesvol bij AZ, maar voetbaltechnisch was er wel perspectief.

Voetbaltechnisch zie ik niet zoveel aanknopingspunten bij wat Ajax onder Heitinga laat zien als je het spel van Bosz voor ogen hebt of zelfs ook maar de meer resultaatgerichte Ten Hag. Ook al was Ajax daarmee kampioen geworden, zou ik niet met Heitinga doorgaan. Al zou het binnen de waan van de dag en zeker gezien de club achtergrond lastig zijn om hem dan niet te handhaven.
 

Abubakari

Well-known member
Een Van Gaal was initieel volgens mij niet heel succesvol bij AZ
Hij werd kampioen met AZ😀

Ik was direct al voor een ervaren trainer, maar uiteraard kwamen ze bij Ajax op het lumineuze idee een onervaren trainer in de onrust zijn debuut te laten maken. Al vrees ik dat het voor de meeste trainers een zware klus was geweest het seizoen bij Ajax af te maken.


Je kan toch prima zeggen dat je net je eerste werkdag hebt en je hierover nog niet veel zinnigs kunt zeggen?
Je kunt ook iemand een hart onder de riem steken.
 
Bovenaan