Hoe groot schatten de heren Ajacieden dat Heitinga trainer van Ajax 1 blijft?
Vrij klein.
Hoop ik ook. Beste jongen hoor, die Johnny, maar ik vind hem niet geschikt om op dit moment Ajax weer terug te krijgen op het niveau van begin dit seizoen. Ligt niet aan Heitinga alleen, denk dat niet veel trainers dit snel weer hadden getrokken, maar ik denk dat Ajax een ervaren baas nodig heeft. Maar dat dacht ik ook al toen Schreuder weg moest.
Wat overigens wel zo is is dat Ajax sowieso (ook onder ten Hag in de vier jaar dat ze eerste werden) regelmatig mindere fases heeft. Vorig jaar na de winterstop was ook slecht, maar toen pakten ze een keer of 5 de punten in de slotfase nog. Periode voor de corona onderbreking was ook heel slecht, toen verspeelden ze klauwen vol punten en kwam de corona break ook net op tijd (en hadden ze geluk dat de laatste Heerenveen uit was waar ze de laatste jaren ongeacht de vorm winnen). Dan raak je 8 spelers kwijt, maar is het begin best goed (Schreuder kreeg nog alle lof nadat Ajax voor het eerst in jaren de eerste 7 wedstrijden allemaal won).
Na Liverpool uit is de klad er in gekomen en die is er daarna nog maar incidenteel uit geweest. Ben wel benieuwd hoe dat nou kan, neem Bergwijn, het verschil tussen zijn eerste 7 wedstrijden en de rest van het seizoen is exemplarisch voor Ajax dit seizoen. Hoe kan dat? Wat is er gebeurd? Daar ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar.