Ajax in Europa 2024/2025

Max

Administrator
Forumleiding
Maar los van vanavond is de conclusie dat het elftal wat vandaag op het veld stond echt bij lange na niet goed genoeg is voor Ajax-begrippen toch niet zo raar? Vorig seizoen was al over een heel seizoen ver onder de maat. Van dat elftal zijn de beste spelers ook nog eens vertrokken en in elk geval vanavond vervangen door hele jonge nieuwelingen, die nog amper tot nooit op het hoogste niveau hebben gevoetbald en een jongen uit de 2. Bundesliga. Volgens mij zaten er wel een stuk of vijf nieuwe aankopen op de tribune, dus het valt voor Ajax te hopen dat die allemaal directe versterkingen zijn.

Geen gekke conclusie nee. Alleen kan het ook zomaar wonderbaarlijk op z’n plek vallen. Feyenoord begon vorig seizoen ook met Bijlow, Geertruida, Pedersen, Trauner en Kökçü. Alleen had Feyenoord gevoelsmatig wel iets eerder sommige spelers en konden we wel bouwen op een bestaand plan. Ik vraag mij nog steeds wel af waarom sommige spelers niet eerder konden komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik krijg langzamerhand de indruk dat je elke tegenstander van je favoriete club de grond wil inschrijven.
Wat betreft Ajax ben ik het met je eens! (y)
? Ik zei vanavond letterlijk dat PSV een geweldige selectie heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik krijg langzamerhand de indruk dat je elke tegenstander van je favoriete club de grond wil inschrijven.
Wat betreft Ajax ben ik het met je eens! (y)

PSV zit hij juist expres enorm op te hemelen, zodat bij jou de klap hard aankomt als PSV niet de CL wint.
 

JMD

Well-known member
Maar los van vanavond is de conclusie dat het elftal wat vandaag op het veld stond echt bij lange na niet goed genoeg is voor Ajax-begrippen toch niet zo raar? Vorig seizoen was al over een heel seizoen ver onder de maat. Van dat elftal zijn de beste spelers ook nog eens vertrokken en in elk geval vanavond vervangen door hele jonge nieuwelingen, die nog amper tot nooit op het hoogste niveau hebben gevoetbald en een jongen uit de 2. Bundesliga. Volgens mij zaten er wel een stuk of vijf nieuwe aankopen op de tribune, dus het valt voor Ajax te hopen dat die allemaal directe versterkingen zijn.
Het is pas eind augustus... Teams moeten wel de kans krijgen om ingespeeld te raken. En affikken van spelers kan altijd nog, maar laten we dat niet doen als ze binnenkomen in een compleet nieuw team en/of in een team dat vorig seizoen ook al niet draaide.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is pas eind augustus... Teams moeten wel de kans krijgen om ingespeeld te raken. En affikken van spelers kan altijd nog, maar laten we dat niet doen als ze binnenkomen in een compleet nieuw team en/of in een team dat vorig seizoen ook al niet draaide.

Nou ja, ik begrijp dat Steijn niet heel veel positiever is dan Jamel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is pas eind augustus... Teams moeten wel de kans krijgen om ingespeeld te raken. En affikken van spelers kan altijd nog, maar laten we dat niet doen als ze binnenkomen in een compleet nieuw team en/of in een team dat vorig seizoen ook al niet draaide.
Was vorig seizoen inderdaad een topseizoen in Amsterdam... o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Abubakari

Well-known member
Gewoon te laat versterkingen gehaald, zeg ik de hele tjd al, hele voorbereiding was voor niks. Die Sutalo lijkt me wel een zekerheidje, de rest zijn allemaal vraagtekens. Maar goed, als dat inderdaad versterkingen blijken staat er een heel ander team.

Hoop twijfels en onzekerheid en voorlopig loop je hoe je het ook wendt of keert achter. Slecht gemanaged, je wist cq kon verwachten dat er nog wel geld binnen zou komen dus had je veel eerder je selectie op peil moeten hebben. Sowieso geef je een kapitaal uit aan spelers die het allemaal nog nooit op niveau hebben laten zien. Kan best goed uitpakken, al deze Mislintat ontdekkingen, maar behalve Sutalo zijn het allemaal vraagtekens.

En 8 miljoen voor een derde keeper, daarvan kun je nu al zeggen dat dat waanzin is.

Mijn verwachtingen waten niet hoog en dat zijn ze nog steeds niet. Tenzij ze zondag met 4-0 winnen, dan worden we in april al kampioen en winnen we de EL en de beker, maar da’s logosch.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat zeg ik toch, dat het vorig jaar niet draaide... Niet makkelijk inkomen in zo'n ploeg
Excuus, ik las het verkeerd.

Het punt wat ik probeerde te maken is dat het allemaal niet zo vreemd is dat het Ajax wat gister op het veld stond bij lange na niet het niveau heeft wat Ajax nastreeft. Het gros van het elftal van gisteren heeft namelijk een slecht seizoen achter de rug. Uit die ploeg zijn ook nog eens de vier beste spelers (Tadic, Kudus, Alvarez en Timber) verdwenen. Die zijn gisteravond vervangen door Forbs, Tahirovic, Medic en Van den Boomen, waarbij de eerste drie amper tot geen ervaring hebben op het hoogste niveau. En dus komt er, zoals Abu al aangeeft, een enorme druk op de aankopen van Mislintat die gisteravond nog niet speelgerechtigd waren. Als dat allemaal voltreffers zijn, staat er een prima elftal. Vallen er een aantal tegen, gaat Ajax weer een zwaar seizoen tegemoet.
 

De Wolf

Well-known member
Wanneer je 100 miljoen uitgeeft mag je wel beter verwachten. PSV heeft nog niet een derde uitgegeven en stuk voor stuk spelers die voor Ajax een meerwaarde betekenen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wanneer je 100 miljoen uitgeeft mag je wel beter verwachten. PSV heeft nog niet een derde uitgegeven en stuk voor stuk spelers die voor Ajax een meerwaarde betekenen.

Die spelers zijn grotendeels zo laat gekomen dat ze niet in actie konden komen, laat staan dat ze ingespeeld zijn.
 

Fregge

Well-known member
Precies. Er zijn er slechts 2 in het elftal van gister die over 3 maanden gegarandeerd in de basis staan.
 

Batigoal

Well-known member
En juist van de nieuwelingen haalden Forbs en Tahirovic gisteravond als twee van de weinigen een voldoende.
 
Bovenaan