African Cup of Nations 2022

Joost

Well-known member
Forest Rovers Green FC, ook mooi
Dit is ook het enige toernooi volgens mij waar je spelers ziet die helemaal geen club meer hebben.

Bubacarr Sanneh.
Werd in 2018 voor 8 miljoen door Anderlecht opgepikt bij Midden Jutland. Verdween na wat speelkansen richting de bank maar mocht wel na een ongelukkig seizoen plots in de Nationale ploeg spelen, kende weinig succesvolle uitleenbeurten in Goztepe, Oostende en Arhus met in 2 seizoenen 856 speelminuten.

Sinds deze zomer clubloos maar wel nog steeds international en vandaag invaller.
 

U.G.

Well-known member
De Cabo’s hebben uiteindelijk verloren, ze speelden wel een goeie 2de helft. Ze misten toch wat finesse voorin. Ze kunnen nog wel door als 1 van de beste nummers 3.
 

Batigoal

Well-known member
De tweede wil er maar niet in bij Marokko.
Ongelofelijk hoe moeizaam dat ging. Ze hadden wel met 7-0 kunnen winnen.

Ghana-Gabon was wel een mooi potje geloof ik. Met de gelijkmaker van Gabon in het slot waardoor zij al naar de volgende ronde zijn! Gabon is zo zelfs zonder Aubameyang echt een prima ploeg.

Mooi trouwens dat de keeper van Ghana de keeper van Swindon Town is.
 

Kielse Rat

Well-known member
Algerije verrassend onderuit tegen Equatoriaal Guinea. De titelverdediger zowaar op rand van de uitschakeling.
 

Batigoal

Well-known member
Het kolderieke slotakkoord bij Ivoorkust vs Sierra Leone was onbedoeld een onvervalst pleidooi voor kunstgras.
Bizarre en toch ook hilarische blunder. Puntje erbij voor de zeer fanatieke Sierra Leoners.
Algerije verrassend onderuit tegen Equatoriaal Guinea. De titelverdediger zowaar op rand van de uitschakeling.
Dat was wel een verrassing, ja. Verloren door een goal van een speler die op het 4e niveau in Spanje speelt.

Ik wam er trouwens achter dat Aboubakar Kamara, oftewel AK47, op deze AFCON niet met rugnummer 47 speelt! Maar hij speelt wel met 27 en ook met de AK27 kun je volgens Trump met scherp schieten!
donald-trump-ak27.jpg
 

U.G.

Well-known member
Zo, Kaapverdië ( een land met minder inwoners dan Rotterdam ) zet ff een prestatie neer. Tegen het gastland nog wel.


Die zijn wel door nu lijkt me.

Dit land moet het hebben van de emigranten, waarvan de besten bovendien vaak uitkomen voor hun thuisland Portugal ( Nani vroeger, Renato Sanches, de Semedo’s, Rolando en Andrade vroeger en noem maar op ). Veel van deze jongens zijn niet eens echt basismateriaal bij Portugal. Dus heb ik de neiging nu te denken ‘ wat als.’

Nice !
 

BlauwVinger

Well-known member
Een ontmoeting tussen Kaapverdië en de Komoren zou een continentale, trans-oceanische derby opleveren...
 

U.G.

Well-known member
Klopt, inderdaad een trans-oceanische derby. Sowieso landen met raakvlakken ; eilandengroepen, en beiden met grote gemeenschappen in de voormalige moederlanden.
 
Bovenaan