AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
Tsja moet je er volgende week minimaal 2 maken, want er vliegt er sowieso weer eentje bij jezelf in. Het is geen wonderploeg, maar je laat het wederom liggen. Inmiddels 1x gewonnen in de laatste 6 Europese thuiswedstrijden. Dat was tegen Jablonec. Ik verwacht dat je volgende week wederom onnodig in het mes loopt en dat je dan klaar bent.

Cassiera is totaal geen vleugelspeler, dus op die positie hoef je hem ook niet meer in te brengen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Cillissen: "Ik zit momenteel niet lekker in m'n vel".

Dat hadden wij hier allang gezien natuurlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zonde voor Ajax dat hij het niet als TeamNL oppakt. Die hebben veel kritiek gekregen op DVK en zijn juist gaan vlammen. Wellicht die paar mensen hier die daaraan niet hebben meegedaan de boel voor Ajax hebben verpest.
 

Maasveld

Well-known member
Zonde voor Ajax dat hij het niet als TeamNL oppakt. Die hebben veel kritiek gekregen op DVK en zijn juist gaan vlammen. Wellicht die paar mensen hier die daaraan niet hebben meegedaan de boel voor Ajax hebben verpest.
Ik vind Cillessen momenteel best goed keepen.
 

Mario

Well-known member
Deze tegenstander is geen geweldige ploeg. Even los van de fout van Cillessen, vergeet Ajax de kansen af te maken. Dit gaat een lastig verhaal worden in Rusland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op basis van de wedstrijd van gisteren geef ik ze goede kans van slagen. Eigenlijk gewoon appeltje eitje net als in Griekenland.
 

Batigoal

Well-known member
Op basis van de wedstrijd van gisteren geef ik ze goede kans van slagen. Eigenlijk gewoon appeltje eitje net als in Griekenland.

Dat dacht Anderlecht ook na de heenwedstrijd in Rusland waarin Rostov nipt 2-2 speelde. De return was Anderlecht vrij kansloos.
 

fortuna1987

Well-known member
Gisteren maar weer eens richting Arena gegaan en het spel viel niet mee. Je moet je toch schamen als je tegen dit Rostov niet kunt winnen. En dan gaat Bosz ook nog eens de enige gevaarlijke man aan Ajax' kant, Younes, wisselen en laat hij el Ghazi staan. Die laatste komt momenteel de cornervlag nog niet langs, wat een drama.
 

Pascallovic

Well-known member
Alhoewel Ander(s)lecht daar prima in het mes van Rostov liep natuurlijk.
Gelukkig heeft Ajax de laatste wedstrijden zo volwassen gespeeld dat het niet te verwachten is dat het Ajax zal overkomen. Van de 4 wedstrijden dat we zogenaamd beter waren, hebben we er eentje gewonnen tegen Sparta. De rest allemaal gelijk, met blunders als tegentreffers. Die wedstrijd in Griekenland zullen we het maar niet overhebben, want dat was 100% mazzel. Ze trekken de lijn uit de slechte voorbereiding gewoon door.
 

Unregistere

Well-known member
Die knakkers uit Rusland hadden wel erg weinig balbezit. Ik las op Twitter een overzichtje waarin zelfs ASWH, toen wij in oktober 2013 in Amsterdam tegen Ajax speelden voor de beker, meer balbezit had. 28% om 22%. Maar goed, die Russen namen wel een keurige 1-1 mee.

Schijnt dat ze thuis net zo spelen trouwens, dus dat wordt nog wat dan.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vond Ajax beter dan verwacht en van de nummer 2 van Rusland had ik veel meer verwacht. Kun je nog zo negatief doen, maar qua kansen en wedstrijdverhouding hadden we deze gewoon met 3-1 moeten winnen. Ik zie Ajax wel doorgaan volgende week.

Wat ik wel jammer vind is dat Ajax na 70 minuten op lijkt te zijn. Was tegen Roda ook al zo en gister weer. En net als tegen Sparta, PAOK en Roda was ook nu de eerste kans tegen gelijk weer raak. Voor de rest ben ik niet zo ontevreden. Tegen deze vooraf als zeer sterk verdedigende en goed counterende ploeg een stuk of 7 goeie kansen gecree?rd en weinig weggegeven. Enige waar ik niet tevreden mee ben is dat je niet wint maar weer gelijk speelt terwijl er veel meer in zat.

@ fortuna 1987: Younes wilde eigenlijk maar 45 minuten spelen (na zijn blessure nog niet in staat 90 minuten te spelen), maar Bosz heeft hem extra lang laten staan omdat hij hem in de eerste helft zo goed vond spelen.
En met Pascallo ben ik het eens vwb Cassierra. Dat is een spits, die moet je niet linksbuiten zetten.

Nou, op naar volgende week. 2-2 is genoeg. Winnen mag ook wel weer eens. Hup Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Bosz is nog wel erg aan het zoeken naar de juiste opstelling. Het is logisch dat hij bekijkt welke spelers het beste passen bij zijn spelvisie, maar daarvan had hij al een beter beeld moeten hebben na de voorbereiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan