AFC Ajax in Europa: OGC Nice - Ajax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Bosz is nog wel erg aan het zoeken naar de juiste opstelling. Het is logisch dat hij bekijkt welke spelers het beste passen bij zijn spelvisie, maar daarvan had hij al een beter beeld moeten hebben na de voorbereiding.

Vind ik wel wat meevallen. Alleen rechts achterin gister wat anders geprobeerd, voor de rest lijkt hij voor deze spelers te kiezen.

Cillessen
Tete/Veltman/Sanchez-Riedewald-Dijks
Bazoer-Gudelj-Klaassen
El Ghazi-Traor?-Younes
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren maar weer eens richting Arena gegaan en het spel viel niet mee. Je moet je toch schamen als je tegen dit Rostov niet kunt winnen. En dan gaat Bosz ook nog eens de enige gevaarlijke man aan Ajax' kant, Younes, wisselen en laat hij el Ghazi staan. Die laatste komt momenteel de cornervlag nog niet langs, wat een drama.

Vanuit het Limburgse of woon je tegenwoordig in Holland?
 

Marinos

Well-known member
Dat zoeken valt toch wel mee? Dat je Dolberg niet elke week 90 minuten laat spelen lijkt me logisch.
 

DeftonesJP

New member
Aardig potje weer, er zit dit jaar veel meer voetbal in dan onder de Boer. Ik had zelf al rekening gehouden met een hoop knullig puntverlies in deze fase maar voor alsnog valt het redelijk mee. Nou was dit Rostov ook wel erg negatief aan het voetballen. Je wist dat ze het zo gingen doen maar hun counters waren vaker halen naar voren zonder idee dan iets wat door Lobanovsky bedacht had kunnen worden. Ik heb er eigenlijk nog wel hoop op dat we dit uit recht kunnen zetten.
 

Janssen

Well-known member
Helemaal vanuit het Limburgse.

Dat van Younes wist ik dan weer niet, was in ieder geval gisteren de enige die iets kon forceren vond ik.

Die had me ook even een koekenbakker tegenover zich. Die rechtsback had het al moeilijk genoeg met rechtop blijven staan.
 

Batigoal

Well-known member
Ooit was er een trainer die het ook heel moeilijk aan de praat kreeg, maar wel de tijd kreeg. De rest is geschiedenis.

Klopt, maar dit zijn de jaren negentig niet meer. Er is na 12 wedstrijden nog geen enkel positief punt te noemen en de betrouwbare defensie is nergens meer te bekennen.
 

Batigoal

Well-known member
Waarom zou het nu sneller moeten?

Natuurlijk snap ik dat een coach met een eigen spelwijze tijd nodig heeft. Dat is leuk, maar wij zijn NEC niet die de tijd hebben om te experimenteren. Bosz vond zichzelf altijd topploeg waardig maar is dus niet in staat te presteren zonder eerst een achterstand op te lopen en maanden nodig te hebben vastigheden te kweken bij een ploeg die op een haar na kampioen werd. Next.
 

JMD

Well-known member
Natuurlijk snap ik dat een coach met een eigen spelwijze tijd nodig heeft. Dat is leuk, maar wij zijn NEC niet die de tijd hebben om te experimenteren. Bosz vond zichzelf altijd topploeg waardig maar is dus niet in staat te presteren zonder eerst een achterstand op te lopen en maanden nodig te hebben vastigheden te kweken bij een ploeg die op een haar na kampioen werd. Next.

Vergeet niet dat er gemord werd in Amsterdam over de speelwijze van De Boer. Daar kwamen die vastigheden dus ook door. Als je dan de speelstijl wilt veranderen ben je die vastigheid ook kwijt.
 

Batigoal

Well-known member
Vergeet niet dat er gemord werd in Amsterdam over de speelwijze van De Boer. Daar kwamen die vastigheden dus ook door. Als je dan de speelstijl wilt veranderen ben je die vastigheid ook kwijt.

Snap ik en ik vond verandering ook wel een keertje prettig, maar je kunt als Ajax zijnde niet tevreden zijn met uitschakeling in de Champions League en pas een ingespeeld team vanaf einde seizoen 1.
 

gevegt

Well-known member
Natuurlijk snap ik dat een coach met een eigen spelwijze tijd nodig heeft. Dat is leuk, maar wij zijn NEC niet die de tijd hebben om te experimenteren. Bosz vond zichzelf altijd topploeg waardig maar is dus niet in staat te presteren zonder eerst een achterstand op te lopen en maanden nodig te hebben vastigheden te kweken bij een ploeg die op een haar na kampioen werd. Next.
Onder de Boer moest er ook wel eens een grote achterstand weggewerkt worden.
 

Batigoal

Well-known member
Onder de Boer moest er ook wel eens een grote achterstand weggewerkt worden.

Klopt. De Boer presteerde echter tegen alle verwachtingen in vanaf minuut 1 en bouwde daarmee krediet op. Dat hoort bij het vak van trainer bij een topploeg. Wist Bosz ook toen hij begon.

Maar goed. Het is ongetwijfeld opportunistisch. Hup race voor de 3e plaats.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is heel simpel. Iedere trainer van Ajax kom in serieuze problemen als hij thuis achtereenvolgens niet van PAOK, Roda JC, Rostov en Willem II kan winnen. Als hij nou nog een moeilijk programma had, maar zeker in de Eredivisie zijn dit de makkelijkere ploegen. Het is niet voor niets dat Eillem II en Roda er in de overige wedstrijden niet zoveel can gebakken hebben.
 

Eef de Kip

Well-known member
Als je als Ajax leiding Bosz aanstelt weet je dat je met zijn wedstrijd tactiek in het begin punten gaat verspelen dus als er iemand uit geflikkerd moet worden zijn het de mensen die Bosz aan stellen. Wat een slap gelul zeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan