AFC Ajax in de Europa League 20/21

Joost

Well-known member
ik zou het eerder willen omdraaien. Gezien dat we het met een overdaad aan scheidsrechters, derde, vierde officials, vars, en camera's niet terug hebben gezien bewijst het dat het gewoon een goed doelpunt was. Maar ik laat me graag overtuigen door het tegendeel....

Voornamelijk omdat er direct erna heel veel gebeurde.

Zegt het maar;

EIo9Xn1W4AA3ioj
 

Jacco

Well-known member
Tja lastig. Als ik een Ajacied zou zijn zou ik witheet zijn van woede.
Zo van een afstand kun je nog wel zeggen dat wat gebeurd is hetgeen is wat gebeurd is.

Ajax moet het de resterende twee duels gewoon laten zien, met de bijbehorende handicap van twee geschorste CV's.
 

SanMark.

Well-known member
In theorie ben ik dat volkomen met je eens.
De praktijk is echter dat het 'hand naar de bal' principe werkelijk nergens meer gehanteerd.

Denk bijvoorbeeld eens terug aan Ajax v PAOK waar Ajax een strafschop kreeg nadat Biseswar de bal van heel dichtbij tegen zijn arm kreeg;
https://www.youtube.com/watch?v=ENFwaK8-hD4&feature=onebox
(2:01)
Ik vind het wel een strafschop hoor want Ajax heeft voordeel bij de situatie. Alleen ik denk dat Veltman hier niets aan kan doen.

In mijn ogen geef je dan een strafschop en het is klaar. Je mag wel geel geven maar dan is het puur omdat het Veltman is.
 

Maasveld

Well-known member
Bij die rode kaarten baal ik nog het meeste dat de eerste overtreding m.i. op Blind wordt gemaakt. Verder zag ik op Twitter (ja I know zegt niets) dat de gele kaart voor Blind niet zou mogen door de gevolgen daarna.

Tja, je kunt er ook al over discussi?ren of Blind al dan niet met zijn arm de 1ste overtreding maakt.

Waarom zou Blind door de gevolgen daarna geen geel meer mogen krijgen?
 

Abubakari

Well-known member
Jammer dat de prima prestatie van het eerste uur (en eigenlijk ook dat je met 9 man nog een punt overhoudt) nu zo ondersneeuwt.

55 minuten gespeeld en 1-4 voor bij Chelsea! Ik denk dat we de volgende ronde wel gaan halen en anders de EL maar winnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Tja, je kunt er ook al over discussi?ren of Blind al dan niet met zijn arm de 1ste overtreding maakt.

Waarom zou Blind door de gevolgen daarna geen geel meer mogen krijgen?
Omdat scheidsrechters in het geval van een 2e gele kaart altijd direct fluiten, in plaats van voordeel,af te wachten. Dat zal dan wel een regel zijn. Of kan jij voorbeelden noemen waarbij na een voordeel situatie alsnog een tweede gele kaart wordt getrokken? Dat us redelijk zeldzaam.

Uiteindelijk kunnen we concluderen dat Ajax in de twee wedstrijden tegen Chelsea zeer ongelukkig was qua arbitrage. Doorgestoken kaart wil ik niet in de mond nemen, maar het zijn toch wel erg veel situaties waarbij het meest ongunstige scenario voor Ajax uitkwam, terwijl al die momenten niet zo zwart/wit waren.
 

Mario

Well-known member
Valencia, Chelsea en Ajax dus allen op 7 punten. Overwintering in een Europees toernooi is nu wel praktisch zeker, Lille op 1 punt.

Winst op Lille over 3 weken en je doet hele goede zaken.

Het zou mooi zijn als Valencia en Ajax hun volgende wedstrijden winnen, dan heb je thuis genoeg aan een gelijkspel tegen Valencia.

Knotsgekke wedstrijd, en dan is het knap dat je toch nog een punt pakt.
 

Maasveld

Well-known member
Omdat scheidsrechters in het geval van een 2e gele kaart altijd direct fluiten, in plaats van voordeel,af te wachten. Dat zal dan wel een regel zijn. Of kan jij voorbeelden noemen waarbij na een voordeel situatie alsnog een tweede gele kaart wordt getrokken? Dat us redelijk zeldzaam.
Ik lees dat wanneer er een duidelijke mogelijkheid op een doelpoging is, de scheidsrechter door moet laten spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
AFC Ajax in Europa: Chelsea, Valencia & Lille

AFC Ajax in Europa: Chelsea, Valencia & Lille

Het zou mooi zijn als Valencia en Ajax hun volgende wedstrijden winnen, dan heb je thuis genoeg aan een gelijkspel tegen Valencia.

Knotsgekke wedstrijd, en dan is het knap dat je toch nog een punt pakt.

Thuis mag je dan met twee goals verschil verliezen.
 

Joost

Well-known member
Omdat scheidsrechters in het geval van een 2e gele kaart altijd direct fluiten, in plaats van voordeel,af te wachten. Dat zal dan wel een regel zijn. Of kan jij voorbeelden noemen waarbij na een voordeel situatie alsnog een tweede gele kaart wordt getrokken? Dat us redelijk zeldzaam.

Uiteindelijk kunnen we concluderen dat Ajax in de twee wedstrijden tegen Chelsea zeer ongelukkig was qua arbitrage. Doorgestoken kaart wil ik niet in de mond nemen, maar het zijn toch wel erg veel situaties waarbij het meest ongunstige scenario voor Ajax uitkwam, terwijl al die momenten niet zo zwart/wit waren.

Het was gisteren een uitzonderlijke wedstrijd met uitzonderlijke situaties.
Een ander voorbeeld heb ik dus niet voor je, wel de quote uit de spelregel;

Voordeel moet niet worden toegepast wanneer er sprake is van ernstig gemeen spel, een gewelddadige handeling of een overtreding waarvoor een tweede waarschuwing wordt gegeven, tenzij er een duidelijke mogelijkheid is om een doelpunt te maken. De scheidsrechter moet de speler van het veld verwijderen bij de eerstvolgende keer dat de bal uit het spel is.
 
Bovenaan