Ik dacht dat hands bij een schot op doel altijd geel is. Ik kan het echter mis hebben.Gaat mij ook niet om die pingel, die kun je wel geven. Maar geel is echt inconsequent en overbodig.
Wat een uitstekende scheidsrechter zeg!
(...)
Ik dacht dat hands bij een schot op doel altijd geel is. Ik kan het echter mis hebben.
Er zijn verschillende omstandigheden waarbij een speler een waarschuwing moet ontvangen wegens onsportief gedrag, zoals wanneer een speler:
• hands maakt en daarmee een veelbelovende aanval be?nvloedt of onderbreekt;
Helder, prima gefloten dus.Nee dat klopt gewoon;
Nee dat klopt gewoon;
Dat we het niet terug hebben gezien zegt denk ik wel genoeg. Buitenspel dus.Maar die 2-4. Hebben we die nu al teruggezien, dat was toch buitenspel.
Hands maakt , hij krijgt de bal tegen de hand. Dus hij 'maakt' geen hands
Hands maken is als je met de hand naar de bal gaat hier gaat de bal naar de hand .
Bij die rode kaarten baal ik nog het meeste dat de eerste overtreding m.i. op Blind wordt gemaakt.
ik zou het eerder willen omdraaien. Gezien dat we het met een overdaad aan scheidsrechters, derde, vierde officials, vars, en camera's niet terug hebben gezien bewijst het dat het gewoon een goed doelpunt was. Maar ik laat me graag overtuigen door het tegendeel....
Ik vind het wel een strafschop hoor want Ajax heeft voordeel bij de situatie. Alleen ik denk dat Veltman hier niets aan kan doen.In theorie ben ik dat volkomen met je eens.
De praktijk is echter dat het 'hand naar de bal' principe werkelijk nergens meer gehanteerd.
Denk bijvoorbeeld eens terug aan Ajax v PAOK waar Ajax een strafschop kreeg nadat Biseswar de bal van heel dichtbij tegen zijn arm kreeg;
https://www.youtube.com/watch?v=ENFwaK8-hD4&feature=onebox
(2:01)
Bij die rode kaarten baal ik nog het meeste dat de eerste overtreding m.i. op Blind wordt gemaakt. Verder zag ik op Twitter (ja I know zegt niets) dat de gele kaart voor Blind niet zou mogen door de gevolgen daarna.
Omdat scheidsrechters in het geval van een 2e gele kaart altijd direct fluiten, in plaats van voordeel,af te wachten. Dat zal dan wel een regel zijn. Of kan jij voorbeelden noemen waarbij na een voordeel situatie alsnog een tweede gele kaart wordt getrokken? Dat us redelijk zeldzaam.Tja, je kunt er ook al over discussi?ren of Blind al dan niet met zijn arm de 1ste overtreding maakt.
Waarom zou Blind door de gevolgen daarna geen geel meer mogen krijgen?