AFC Ajax in de Europa League 20/21

Abubakari

Well-known member
Op naar Spanje, sneaky overwinning moet wel mogelijk zijn lijkt mij. Batigoal weet vast wel hoe de vorm van Valencia is.

Punt zou ook prima zijn, maar ik hoop niet dat ze net als bij PSV uit weer tevreden zijn met een punt op het moment dat er meer in zit. Je kunt een flinke stap zetten, dan moet je daar gewoon 100% voor gaan. En dat idee had ik bij PSV uit niet.

Batigoal

Well-known member
Nou, dat valt wel mee (of tegen). Maar goed, Valencia was deze zomer en aan het begin van het seizoen nogal een chaos met o.a. de transfersoap van Rodrigo en daarna het vertrek van de technische staf en het gedoe rondom de aanstelling van Celades. Dat is vrij kort geleden, dus ik verwacht geen ploeg in topvorm. Hoewel ze afgelopen weekend dan net weer wonnen van Athletic, wat goed aan het seizoen was gestart.

Afijn, VI.nl heeft wel een aardige analyse van het team:
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-ajax-verwachten-van-valencia#lees-meer

PES5

Administrator
Forumleiding
Lekkere opstelling weer Ten Hag. Gewoon weer Promes die niet rendeert op de linkerflank.
Zet die gast op 10, of laat 'm niet spelen. En dan weer houthakker Alvarez op het middenveld.

Bonehead

Well-known member
Wat een fantastisch doelpunt van Ziyech. Zonder twijfel de beste speler die in de eredivisie voetbalt.

PES5

Administrator
Forumleiding

Goede tussenstand inderdaad.

Maar vind jij dat Ajax controle heeft over het middenveld? Want daarvoor heeft ie die verdedigers daar toch staan? Dit middenveld is armoedig.
Laten lopende mensen gaan, niet aanspeelbaar en niet snel genoeg handelend.
Daarnaast; hoeveel goede duels heeft Promes gespeeld vanaf links? Dat zijn gewoon rare keuzes.

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat PES5 in augustus gestopt is met Ajax kijken.

Prima ruststand. Zat moeilijke momenten, maar Europees uitstekend tot nu toe.

erka

Well-known member
Goede tussenstand inderdaad.

Maar vind jij dat Ajax controle heeft over het middenveld? Want daarvoor heeft ie die verdedigers daar toch staan? Dit middenveld is armoedig.
Laten lopende mensen gaan, niet aanspeelbaar en niet snel genoeg handelend.
Daarnaast; hoeveel goede duels heeft Promes gespeeld vanaf links? Dat zijn gewoon rare keuzes.

Ging mij meer om Ten Hag. Je kunt toch moeilijk nog zeggen dat hij er geen kijk op heeft. Daarvoor wint hij te veel en te vaak.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ging mij meer om Ten Hag. Je kunt toch moeilijk nog zeggen dat hij er geen kijk op heeft. Daarvoor wint hij te veel en te vaak.

Ik zeg toch niet dat hij er geen kijk op heeft?

Ik vind zijn redenatie gewoon krom. Ons wijsmaken dat die twee daar staan want dan hebben ze controle etc

Je ziet bij dat penaltymoment gewoon weer dat dit niks is zo. Dat geeft niet, maar EtH doet vaak alsof wij kleuters zijn en niets van voetbal snappen. Als je ook in VI zag wat ie laatst allemaal weer bazelde. Sloeg gewoo nergens op, maar hij boekt prima resultaten, dus we knikken allemaal vrolijk mee.

Bovenaan