AFC Ajax in de Europa League 20/21

Mario

Well-known member
Ik vind het ook wel echt typisch Nederlands, je speelt een prima pot tegen een vooraf als sterk ingeschatte ploeg, boekt een overtuigende zege maar het lijkt wel of je thuis met 3-0 van ASWH hebt gewonnen. Het zou heel leuk zijn als je in de CL tegen de nummer 2 van Frankrijk helemaal niks weggeeft, maar je krijgt altijd een paar kansen tegen. Tuurlijk moet je ook kritisch zijn maar om de nadruk nu op het negatieve te leggen vind ik ook onzin.

Wat Alvarez en Martinez betreft, ook met hen op het middenveld vind ik Ajax nog steeds prima en mooi spelen. Dus iets minder negatief mag ook wat dat betreft wel.

Typisch Hollands idd, altijd wat te zeiken. En sinds wanneer nemen we al die analisten in de studio serieus? Zeker als het om Derksen gaat.

Prima overwinning voor Ajax tegen de nummer 2 van Frankrijk. De CL beginnen met een ruime overwinning en 3 punten is gewoon een prima start van het toernooi. Opvallend is ook de overwinning van Valencia gisteravond, wellicht toch niet zo'n chaos daar als voorspelt. Chelsea moet in ieder geval ook in de achtervolging. Al met al een prima avond voor Ajax.
 

Batigoal

Well-known member
Momenteel heeft Ajax niks beters wat fit is, dus dan is deze oplossing te verdedigen, zeker als je ziet dat je er aanvallnd voetbal mee kan spelen. Dat het niet meteen vlekkeloos verloopt is niet gek. Ik had ook niet verwacht dat die Fransen geen kansen zouden krijgen. Wat dat betreft vind ik de kansen van de analisten erg negatief. Je boekt een goede ruime zege met aanvallend voetbalin de CL en nog steeds zou er weinig van deugen. In een andere samenstelling had het niet veel beter gegaan. Of je op den duur te kort gaat komen zullen we zien. Vraag is uiteindelijk tegen wie je te kort komt. Als dat tegen de top van Europa is, dan is dat niet zo heel vreemd, ik verwacht namelijk niet direct een herhaling van vorig jaar. Ik vind het ook typisch dat de analisten roepen dat Ajax minder is geworden door het vertrek van Frenkie en de Ligt, maar dat ze vervolgens wel verwachten dat hetzelfde spel op de mat wordt gelegd.

Dat laatste vooral. Het is niet re?el om hetzelfde te verwachten als vorig jaar. En van wat ik dit seizoen lees snappen veel Ajacieden dat, maar lijkt het vooral iets wat de buitenwereld roept na een mindere wedstrijd.

Mart?nez was erg sterk gisteravond, ??n van de betere spelers op het veld. Extreem secuur in de passing bleek ook uit de statistieken en een paar keer nuttig de bal veroverd. Alvarez vond ik minder, maar die is ook laat in de voorbereiding aangesloten. Hij zal wel naar de verdediging verhuizen wanneer Donny weer terug is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik had ook niet verwacht dat die Fransen geen kansen zouden krijgen. Wat dat betreft vind ik de kansen van de analisten erg negatief. Je boekt een goede ruime zege met aanvallend voetbalin de CL en nog steeds zou er weinig van deugen.

Daarbij vraag ik me af hoeveel wedstrijden we vorige seizoen hebben gespeeld waarbij we geen enkele kans hebben weggegeven, over een heel seizoen genomen zullen dat er niet veel zijn, kansen geef je mi altijd weg maar goed, we hadden zelf ook nog wel wat kansen buiten de 3 goals dus had het net zo goed 5-2 kunnen worden.
 

Unregistere

Well-known member
Mart?nez was erg sterk gisteravond, ??n van de betere spelers op het veld. Extreem secuur in de passing bleek ook uit de statistieken en een paar keer nuttig de bal veroverd. Alvarez vond ik minder, maar die is ook laat in de voorbereiding aangesloten. .

Is een super goede voetballer. Opgepikt voor een schijntje, daar heeft Ajax echt geweldige zaken mee gedaan.
 

Abubakari

Well-known member
Op naar Spanje, sneaky overwinning moet wel mogelijk zijn lijkt mij. Batigoal weet vast wel hoe de vorm van Valencia is.

Punt zou ook prima zijn, maar ik hoop niet dat ze net als bij PSV uit weer tevreden zijn met een punt op het moment dat er meer in zit. Je kunt een flinke stap zetten, dan moet je daar gewoon 100% voor gaan. En dat idee had ik bij PSV uit niet.
 

Batigoal

Well-known member
Nou, dat valt wel mee (of tegen). Maar goed, Valencia was deze zomer en aan het begin van het seizoen nogal een chaos met o.a. de transfersoap van Rodrigo en daarna het vertrek van de technische staf en het gedoe rondom de aanstelling van Celades. Dat is vrij kort geleden, dus ik verwacht geen ploeg in topvorm. Hoewel ze afgelopen weekend dan net weer wonnen van Athletic, wat goed aan het seizoen was gestart.

Afijn, VI.nl heeft wel een aardige analyse van het team:
https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-ajax-verwachten-van-valencia#lees-meer
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Lekkere opstelling weer Ten Hag. Gewoon weer Promes die niet rendeert op de linkerflank.
Zet die gast op 10, of laat 'm niet spelen. En dan weer houthakker Alvarez op het middenveld.
 

Bonehead

Well-known member
Wat een fantastisch doelpunt van Ziyech. Zonder twijfel de beste speler die in de eredivisie voetbalt.
 
Bovenaan